ائمه جمعه گیلان تأکید کردند؛

برخی برای ورود به انتخابات حاضرند فضائل انسانی را زیر پا بگذارند

ائمه جمعه گیلان در خطبه های این هفته نمازهای جمعه شهرهای مختلف تأکید کردند حملات آمریکا به سوریه برای جبران شکستهای داعش صورت گرفته است.

برخی برای ورود به انتخابات حاضرند فضائل انسانی را زیر پا بگذارند

به گزارش ۸دی، ائمه جمعه گیلان در خطبه های این هفته نمازهای جمعه شهرهای مختلف استان ضمن محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه تأکید کردند این حملات برای جبران شکستهای داعش و تکفیری ها در سوریه و عراق صورت گرفته است:

….

امام جمعه رشت:

برخی برای ورود به انتخابات حاضرند فضائل انسانی را زیر پا بگذارند / آمریکا برای حمله به سوریه به دنبال بهانه بودند

امام جمعه رشت گفت: برخی برای ورود به انتخابات شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست جمهوری حاضرند فضائل انسانی خود را زیر پاگذاشته و آبرو و عزت رقیب را خدشه دار کند.

به گزارش ۸دی، آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان ضمن تبریک اعیاد پیش رو اظهار داشت: باید از فرصتها به خوبی استفاده کنیم لذا ماه رجب فرصت مناسبی است که به تقرب خدا برسیم.

وی با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) و همچنین تبیین شخصیت وجودی ایشان تصریح کرد: برخی برای ورود به انتخابات شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست جمهوری حاضرند فضائل انسانی خود را زیر پاگذاشته و آبرو و عزت رقیب را خدشه دار کند.

قربانی در خطبه ی دوم نماز جمعه‌ی رشت ضمن دعوت همگان به تقوای الهی به حادثه ی بمباران شیمیایی بشار اسد اشاره کرد و افزود: اسد در این حادثه دچار توطئه‌ی مستکبران شده بود زیرا آنها با بمباران پایگاههای تسلیحاتی جبهه النصره بدون اطلاع از وجود بمب شیمایی در آن انبار باعث آن حادثه شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان های مربوطه‌ی بین المللی بعد از آن حادثه با  وجود اطمینان از نبود سلاح شیمیایی در آن کشور، باز این موضوع را بهانه ی برای ادامه‌ی جنگ می دانند.

قربانی با بیان اینکه دنیا گرفتار انسانهای قلدر، نفهم و آدم کش شده است گفت: باید از آدمهایی که پول و امکانات داشته اما شعور ندارند ترسید زیرا آنها ممکن است کشورها را نابود کنند.

خطیب جمعه ی رشت با اشاره به مواضع عجیب ترامپ و اینکه یک تاجر بر نظام جهانی تصمیم گیری می کند خاطر نشان کرد: دنیا باید تصمیمی برای انحلال این ادمها اتخاذ کند‌.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: اصولگرایان کاندیدای خود را معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم با آزادی بدون تخریب یکدیگر در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نکنه های مثبت خود را برشمرند.

قربانی تاکید کرد: هرچه از صندوقها انتخاب شوند همه در برابر آن تسلیم بوده و باید گفت که همه فرزندان انقلاب هستند.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت: از وجب به وجب زمینهای بلا استفاده استفاده خواهیم کرد و بهره برداری مثبت می کنیم و همانگونه که در گندم خودکفا شدیم در برنج و چای نیز خود کفا خواهیم شد.

….

امام جمعه تالش:

حمله آمریکا به سوریه با هدف جبران شکست های داعش انجام شد

امام جمعه تالش گفت: حمله آمریکا به سوریه از قبل برنامه ریزی شده و با هدف جبران شکست های داعش و دیگر تروریست ها در سوریه صورت گرفت.

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری امام جمعه تالش در خطبه‌ی دوم نماز جمعه این هفته تالش با اشاره به دهم ماه رجب میلاد امام جواد(ع ) اظهار داشت: ائمه در دوران زندگی و امامت همچون چراغی پر فروغ برای مردم هستند.

وی با اشاره به نشست اتحادیه عرب در نهم فرورین در اردن افزود: این نشست با دو هدف عمده برگزار شد که این دو هدف ایران هراسی و عادی سازی رابطه با اسرائیل بود.

انصاری در بخش دیگر خطبه با اشاره به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا به سوریه گفت: این حمله از چند وقت پیش برنامه ریزی شده بود و با هدف اثرگذاری بر اوضاع حاکم بر این کشور و جبران شکست های داعش و دیگر گروههای تروریستی صورت گرفت.

….

امام جمعه ماسال:

اگر مسئولان بستر بکارگیری از جوانان را فراهم کنند بسیاری از مشکلات حل می شود

امام جمعه ماسال گفت: اگر مسئولین بستر مناسب بکارگیری از جوانان را مهیا کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته ماسال با اشاره به ایام اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی  برای خلوت کردن با خدا و راز و نیاز کردن با وی است.

امام جمعه ماسال خاطر نشان کرد: اعتکاف از رویش های معنوی بزرگ انقلاب اسلامی بوده است. پیش از انقلاب اعتکاف به این حالت اساسا وجود نداشت و در شهرهای بزرگی همچون مشهد هیچ مراسمی در این ایام برگزار نمی شد. در قم هم تعداد معدودی طلبه در کنار هم معتکف می شدند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به برنامه ریزی های مختلف برای اجرای بهتر این مراسم در شهرستان گفت: اعتکاف نباید دولتی و حاکمیتی شود به همین دلیلی مردمی که توفیق شرکت در این مراسم معنوی را ند ارند خوب است که در تامین هزینه ها مشارکت کنند.

امام جمعه ماسال با اشاره به بیانات نورزی رهبر انقلاب اظهار داشت: برخی وجوه این سخنان در رسانه ها مهجور ماند. از جمله اینکه رهبر معظم تاکید داشتند برای رسیدن به پیشرفت و اجرای اقتصاد مقاومتی به مدیران جوان و انقلابی نیاز داریم.

وی  افزود: این جمعیت جوان کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان باید مورد استفاده قرار گیرند و اگر مسئولین بستر مناسب بکارگیری از جوانان را مهیا کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی جمهوری اسلامی با ایالات متحده آمریکا گفت: ۳۹ سال است که سلطه جهنمی استکبار از این کشور رخت بر بسته اما آنان تمام تلاششان را برای بازگرداندن این سلطه به کار می گیرند.

امام جمعه ماسال خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر فکر می‌کنید می‌توانید با جنگ اقتصادی سلطه جهنمی خود را بر این ملت آزاده باز گردانید کور خوانده اید.

وی در پایان گفت: مذاکرات هسته ای برکاتی هم داشت از جمله اینکه نشان داد خصومت آمریکایی ها و غربی ها با ایران و اسلام کاستی ناپذیر است.

..

امام جمعه رضوانشهر:

مسئولان باید از جوانان استفاده کنند / تولید کنندگان می توان با افزایش کیفیت بازار خود را رونق دهند

امام جمعه رضوانشهر گفت: در کشور حدود ۱۰ میلیون جوان تحصیل کرده و حدود ۳۳ میلیون جوان آماده به کار حضور دارند، ما باید از این جوانان استفاده کنیم و بهشان کار بدهیم.

حجت السلام و المسلمین هادی حبیبی امام جمعه رضوانشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: از جمله ویژگی های یک کار گزار یا حاکم حامی بودن دین باید باشد.

به گزارش ۸دی به نقل از رضوان خبر، حجت السلام و المسلمین هادی حبیبی امام جمعه رضوانشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به نزدیکی بودن به زمان انتخابات اظهار داشت: از جمله ویژگی های یک کار گزار یا حاکم حامی بودن دین می باشد.

وی افزود: مسئولین که در راس کار حکومتی می باشند باید اهمیت زیاد به نماز اول وقت بدهند، همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند هیچ کاری مهم تر از نماز وجود ندارد.

حبیبی با اشاره به ماه رجب و نزدیکی به ماه رمضان گفت: گاهی پیش می آید حتی افراد گناه کار هم از گناه کاران خوششان نمی آید، این امر نشانه این است که انسان وجودش با پاکی است، و ترک گناه یک ارزش محسوب می شود.

حبیبی در ادامه گفت: حضرت آقا فرمودند باید در جامعه به جوانان توجه شود، در کشور حدود ۱۰ میلیون جوان تحصیل کرده و حدود ۳۳ میلیون جوان آماده به کار حضور دارند، ما باید از این جوانان استفاده کنیم و بهشان کار بدهیم.

خطیب جمعه رضوانشهر ضمن تبریک روز جهانی بهداشت ادامه داد: تنها جسم نیست که به سلامت و آرامش احتیاج دارد، روح نیز باید سلامت و در آرامش باشد، سلامت روح انسان در تقوا و نیکی کردن و ارتباط باخدا می باشد، چه زمانی بهتر از این که انسان معطکف باشد، اعتکاف امسال همزمان با ولادت امام علی (ع) می باشد که از همه مردم دعوت می کنیم برای ثبت نام به مساجد و پایگاه های بسیج مراجعه کنند.

حبیبی در پایان با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال می باشد گفت: تولیدکنندگان داخلی ما اگر مقداری کیفیت کالای خود را بخواهند بالا ببرند و یا به آن توجه داشته باشند و باعث ایجاد رقابت با کالای خارجی شوند، مطمعنا بازار کار ایجاد خواهد شد.

امام جمعه انزلی:

دیپلماسی خارجی ایران باید انقلابی و فعال باشد / پیشرفت های جمهوری اسلامی در سایه تحریم صورت گرفت

امام جمعه انزلی با طرح این سوال که در طول این مدت که هجمه ها علیه جمهوری اسلامی صورت گرفت چه موضع گیری از وزارت خارجه صورت گرفت گفت: دیپلماسی خارجی ایران باید انقلابی و فعال باشد.

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، حجم الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی ضمن تشکر از استاندا گیلان جهت بازدید از پروژه های گلزار و مصلی و استادیوم ورزشی انزلی اظهار داشت: آقای دکتر نجفی برای رفع این مشکلات قول هایی دادند و امیدواریم این پروژه ها به سرانجام برسند.

وی افزود: محصور کردن گلزار شهدا همواره از موارد گلایه خانواده شهدا بود که از سوی استاندار دستور عملیاتی شدن آن صورت گرفته است و در رابطه با مصلی مشکلات عدیده ای وجود دارد که در فرصت مناسبی شرایط و مشکلات بیش از ۳۰ ساله مصلی را خدمت مردم عرض خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختراع خمیر کاغذ از آزولا توسط امیر حسین ابراهیمی از جوانان شهرستان انزلی این موفقیت را به خانواده وی تبریک گفت و افزود: برای خودمان اظهار تاسف می کنیم که با وجود چنین جوانان توانمندی در کشور و شهرستان، آنها را کمتر مورد توجه قرار می دهیم و مسولان نیز با توجه به اهمیت این اختراع در تولید کاغذ و اشتغالزایی و هم مبارزه با این آلودگی محیط زیستی در تالاب باید شرایط لازم برای به تولید رساندن و بهره برداری از این اختراع و جلوگیری از قطع درختان اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام شمس الدین با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی بن ابیطالب(ع) افزود: اصل عدالت از اصولی بود که امیر المومنین(ع) به شدت آن را رعایت می کرد و اصل اساسی حکومت علوی اجرای عدالت است و حکومت اسلامی باید براساس اصول عدالت حرکت کند و همگان اعم از مردم و مسولان باید به اصل عدالت توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: آیا امکانات و خدمات عادلانه بین مردم توزیع می شود. در قانون گذاری عدالت رعایت می شود؟ در صیانت از بیت المال و در انتخابات عدالت برقرار می شود یا نه؟ اگر رعایت شد عدالت اسلامی است ولی در صورتی که یک نقطه از شهر و کشور برخوردار باشد و نقطه دیگر محروم بماند عدالت رعایت نشده است. اگر مسول و دستگاهی مدعی تبعیت از امیر المومنین و شیعه علی است این اصل اول است.

امام جمعه انزلی افزود: اصل دومی که رعایت می شد و حضرت به شدن به آن حساسیت داشت ظلم ستیزی و مقابله با ظلم و ستم بود و حتی فرماندار منصوب خود را اگر ظالم  بود برکنار می کرد. ظلم حکومت های مستبد به ملتها هیچگاه پذیرفتنی نیست و سکوت هم نباید کرد و  از ویژگیهای انقلاب اسلامی هم ظلم ستیزی بود و قطع رابطه با آمریکا بسیار به نفع نظام انقلاب اسلامی است و هرچه پیشرفت و رشد داریم در سایه همین قطع ارتباط امریکا به دست آمده است.

وی تأکید کرد: دشمن انتظار داشت رشد و ترقی کشور کم شود و یا تعطیل شود در حالیکه پیشرفتهایی نظیر موشکی، هسته ای و فناوری ها  توسط جوانان خودمان و در زمان تحریم انجام شد و رهبری تاکید داشتند که رشد علمی کشور باید شتاب زیادی پیدا کند اما متاسفانه می بینیم که اینها کمتر شده است و در برابر تضییع حقوق مسلمین امیر المومنین با قاطعیت ایستادگی می کرد.

شمس الدین ادامه داد: امروز مظلوم تر از نظام جمهوری اسلامی در دنیا نداریم که با وجود این همه محدودیت ها و تضییع حقوقهایی که از این نظام می شود کسانی هم که باید از این نظام دفاع کند دفاع نمی کند. نظام اسلامی به فرمایش رهبری مظلوم ولی مقتدر است و در برابر یاوه گویی های هر یاوه گویی با مشت محکم باید در برابر ان برخورد کند  ما در برابر این شرارتها نباید ساکت بنشینیم.

امام جمعه انزلی در پایان گفت: دیپلماسی کشور ما باید انقلابی و فعال باشد. در طول این مدت که هجمه هایی که وارد شده چه مواضعی اتخاد شده است؟ مجلس باید مجلس انقلابی باشد و در برابر مواضع دشمنان  موضع خود را مشخص کند. در دوره های قبل مجلس دولت را مکلف به تعطیلی سفارت انگلیس کرد اما امروزه نباید کاری کرد که پشیمانی به بار آورد و اگر کار از کار بگذرد خسارت و آسیب آن بیشتر است.

امام جمعه اسالم:

سازمان های جهانی جلوی رئیس جمهور دیوانه آمریکا را بگیرند

امام جمعه اسالم از سازمان های جهانی خواست هرچه سریع تر جلوی رییس جمهور دیوانه آمریکا را بگیرند و گفت: والا ملت های آزاده و عدالت خواه جهان درسی را به  این  دیوانه خواهند داد که تا ابد خاطره تلخ اش را نتواند فراموش کند

 

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز قطع ارتباط سیاسی ایران با شیطان بزرگ، آمریکای خیانت کار اظهار داشت: قطع رابطه با آمریکای مستکبر  اولین قدم در مسیر اهداف والا و اصیل انقلاب اسلامی بود. ارتباط با آمریکا، هیچ گونه سنخیتی با آرمان انقلاب اسلامی نداشته و ندارد.

وی افزود: پرونده سیاه و ننگین آمریکا، به قدری از ظلم و جنایت انباشته است که هیچ وقت برای هیچ کشوری، ارتباط با آمریکا سند افتخار نخواهد بود. در آینده نزدیک با توجه به سابقه زشت و عملکرد شیطانی آمریکا ، مردم دنیا آمریکا را تحریم جهانی خواهند کرد. همین الان هم آمریکا در نزد ملت ها هیچ جایگاهی ندارد و جزء منفورترین کشورهاست. همین الان هم مردم دنیا هر کسی که در مقابل آمریکا بایستد را مرد واقعی و مرد بزرگ می دانند و او را قلبا می ستایند و دوستش می دارند.

امام جمعه اسالم به اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: دیشب هم آمریکای جنایت کار بدون هیچ دلیل قانع کننده و معقولی به مناطقی از سوریه حمله کرد و برگ ننگین و سیاه دیگری در کانامه شرم آور خودش به ثبت رساند. ما این حمله وحشیانه را به ملت مظلوم سوریه محکوم می کنیم و از سازمان های جهانی می خواهیم هرچه سریع تر جلوی این رییس جمهور دیوانه آمریکا را بگیرند والا ملت های آزاده و عدالت خواه جهان درسی را به  این  دیوانه خواهند داد که تا ابد خاطره تلخ اش را نتواند فراموش کند.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز ملی فنآوری هسته ای نیز است اظهار کرد: یکی از عمده ترین نگرانی های دشمنان انقلاب اسلامی، خصوصا آمریکا و اسرائیل ، پیشرفت های هسته ای ایران بود. نگرانی آن ها از پیشرفت هسته ای ایران نه به خاطر ترس از بمب هسته ای بلکه تنها دلیل اش این بود که ایران به خاطر دست یافتن به فناوری هسته ای، به یکی از قدرت های برتر جهان تبدیل می شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تمام تلاش شان را بکار بردند تا ایران را مجبور به عقب نشینی و مجبور به تعطیلی هسته ای نمایند و متاسفانه موفق هم شدند.

امام جمعه اسالم با اشاره به در پیش سالروز رحلت حضرت زینب (س) و نقش روشنگری این بانو در ماجرای کربلا گفت: امروز هم اگر خیلی ها بخاطر منافع شخصی و دو روزه دنیای کوتاه شان، از بیان خیلی از حقایق مهم و تلخ، طفره نمی رفتند، در واقع بسیاری از مشکلات مردم حل می شود. خیلی ها از انقلابی بودن سخن می گویند اما ذره ای بوی انقلابی بودن نمی دهند. خیلی ها انقلابی گری را تحسین می کنند اما خودشان جرئت بیان یک جمله انقلابی را هم ندارند.

وی افزود: فردا روزی اگر جریان انقلابی در کشور، قد علم کند، خیلی ها انقلابی چهار آتیشه خواهند شد. اما امروز خیلی ها سکوتی شوم و مرگ بار و خفت انگیز در پیش گرفته اند. امروز خیلی ها از ترس منافع دنیوی شان حتی در نزد انقلابیون هم ، تقیه می کنند.

حجت الاسلام جدایی ادامه داد: فرزندان واقعی نهضت حسینی هیچ وقت نمی توانند در مقابل ظلم، ستم، تبعیض، رباخواری بانک ها و رانت خواری آقازاده ها و اشرافی گری بعضی مسئولین سکوت اختیار می کنند. اگر کسی بوئی از نهضت حسینی برده باشد. اگر کسی زینب شناس واقعی باشد و ارادتمند به ساحت مقدس آن بانوی انقلابی، نمی تواند در برابر این همه مسائل و مشکلات مختلف ، آرام و قرار داشته باشد. روحیه انقلابی داشتن برای بعضی ها صرفا لقلقه زبان شده است اما در عمل هیچ اثری از انقلابی بودن در آن ها احساس نمی شود.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه