نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

راه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود واگذاری به بخش خصوصی است/ مدیران ما به میزهایشان چسبیده اند و ریسک نمی‌پذیرند

نماینده مردم رشت راه ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب را واگذاری آن به بخش خصوصی دانست و گفت: متاسفانه مدیران ما ریسک پذیر نیستند و فقط به میز ریاست خود چسبیده اند.

راه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود واگذاری به بخش خصوصی است/ مدیران ما به میزهایشان چسبیده اند و ریسک نمی‌پذیرند

محمدصادق حسنی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در تشریع وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود در شهر رشت که قرار بود کمک های دولت را دریافت کند اما به وضعیت قبلی خود رها شده اند، اظهار داشت: با پرداخت ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نمی توان دو رودخانه گوهررود و زرجوب را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه های شهر رشت تنها با ورود بخش خوصی ممکن خوهد بود افزود: جز اینکه سرمایه گذار خصوصی وارد عمل شود و دو رودخانه را ساماندهی کند هیچ راهی وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در تشریح ورود پیمانکار به این بخش گفت: ما یک پیمانکار بسیار قوی رشتی را به همراه شریک خارجی آن با حضور سه نماینده شهر و جمعی از مدیران در فرمانداری شهرستان وارد کار کردیم و از سوی پیمانکار اعلام شد که دو رودخانه را ساماندهی می کند اما حریم دو رودخانه باید به وی واگذار شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه اظهار کرد: این سرمایه گذاری سود زیادی را هم بهمراه داشت و از اینکه زمین شهرداری را به تاراج ببرند هم خبری نبود.

حسنی با بیان اینکه متاسفانه ما مدیران سفت به میز خود چسبیده ایم و ریسک پذیر نیستیم، متذکر شد: من در همان جلسه فرمانداری هم اعلام کردم که مدیر باید ریسک پذیر باشد و تنها میز کار و پست و مقامش برای وی مهم نباشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار دولتی جوابگوی طرح ساماندهی رودخانه های شهر رشت نیست، ادامه داد: تنها راه ساماندهی دو رودخانه شهر واگذاری آن به بخش خصوصی است چون با اعتبار دولتی ساماندهی آنها امکان پذیر نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مدیریت کشورهای توسعه یافته و بهره گیری آنها از تهدیدهای پیش رو و تبدیل به فرصت های بزرگ گفت: مدیران ما مدیریت نمی کنند چون اگر همین دو رودخانه با همین موقعیت در اختیار کشورها خارجی و توسعه یافته بود اکنون دو رودخانه رشت کانون گردشگری شهر بودند.

حسنی با بیان اینکه شرکت خصوصی در هزینه اعتبارات صرفه جویی می کند، گفت: اگر طرح های این چنینی به پیمانکار واگذار شود انحراف پول به حداقل و یا صفر می رسد چون پیمانکار اجازه نمی دهد پولش حیف و میل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
روش خوبی است مثل واگذاری ماشین الات شهرداری که به بخش خوصوصی دادن که در زمان بحران پیدا نبودن.همه مدیران پشت میز نشین و ریسک نمیکنند الله ایشان که یک پیمانکار پیدا کرده وفقط پیمانکار خودشو قبول داره
در حاشیه