همایش تحکیم الهیات اسلامی در دانشگاه های اروپا برگزار شد

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تأکید بر اینکه جمع آوری علمای شیعه و سنی برای ما یک باور و استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در اروپا هر ساله موضوعاتی داریم که امسال بحث الهیات اسلامی در دانشگاههای اروپا و چالش های پیشرو مطرح است.

همایش تحکیم الهیات اسلامی در دانشگاه های اروپا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، آیت الله رضا رمضانی رئیس مرکز اسلامی هامبورگ پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در گفتگو با شبکه خبر از برگزاری همایش تحکیم الهیات اسلامی در دانشگاه های اروپا و چالشهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: این چهارمین همایشی است که در حال برگزاری می باشد.

عضو خبرگان رهبری گیلان با تأکید بر اینکه جمع آوری علمای شیعه و سنی برای ما یک باور و استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در اروپا هر ساله  موضوعاتی داریم که امسال بحث الهیات اسلامی در دانشگاههای اروپا و چالش های پیشرو مطرح است.

وی افزود: ایالت هامبورگ در جلساتی که با نمایندگان مسلمانان برگزار کرده بودند، دین اسلام را به رسمیت شناختند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه آنها اجازه دادند که مدارس اسلامی ویژه مسلمانان تأسیس شود، ابراز نمود: در این مدارس دروس اسلامی تدریس می شود که سابقه نداشته است و هم اکنون معلمان اسلامی در چهار دانشگاه تربیت می شوند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به اینکه در این همایش کتب شیعه و سنی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: محققان و متخصصان شیعه و سنی را دعوت کرده ایم که منشوری را طراحی کنند تا در ایالت متحده تاثیرگذار باشد.

عضو خبرگان رهبری گیلان اضافه کرد: با این همایشات و برنامه ها اروپاییان با شناختن اسلام صحیح، ذهنیت درستی هم از اسلام پیدا می کنند.

ramzani (1)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه