هنرمند خیر گیلانی در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

پرخوابی مسئولین؛ بیداری هنرمندان! / هوشیاری هنرمندان گیلانی برای حمایت از قشری فراموش شده

سحر گنجی گفت: با اینکه میخواستیم از هنرمان در کاری خیریه استفاده کنیم اما هیچ کدام از مسئولین فرهنگی و مدیران استانی از ما حمایت نکرده و در روز افتتاحیه حضور نداشتند.

پرخوابی مسئولین؛ بیداری هنرمندان! / هوشیاری هنرمندان گیلانی برای حمایت از قشری فراموش شده

سحر گنجی هنرمند تصویرگر گیلانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن معرفی خود اظهار داشت: هفت سال است که کار تصویر سازی می کنم و مدرک کارشناسی تصویر سازی از دانشگاه انزلی دارم.

وی با اشاره به تفاوت هنر نقاشی و تصویرسازی افزود: نقاشی می تواند رئال باشد ولی تصویر سازی آن تصویر ذهنی یا حسی است که هنرمند از مکان، شعر، داستان یا منظره ای برداشت می کند.

این هنرمند تصویرگر با اشاره به اینکه نقاشی  و تصویر سازی  میتوانند زیر شاخه ی هم باشند تصریح کرد: تصویر سازی گونه ای از هنرهای تجسمی است که از  ذهن و حس درون می آید اما نقاشی سبک های مختلف دارد و رئال است نقاش آن چه را که می بیند  به تصویر می کشد و درک این موضوع برای بیننده آسان است.

گنجی ادامه داد: اما تصویر سازی از باب انتزاعی بودن برای عامه ی بینندگان کمی سخت درک می شود، هر کدام از این تابلو ها معنای خاصی دارند، برای مثال تابلوهای این نمایشگاه تصویر ذهنی هنرمند از اشعار یک سری از مشاهیر ادبی هستند، زمانی که  هنرمند تصویر ساز یک  شعر را می خواند آن چه در ذهنش تراوش می کند را به تصویر می کشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنرمند تصویرساز لزومی ندارد که نقاش خوبی نیز باشد گفت: این نیست که  تصویر ساز حتما باید نقاش خوبی باشد، و ابتدا نقاشی بیاموزد، کسی که نقاش خوبی نباشد اما تخیل و درک خوبی از محیط پیرامون خویش داشته باشد می تواند تصویر ساز خوبی شود.

این هنرمند خیر با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تصویر سازی خیریه در استان است خاطر نشان کرد: ما یک جمع از دانشجویان هستیم که پس از فارغ التحصیلی با هم تصمیم گرفتیم از این هنر برای کارهای خیریه استفاده کنیم، با اینکه این نمایشگاه برای کمک به آزادی زنان زندانی غیرعمد برپا شده است اما  بدون حمایت هیچ ارگان و سازمان یا نهادی و با حمایت کامل هنرمندان تصویرگر پا گرفت.

گنجی از روز اختتامیه ی این نمایشگاه خیریه خبر داد و افزود: نمایشگاه از ۱۵ فروردین آغاز شد و اختتتامیه ی آن ۲۳ فروردین خواهد بود، و امیدواریم که با حمایت مردم و مسئولین بتوانیم از ۹۰ درصد تابلوهای فروش رفته برای حمایت از زنان زندانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای خرید تابلوها و انجام کار خیریه  از مسئولین استانی  مطالبه صورت گرفته است  اما پاسخ مطلوبی دریافت نشده است اذعان کرد: با  اینکه  هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از زنان زندانی بوده است و کاری خیریه است اما از هیچ ارگانی از ما حمایت نشده و ما منتظریم که تابلوها فروش بروند و بتوانیم قدم خیری در این راستا برداریم.

به گزارش ۸دی، این نمایشگاه تصویرسازی که با همکاری ۷ کارشناس تصویرگر با عنوان «بنام رنگ» برگزار شده است شامل ۲۸ اثر در اندازه‌ی ۷۰ در ۱۰۰ به تصویر کشیده شده است، این نمایشگاه که در محل نگار خانه‌ی مارلیک واقع در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای رشت برپا شده است، در واقع به تصویر کشیدن بیتی از اشعار بزرگان با تکنیک‌های ترکیبی بوده است.

از هنرمندان خیر دست اندر کار این نمایشگاه می توان به خانم سحر لولویی مهر، نرجس خاتون زارع، نگین شرکت خامنه، زهرا ابراهیمیان کپورچالی، سحرگنجی لیسار، جواد خلیلی و شیوا حیدری اشاره کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه