عضو شورای شهر رشت مطرح کرد؛

جابجایی ۴ هزار حکم مسئولیت شغلی و مدیریتی/ حکمی که یک روزه باطل شد!/ ثابت قدم مشکل روحی دارد

شهردار رشت در ۲۰ ماه مسئولیت، ۴ هزار حکم جا به جایی در سطوح شغلی و مدیریتی (۵/۱ برابر پرسنل شهرداری) را امضا کرده است.

جابجایی ۴ هزار حکم مسئولیت شغلی و مدیریتی/ حکمی که یک روزه باطل شد!/ ثابت قدم مشکل روحی دارد

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی از اعضای شورای شهر رشت در نامه ای سرگشاده خطاب به استاندار گیلان جزئیاتی جدید از تخلفات شهردار رشت را بر ملا کرد. بخش هایی از این نامه به شرح زیر است:

۱- شهردار رشت در  در طول کمتر از ۲۰ ماه تصدی مدیریت شهرداری، اقدام به صدور نزدیک به ۴ هزار حکم جا به جایی در سطوح شغلی و مدیریتی نموده است که تقریبا ۵/۱ برابر پرسنل شهرداری رشت می باشد . این اقدامات نسنجیده و غیر عقلانی، باعث ایجاد بی ثباتی، ناامنی شغلی، کاهش انگیزه و بهره وری در این سازمان مهم و حساس گردیده است که نمونه مشخص آن را در بارش برف بهمن ماه گذشته ، مشاهده فرمودید.

۲- در آستانه انتخابات حساس شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، شهردار رشت در تداوم رویه غلط گذشته، دست به تغییراتی در سیستم مدیریتی شهرداری زده که احکام قبلی بعضی از آنان  کمتر از ۲ ماه  و بعضاً یک روز می باشد. خبرهای رسیده حاکی است که شهردار رشت در راستای کنش انتخاباتی اش که تحت عنوان “حادث”  در شهر رشت فعالیت انتخاباتی می کند، تغییرات اخیر  را در طول پروژه انتخابات شورای شهر انجام داده و  با انتصاب بانوان در معاونت ها، مناطق و مدیریت سازمانها، به سبد آرای جمعیت زنان رشت  به نفع خود چشم دوخته است.

۳- بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت به وظایف قانونی خود آشنا هستم و متعرض اختیارات قانونی  شهردار و تغییراتی که می تواند انجام دهد نیستم، اما وقتی یک مدیری از اختیارات قانونی خود سوء استفاده می کند و کژرفتاری مدیریتی اش یک سازمان مهم را در معرض چالش های جدی قرار داده و منافع مردم در معرض تهدید است، نمی توان سکوت کرد و کاری انجام نداد؛ بنابراین، بدیهی است که در فقدان نظارت کارآمد شورای رشت که فی الحال درگیر کارزار انتخاباتی هستند، از منظر یک عضو شورا و یک شهروند از جناب عالی که دارای صلاحیت های قانونی برای برخورد با این گونه موارد هستید، بخواهم جلوی اقدامات ضد سیستمی شهردار رشت گرفته شود.

۴- ثبات مدیریت شهرداری نباید به بی ثباتی و ناامنی در سیستم شهرداری و شهر منتهی شود و  امنیت سرمایه انسانی شهرداری فدای ثبات یک فرد گردد . بعید است که یک سوم تغییراتی که در کمتر از ۲۰ ماهه اخیر در سیستم اداری و مدیریتی شهرداری رشت انجام شده، در تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی استان – آن چنان که در شهرداری رشت جاری است – انجام گرفته باشد.

۵- در خصوص چرایی رفتار شهردار ممکن است احتمالات مختلفی مطرح گردد، اما مهم ترین احتمال از نظرم این است –  قبلا  هم گفته ام و حتی باعث شکایت قضایی شهردار از من شد – ایشان از نظر روحی مشکل دارد و یک مدیری که از سلامت و ثبات شخصیت برخوردار است ، مرتکب چنین رفتاری  نمی گردد. شهردار حتی نتوانسته است نیروهای وفادر خود در ساختار مدیریتی شهرداری رشت را سامان و حفظ نماید و همه را به نوعی عاصی و گریزان کرده است.

۶- بنده اعتقاد راسخ دارم فردی که مهارت‌ زندگی سازمانی را ندارد و به طور مداوم در حال تولید تنش و هزینه برای شهرداری و شورا و  شهروندان است به درمان نیاز دارد تا بیماری اش، دامن شهر و شهروندان را نگیرد؛ بنابر این، از جناب عالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، استدعا دارم دستور فرمایید، بسترهای لازم برای معرفی شهردار رشت به یک پزشک متخصص را فراهم نمایند تا امنیت روانی و اخلاقی و سرمایه شهروندان رشتی بیش از آسیب نبیند.»

باقری همچنین در بخشی از این نامه به ساماندهی قبور تازه آباد در این زمان انتقاد کرد و افزود: در شرایط بحران مالی شهرداری از یک سو و وضعیت آسفالت و چاله های شهر آیا اولویت ما ساماندهی قبور مردگان است! از اعضای شورا می خواهم یک بار برای همیشه همدلی نموده و به فکر زندگان باشند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه