گزارشی از دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»؛

رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف و فتاح به عنوان ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی انتخاب شدند

دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در مجموعه شهر آفتاب آغاز و در نهایت ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی انتخاب شدند.

رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف و فتاح به عنوان ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی انتخاب شدند

به گزارش ۸دی به نقل از راه دانا؛ دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» از صبح امروز در مجموعه شهر آفتاب با حضور سه هزار نفر از اعضای این جبهه آغاز شد.

قرار بود در این نشست، از میان ۱۰ نفری که در مجمع ملی اول به عنوان کاندیدا انتخاب شده بودند، ۵ نفر به عنوان کاندیداهای نهایی جبهه مردمی، در جریان یک رأی‌گیری انتخاب شوند که در نهایت با اتمام شمارش آرا این ۵ نفر انتخاب شدند.

 

رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف و فتاح؛ ۵ کاندیدای نهایی جبهه مردمی شدند

با پایان مرحله شمارش آرا دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اسامی پنج نامزده نهایی این جبهه که از میان ۱۰ کاندیدا انتخاب شده اند، به شرح زیر است:

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ۲۱۴۷  رای

زاکانی ۱۵۴۶ رای

بذرپاش ۱۴۰۴ رای

قالیباف ۱۳۷۳ رای

فتاح ۹۹۴ رای

حمید رضا حاجی بابایی ۹۹۱ رای

علی نیکزاد ۹۴۷ رای

عزت الله ضرغامی ۹۳۰ رای

رستم قاسمی ۶۸۳ رای

محسن رضایی ۶۶۰ رای

 

مسئولیت انتخاب “نامزد نهایی جبهه مردمی” به شورای مرکزی واگذار شد

نمایندگان اقشار مختلف در جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جریان برگزاری دومین مجمع ملی این  جبهه، با رأی اکثریت قاطع، به اعضای شورای مرکزی وکالت و اختیار دادند که نامزد نهایی را از بین ۵ گزینه نهایی تعیین کنند.

اعضای مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با رای أکثریت اعضا حق تعیین گزینه نهائی را به شورای مرکزی تفویض کردند.

 

کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رسما اعلام شد

سید صولت مرتضوی که به نمایندگی از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دومین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور یافته بود، اعلام کرد که، با انصراف از هیئت نظارت بر انتخابات، کاندیداتوری خود را پذیرفت و بنده این را خدمت را شما اعلام می‌کنم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی: رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که اشرافی‌گری نداشته باشد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت:‌ به شما به دلیل تشکیل این جبهه تبریک می‌گویم. دست به کاری زدید که خیلی ارزشمند است. خداوند در قرآن می‌فرماید امانت را به‌ اهلش بدهید. این انقلاب هدیه بزرگ‌ الهی است که باید به دست‌ صالحان سپرده شود.

وی افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها هر دو مهم است. باید ببینیم در بین افرادی که از سوی شورای نگهبان برای کاندیداتوری انتخابات تایید می‌شوند، اصلح چه کسی است. مدبرترین، مدیرترین، تواناترین و دلسوزترین فرد را انتخاب کنید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: کاندیداها با رای‌گیری امروز به ۵ نفر تقلیل می‌یابد و این ۵ نفر به یک نفر در نهایت می‌رسد. باید دعا کنیم تا خدا به ما توفیق شناخت اصلح و ترغیب مردم به سمت او را دهد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: انتخابات یکی از فعالیت‌های جبهه مردمی است.‌ این جبهه باید بماند تا در هر مقطعی کاری را که‌ برای انقلاب لازم است، انجام دهد.

وی افزود: باید بهترین را انتخاب کنیم. یکی از ملاک‌های بهتر بودن این است که رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که صد در صد مطیع رهبر‌ باشد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: محبت به مردم و نیکی به مردم از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور است. اقتصاد مسئله اساسی است. رهبر انقلاب در سال گذشته اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و امسال هم. رئیس‌جمهور باید درد مردم را احساس کند و اشرافی‌گری نداشته باشد، به کشور خودمان تکیه داشته باشد و دشمن را دشمن بداند و به آمریکا و وعده‌هایش اعتماد نکند.

 

نیکزاد: کشور فقط جزیره کیش نیست/ در این دولت به مسکن جفا شد

علی نیکزاد کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که امروز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، در انتقاد از عملکرد دولت یازدهم، اظهار داشت:‌ قوه مجریه در حوزه اقتصاد خوب عمل نکرد. کشور فقط کیش نیست، کیش رفتن و ماشین فلان قیمت سوار شدن ایرادی ندارد، ولی برای مسئول ایراد دارد.

وی افزود:‌ می‌توان با تسهیلات خوبی، بخش‌های اساسی اقتصاد را از وضعیت نامناسب خارج کرد. در این دوره به مسکن جفا شد. می‌توان در این بخش شغل‌های زیادی ایجاد کرد. کسانی که گفتند دست در جیب مردم کردید، ظلم کردند، اما کار برای رضای خدا دلسردی ندارد. برنامه خود را تقدیم شورا می‌کنیم.

 

پیام فتاح به جمنا: از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پیامی به دومین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفته است:  به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلع‌اند از حضور در دومین مجمع عذرخواهی می‌کنم اما سازوکار انتخاب کاندیدا را قبول دارم.

وی در این پیام تاکید کرده است: از هیچ کمکی برای جمنا دریغ نمی‌کنم.

ضرغامی: دشمن و جناح رقیب برای انتخابات۹۶ تعداد زیادی صفحه مجازی خریده‌اند
سید عزت‌الله ضرغامی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت افکارعمومی، گفت: افکارعمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در قرآن کریم بارها به پیامبر اسلام خطاب شده که با زبان مردم با آنها سخن بگوید.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جریان اصول‌گرایی که امروز تبدیل به جریان انقلاب شده، این است که معمولا در جلب افکارعمومی ضعیف عمل کرده است.

ضرغامی اظهار داشت: جبهه انقلاب در دوره‌های اخیر ریاست‌جمهوری موفق نبوده و علیرغم اینکه نیروهای انقلابی جزو بهترین و دلسوزترین نیروهای کشور هستند، نتوانسته‌اند با افکارعمومی درست کار کنند و نوع مواجهه نیروهای انقلاب با مردم در خیلی دوره‌ها نتیجه عکس داده است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: حتی در سال ۸۴ هم آقای احمدی‌نژاد منتخب اصولگراها نبود و فرد منتخب اصولگراها فرد دیگری بود که نفر ششم شد. در سال ۹۲ هم تابلویی که از اختلافات در جریان اصولگرایی دیدیم در حد اعلای خود بود و دیدیدم که نمی‌توانیم بین خودمان وحدت ایجاد کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با پدیده جدی فضای مجازی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن و جناح رقیب برای این استفاده از فضای مجازی برنامه‌های زیادی دارند و بسیاری از صفحات مجازی را خریداری کرده و با مدیران آنها هم رایزنی‌هایی داشته‌اند.

ضرغامی گفت: امروز در میان احزاب گسترده و فراگیر و در غیاب اشخاص کلیدی و تاثیرگذار، راه‌اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از مواردی است که تصورش برای دشمن موجب تصدیق می‌شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: اگر این جبهه ایجاد نمی‌شد و یا اینکه موفق نشود، معلوم نبود ساز و کار نیروهای انقلاب برای حضور در عرصه سیاسی چگونه بود، لذا پاسداری از این نهال نوپا برای تبدیل شدنش به یک شجره طیبه بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: تشکیل این مجمع و حضور ۳ هزار نفر از نیروهای انقلاب در آن، اولین تضمین برای نیروهای انقلاب است و برای اینکه کوچک‌ترین شبهه‌ای در رای امروز شما پیش‌ نیاید می‌بایست به صحبت‌های بنده و همه دوستان با دقت عنایت کرده و سپس رای دهید.

ضرغامی اظهار داشت: آقای جلیلی یک نیروی انقلابی و متعهد است که همه ما ایشان را می‌شناسیم، اما اگر آقای جلیلی نگران ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، ما باید به ایشان احترام بگذاریم و آن قدر خوب کار کنیم تا آقای جلیلی و دیگران در جریان انتخابات با ما همراهی کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: البته مراقبت‌هایی لازم است تا دچار خطای راهبردی نشویم و به افرادی مثل آقای جلیلی که نگران جبهه هستند، اضافه نشود.

وی با بیان اینکه در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری، روسای جمهور برای دو دوره انتخاب شده‌اند، گفت: این اولین دوره‌ای است که ما برداشت جدی داریم که این اتفاق در انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌افتد و شما باید کسی را انتخاب کنید که بتواند این راه را بپیماید.

ضرغامی با اشاره به بعضی برنامه‌های خود برای ورود به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، خاطرنشان کرد: بنده سه گروه از مطمئن‌ترین دوستانم را به عنوان مشاور برای بررسی برنامه‌ها به کار گرفته‌ام که تا امروز هم نتیجه خوبی داده و این برنامه‌ها با ۲۰ اولویت مهم که بیشتر آنها اقتصادی است به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: در مملکت ما به اندازه کافی در مورد موضوعات مهم قانونی تصویب شده و نهادهای اجرایی هم برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند، مثلاً سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در انتهای سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و یا سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج ساله ششم کشور که ایشان ابلاغ کردند حرف خوبی نیست که زده نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت آقای روحانی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ستادی تشکیل داد و گزارشی‌ هم از اقدامات خود خدمت مقام معظم رهبری دادند و ایشان هم تایید کردند که در بعضی بخش‌ها کارهایی انجام شده است.

ضرغامی ادامه داد: بسیاری از حرف‌های خوبی که امروز افراد مختلف می‌گویند، در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری وجود دارد، ولی ننوشتن رویه اجرایی بزرگ‌ترین مشکل کشور در جهت اجرایی نشدن این برنامه‌هاست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: همچنین ما در کشور مشکل مدیریت داشته‌ها را داریم که به نظر من اسطوره‌ این موضوع در جهت اجرای مدیریت داشته‌ها شهید طهرانی‌مقدم بود.

وی در پایان گفت: بنده نگاه استانی به مدیریت کشور دارم و معتقدم راه کلیدی حل بسیاری از مشکلات و اجرای برنامه‌ها در کشور اجرای مدیریت استانی است.

 

رستم قاسمی: به خاطر وزرای پیر کشور تعطیل شده است

رستم قاسمی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه است و در صحنه‌های بین‌المللی نقش مهمی دارد، اما کشور به همت دولت پیر به جایی رسیده که تعطیل شده است.

وی افزود: هر جا ثابت کردیم انقلابی هستیم، پیروز شدیم؛ دوران دفاع مقدس با روحیه انقلابی شعار “ما می‌توانیم” را محقق کردیم. در دوران تحریم، تحقق شعار ما می‌توانیم را می‌طلبد.

رستم قاسمی ادامه داد: حق مردم ما این شرایط نیست. مشکل کشور، برنامه نیست. سیاست‌های کلان و سند چشم‌انداز داریم. مسئولیت رئیس قوه مجریه در کشور مشخص است.

 

زاکانی: رئیس جمهور باید پاسخ بدهد چرا دست مفسدان اقتصادی را برای تعرض به بیت‌المال باز گذاشته شده؟

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به انقلاب سوم، گفت: ما در انقلاب سوم باید ایرانی در مکتب امام‌خمینی(ره) بسازیم و باید در مسیری حرکت کنیم که در جهت مسیر فکری امام و رهبری باشد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های جدیدی برای انقلاب اسلامی در عرصه جهانی ایجاد شده، گفت: در عرصه جهانی با انتخاب ترامپ در آمریکا بزرگ‌ترین فرصت مهیا شده، اما در عرصه داخلی هنوز از این فرصت‌ها بی‌بهره‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه اقتصاد در راس اولویت‌های ما قرار دارد، تصریح کرد: چرا بعد از ۳۸ سال شعار سال باید اقتصادی باشد. همچنین بعد از ۲۸ نامگذاری مقام معظم رهبری، ۱۳ تای آنها مربوط به مسائل اقتصادی بوده و ۵ تای آنها به طور غیرمستقیم با مسائل اقتصادی مرتبط بوده است.

وی ضمن انتقاد از رونداقتصادی مدیریت کشور، گفت: متاسفانه مشکل از جایی شروع شد که اقتصاد آزاد و برنامه توسعه غربی به کشور آمد.

زاکانی افزود: مشکل امروز کشور اقتصادی است و اولین مانع برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور، فساد است. من هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی بارها به خاطر مبارزه با فساد و مفسدان به دادگاه رفته و تبرئه شده‌ام، چرا که حق می‌گفتم.

وی بیان داشت: امروز مبارزه با فساد همت کسانی را می‌خواهد که دست مفسدان اقتصادی را کوتاه و پیوستگی قدرت و ثروت را از بین ببرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: آقای رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا دست مفسدان اقتصادی را برای تعرض به بیت‌المال باز گذاشته؟ امروز دیگر روز حساب است برای رئیس نه روز امتحان.

زاکانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع فساد در سال ۸۰ تصریح کرد: اگر در سال ۸۰ به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد توجه می‌شد، امروز ما دیگر شرایط جامعه را سخت و دشوار نمی‌دیدیم.

وی در ادامه بیان داشت: امروز کشور نیاز به یک اقدام اصلاح‌گرانه دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: پتروشیمی یکی از حوزه‌هایی است که برای ایران اسلامی راهبردی است و با ۱۳ میلیون تن صنایع پایین‌دستی می‌توان دو میلیون و ۳۶۰ هزار شغل ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه ما به فراتر از مرزهای خودمان می‌اندیشیم، بیان کرد: باید دستگاه دیپلماسی خارجی تغییر رویه دهد و در سفرهای خارجی در کنار رایزن فرهنگی، رایزن اقتصادی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید چشم امید از خارج کشور قطع شود، گفت: اگر دست روی دست بگذاریم که کشورهای خارجی و غربی کمک ما کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و آنها لحظه‌ای از دشمنی با ما دست برنمی‌دارند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری توجه به امر دانش در کشور را موضوعی مغفول مانده دانست و گفت: بالا بردن سرمایه انسانی مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده در کشور گفت: بافت فرسوده بزرگ‌ترین امکان برای ساخت مسکن و خانه‌دار کردن خانواده‌ها و زوج‌های جوان است و به این وسیله می‌توان تعداد زیادی شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه عبور از رکود امکان‌پذیر است، گفت: بانک‌ها باید سر جای خود بنشینند و در قبال آن بازار سرمایه تقویت شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در ادامه بیان داشت: در عرصه قانون‌گذاری ۳۰ برابر فرانسه قانون‌گذاری می‌کنیم و در عرصه قضایی ۱۵ میلیون پرونده تشکیل شده است.

زاکانی در پایان گفت: با توان نیروهای انقلابی می‌توان به خوبی کشور را اداره کرد.
روح الامینی: «محسن رضایی» تقاضایی برای کاندیداتوری ندارد

عبدالحسین روح‌الامینی صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، پیام محسن رضایی را که به علت وقوع زلزله به استان خراسان رضوی سفر کرده، قرائت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ابتدا عرض کنم که از اینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می‌کنم، ولی همانطور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم.

امروز روز ایثار وفداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی و کارامد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب یعنی شماهاست.

امروز روز ایثار و برادری و وحدت از یک طرف و تصمیم‌گیری درست برای یاری‌رسانی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شکست دشمن و مایوس کردن آمریکا در جنگ احزاب و جنگ اقتصادی است.

همان‌طور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم، حتی اگر مرا جزء پنج نفر انتخاب کنید، از هر تصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می‌کنم. شما نیامده‌اید در اینجا که انتخاب کنید آمده‌اید که برای انقلاب تصمیم بگیرید.

من و شما نباید اشتباه کنیم. فرصت‌های زیادی از دست رفته است. زمان اشتباه‌کاری پایان یافته است.

خلاء نیروهای انقلاب نبود، رهبری نیست، ما بهترین رهبری را داریم، بلکه نبود فرماندهی است. جبهه مردمی می‌تواند خلاء مدیریت و فرماندهی را در جبهه انقلاب به صورت خرد جمعی حل کند.

از دعوت شما می‌خواهم استفاده کنم و نظرات خود را درباره مسئولیت نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی کشور، مردم، منطقه بیان دارم و در آخر اگر فرصتی شد اشاره‌ای به فهرستی از برنامه دولت انقلابی بکنم که در تبلیغات در استان‌ها از آن استفاده کنید.

مقدمه

مقدمتا عرض کنم که از هفده سالگی که تکلیف سیاسی و مبارزاتی خود را شناختم. همیشه تکلیف را در دفع خطر و بحران چه درحوزه سیاسی و چه امنیتی و چه دفاعی و در این سی سال اخیر در اقتصاد آن هم با تایید امام و رهبری می‌دانستم.

درس و پست و مقام چیزی جز ابزاری برای انجام تکلیف الهی من نبوده است. کما اینکه پس از پایان جنگ که مطمئن شدم تهدید جدی ما در آینده در اقتصاد است از رشته مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم و به اقتصاد روی آوردم و لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد را گرفتم.

در این مدت عمرم یک لحظه از انقلابی‌گری فاصله نگرفتم. در اوج خفقان رژیم شاهنشاهی در سن نوزده سالگی به زندان رفتم و بار دوم از دست آنها مخفی شدم و در مبارزه با رژیم شاه تا شب بیست و دوم بهمن از پای ننشستم.

سپس به تشکیل سازمانی از همه احزاب و گروه‌های انقلابی شناخته شده پیرو امام بر آمدیم و تا آستانه کاندیدا شدن مقام معظم رهبری در سال ۵۸ جلو رفتیم که ایشان البته شهید بهشتی را پیشنهاد دادند، ولی با ترور شهید مطهری و برجستگان دیگر انقلاب، فعالیت سیاسی و انتخابات را نیمه‌تمام گذاشتم و به سپاه رفتم و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیان گذاشتیم.

فرقانی‌ها و سازمان مجاهدین خلق و حزب توده را سرکوب کردیم و کودتای نوژه را خنثی و سپس به فرماندهی سپاه رسیدم که رهبر معظم انقلاب در انتصاب من به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: و شما هم ظرفیت‌های آنها را دیده‌اید.

-دولت انقلابی باید گفتمان انقلابی متناسب با یک جهاد اقتصادی اجتماعی بسیج کننده تمامی اقشار جامعه علیه فقر و بیکاری از یک طرف و ایستادگی در مقابل آمریکا از سوی دیگر و ادامه نهضت مقاومت از سوی دیگر در منطقه را تولید کند.

-اعمال انضباط شدید از بیت‌المال گرفته و تا تصادفات و تا قاچاق و موادمخدر

الف- نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی

۱- تحول اداری و مدیریتی در کشور از جمله اختیار دادن به استان‌ها صرفا در حوزه اقتصادی و تولید و تجارت
۲- برنامه کادرسازی و انتقال قدرت به نسل‌های سوم و چهارم است
۳-اصلاح یارانه‌ها و تبدیل آن به یارانه‌های درآمدی
۴-برنامه نجات بانکی
۵-موسسات تضمین اعتباری بنگاه‌های کوچک و متوسط
۶-کسب و کارهای خانگی
۷-نوسازی واحدهای صنعتی
۸-سازمان تجارت ملی

الف- برنامه ایران منطقه‌ای
۱-دیپلماسی اقتصادی
۲-اتحادیه کشورهای منطقه مقاومت
۳-تقویت نیروهای دفاعی کشور و متحدین در منطقه

چند توصیه:

قبل از اینکه چند توصیه برای شما نیروهای مخلص انقلاب داشته باشم باید به یک ابهام پاسخ بدهم و اینکه چرا که من معتقد به میدان دادن به جوان‌ها هستم ولی خودم همچنان در کنار شما در صحنه فعالیت و اقدام و عمل هستم.

لازم است توضیح دهم که مهمترین مسئولیت خود را آماده‌سازی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای بر عهده گرفتن اداره کشور در آینده می‌دانم و چون این کار جز از طریق مدیریت جهادی و انقلابی که تنها در صحنه عملیاتی قابل انتقال به جوانان کشور است، امکان‌پذیر نیست، از صحنه کنار نرفته‌ام جز با شهادت کنار نخواهم رفت و انواع تهمت و افترا را به عزلت و گوشه‌نشینی ترجیح خواهم داد.

۱-جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید در اولین فرصت فراگیرتر سازید.

۲-جبهه مردمی مهمتر از یک انتخابات است، لذا نباید فدای اشخاص بشود و یا در صورت ناکامی تضعیف شود. در جنگ‌های صدر اسلام ارتش پیامبر در برخی جنگ‌ها شکست می‌خورد ولی ارتش ایشان منحل نمی‌شد. در جنگ خودمان هم همین‌طور بوده است.

۳- باید پنج نفری انتخاب شود که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزند. ما باید به صورت یک تیم وارد رقابت بشویم و با هم رقابت نکنیم.

پروردگارا رهبر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی حفظ بفرما

محسن رضایی

 

قالیباف: حمایت خود را نسبت به روند کار و تعهد نسبت به روند جبهه در صورت نامزدی دارد

حجت الاسلام رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب طی سخنانی در نشست امروز گفته است: آقای قالیباف ضمن اعلام حمایت و تعهد نسبت به روند برنامه جبهه در صورت حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند چون بنده را همه سروران می شناسند، نیازی به حضور ندیدم اما در عین حال حمایت خود را نسبت به روند کار و تعهد نسبت به روند جبهه در صورت نامزدی دارد.

 

بذرپاش: ریگی را روی هوا می گیریم اما نمی‌توانیم مرزها را برای قاچاق کنترل کنیم

مهرداد بذرپاش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصادی موجود کشور، گفت: قرار نبود از مردم بگذریم و به خودمان برسیم و نجومی‌بگیر شویم. قرار بود که از خودمان بگذریم و به مردم برسیم و به آنها خدمت کنیم.

وی افزود: قرار نبود موجودی به نام بانک‌ها را درست کنیم، قرار بود بانک‌ها یار شاطر باشند نه بار خاطر.

بذرپاش با تاکید بر اینکه مردم امروز از شرایط موجود نظام بانکداری گله‌مندند، اظهار داشت: مردم امروز گله‌مندند که یک فرهنگی و از خانواده آموزش و پرورش به بانک سرمایه مراجعه می‌کند تا تسهیلات بگیرد اما به او بگوییم که پول نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروز مردم از شرایط موجود نظام بانکی گله‌مندند که البته حق دارند، گفت: قرارمان این نبود که شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود در ۵۰ سال اخیر باشیم؛ امروز عدد قاچاق ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که می‌توان با آن ۴۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کرد.

وی افزود: ما عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر می‌کنیم اما نمی‌توانیم مرزها را برای قاچاق کنترل کنیم، مردم از این وضعیت گله‌مندند.

بذرپاش با انتقاد از وضعیت تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: ما سالی ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را امحا می‌کنیم که این میزان غذای ۱۵ میلیون نفر است و بعد اسم آن را هم مدیریت گذاشته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اضافه کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که تولیدکننده، کشاورز و مردم ناراضی هستند، مگر می‌شود با این مدل گله‌مند نبود و خوشحال بود، با این وضعیت بهبود تولید و بهره‌وری نشدنی است. ۱۵ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی به دلیل مدیریت آب، زیر کشت نمی‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از وضع نظام بانکی کشور پرداخت و اظهار داشت: امروز بانک‌ها سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کنند که در این شرایط میزان نقدینگی کشور ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان شده است، بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مردم در بانک‌ها بلوکه شده است.

بذرپاش تاکید کرد: بانک‌ها در سال گذشته ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده‌اند که بخش عمده آن استمحال بوده و وام جدیدی نبوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  اضافه کرد: امروز شرایط بانک‌ها به گونه‌ای شده که رسما دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند، یا جمهوری اسلامی می‌تواند بانک‌ها را تغییر دهد یا آنها جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدل فعلی بانکداری ما نمی‌خواهد که تولید رونق بگیرد، اظهار داشت: با این مدل بانکداری، نظام تامین اجتماعی و نظام مالیاتی محال است که تولید به این راحتی‌ها در کشور رونق بگیرد.

بذرپاش به مقایسه‌ای از میزان سود بانکی از دیگر کشورها نسبت به ایران پرداخت و گفت: نرخ سود بانکی در آسیای جنوب شرقی، یک یا دو درصد است اما در کشور ما ۲۴ درصد است که با این وضعیت رونق تولید چیزی شبیه شوخی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با بیان اینکه قرار نبود جوری عمل کنیم که مردم گله‌مند باشند، گفت: امروز وضعیت نظام آموزشی کشور مطلوب نیست به طوری که تعداد دانشجوها از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۵ برابر افزایش یافته به طوری که هر چقدر پیش می‌رویم مشکلات هم به اندازه آن بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز از ظرفیت اساسی اساتید دانشگاه، دانشجویان و تولید علم در جهت رفع مشکلات کشور استفاده نمی‌شود و شرایط به گونه‌ای است که با مقالات خودمان مشکلات کشورهای دیگر را حل می‌کنیم؛ دولت مسئله‌ اعلام‌کن نمی‌خواهیم ما نیازمند دولت مسئله حل کن هستیم.

بذرپارش با طرح این سوال که فسادی که خبرهای آن امروز مردم را آزار می‌دهد و قرار ما از ابتدا این نبوده است، دلیلش چیست، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها حقوق‌های نجومی را نمی‌گفتند کسی آن را پیگیری نمی‌کرد، ما تا زمانی که دولت و نظام اداری شیشه‌ای نداشته باشیم مشکل حل نمی‌شود، ما دولت و نظام اداری شیشه‌ای می‌خواهیم. با اضافه کردن نهادهای نظارتی مشکل حل نمی‌شود.

بذرپاش افزود: بسیاری از شاخص‌ها هنوز محقق نشده که مردم حق دارند گله‌مند باشند، ما خواهان دولتی به وسعت ایران هستیم نه مدیریت از تهران.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با تاکید بر اینکه ۶ برنامه توسعه تاکنون در تهران نوشته‌ایم اما برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها و مناطق محروم کشور اثرگذار نبوده و نتوانسته مشکلات آنها را رفع کند، گفت: دلیل این امر این بوده که مدیر استانی از خودش اختیاری نداشته و از تهران برای او تصمیم‌گیری شده است.

وی ادامه داد: ما امروز در شرایطی هستیم که نیازمند دولت بانشاط هستیم، با ۳۳ میلیون جوان دولت خسته، کم‌کار و بی‌حوصله نمی‌خواهیم .

بذرپاش تصریح کرد: قرار بود دیپلماسی به اقتصاد کشور یارانه بدهد، اما امروز بازار ما که ناموس ما است از طریق دیپلماسی به فرانسه یارانه می‌دهد؛  دولت ما به وزارت کار چین یارانه می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  خاطرنشان کرد:  همین همبستگی و با هم بودن نیروهای انقلاب پیروزی است که با این روش می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم، این نسل، نسل خمینی و خامنه‌ای است؛ از این نسل سردار سلیمانی بیرون می‌آید، نسل ما به رجایی می‌نازد نه به بنی‌صدر.

حاجی بابایی: هرچه نقد هست به سوی خواص است

حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: کنار هم نشستیم تا به وضع موجود در مقابل ناکارآمدی‌های موجود بهتر بنگریم.

وی افزود:‌ رهبری و مردم کشور را از پیچ‌های حساس عبور دادند؛ هر چه نقد هست به سوی خواص است، چون مردم کار خود را خوب انجام می‌دهند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اشتغال، تولید، بهره‌وری، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل ریلی، محیط زیست، توسعه سواحل مکران، توازن منطقه‌ای و نظام پرداخت عادلانه، توانمندسازی اقشار ضعیف، آسیب‌های اجتماعی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست فعال خارجی، بیمه سلامت، مسائل حقوقی و قضایی و یارانه‌ها از مهمترین اولویت‌های امروز کشور است.
امضای میثاق نامه توسط ۱۰ نامزد جبهه مردمی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی در ابتدای این مراسم گفت: همه ده نامزد جبهه مردمی، میثاق‌نامه را امضا کرده‌اند و از گزینه واحد پشتیبانی می کنند
وی  با بیان اینکه امروز از ۱۰گزینه به ۵گزینه خواهیم رسید خاطر نشان کرد: خدایا ما گواهی می‌دهیم کسانی که نامزد شدند هدفی جز خدمت به اسلام ندارند و نشانه آن این است که همگی این میثاق را امضا کردند.

نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پنجم  اسفند ۱۳۹۵ برگزار شد. در این مجمع، که در آن منتخبان استان ها، اقشار و حامیان جبهه با حق رای حضور داشتند، ۲۱ فرد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به رای اعضای مجمع گذاشته شدند و اعضای محترم مجمع از میان آنها به ۱۰ تن رای دادند.

این ۲۱ نفر خود از میان ۵۳ نفر برگزیده شده بودند که اسامی آنها طی یک فرآیند دو هفته ای، منطبق بر مجموعه ای از شاخص ها، از طریق اعضای مجمع از سراسر کشور به هیئت موسس جبهه پیشنهاد شده بود. هیئت موسس، پس از مذاکره فرد به فرد با این ۵۳ نفر و اعمال ضوابط مصوب، نام ۲۱ نفر از کسانی را که با کاندیداتوری موافقت داشته یا مخالفت جدی با طرح نام خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، به مجمع اول اعلام کرد.
انتهای پیام/ط

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه