رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد

حرکت لاک‌پشتی ساخت سدهای گیلان/ نرخ خرید برگ سبز چای منصفانه نیست

عباسی به مشکل کم‌آبی در فصل زراعی در این استان اشاره کرد و گفت: ساخت سدهای شفارود و پلرود به صورت حرکت لاک‌پشتی است.

حرکت لاک‌پشتی ساخت سدهای گیلان/ نرخ خرید برگ سبز چای منصفانه نیست

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاثیر بخش کشاورزی در توسعه استان اظهار کرد: سال جاری را مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و سهم کشاورزی در اشتغال و تولید گیلان باید بررسی شود.

وی بر ترسیم نقشه راهی برای افزایش تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و افزود: در بخش برنج با توجه به آمارهای موجود شاهد تفاوت بین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن هستیم و باید بررسی کنیم تا چه اندازه امکان افزایش تولید داریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حرکت به طرف خودکفایی، بیان کرد: در بخش تعرفه واردات برنج انتظار داریم تعرفه‌ها کاهش پیدا نکند و کشاورز در این زمینه استرس نداشته باشد.

عباسی به مشکل کم‌آبی در فصل زراعی در گیلان اشاره کرد و گفت: ساخت سدهای شفارود و پلرود به صورت لاک‌پشتی است و نتوانستیم آن‌گونه که حق کشاورزان است، را ادا کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مورد چای، تصریح کرد: در زمینه تولید چای ۶۰ درصد افزایش داشتیم و از دو هفته دیگر فصل برداشت برگ سبز آغاز می‌شود اما کارخانه‌ها تجهیز و نوسازی نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، خواستار مشخص کردن مقدار چای خشک مانده در انبار کارخانه‌های چای شد و افزود: نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای برای فصل زراعی جاری منصفانه نیست.

عباسی به افزایش ۱۷۰ تومانی و ۹۵ تومانی برگ سبز درجه یک و دو چای در شورای اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: افزایش نرخ مذکور برای کشاورز راضی‌کننده نیست و کیفیت این محصول را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش زیتون می‌توانیم افزایش محصول داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر در سال جاری افزایش تولید داشته باشیم می‌توانیم ادعا کنیم در راستای منویات مقام معظم رهبری گام برداشتیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، فعالیت مرکز تحقیقات فندق را راکد توصیف کرد و افزود: توانمندی افزایش تولید فندق در گیلان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه