عصر دیروز؛

دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با خانواده نخستین شهید مدافع حرم اهل آستانه‌اشرفیه + عکس

سردار عبدالله‌پور با حضور در منزل شهید جمال رضی نخستین شهید مدافع حرم اهل آستانه‌اشرفیه با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با خانواده نخستین شهید مدافع حرم اهل آستانه‌اشرفیه + عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار با بررسی روند برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید جمال رضی اظهار داشت: من آخرین بار شهید رضی را در حیاط حرم مطهر شهدای آستانه‌اشرفیه ملاقات کردم.

سردار محمد عبدالله پور بااشاره به تقارن دوران خدمتی شهید رضی در تیپ میرزاکوچک خان با زمان تصدی فرماندهی تیپ توسط خود گفت: شهید رضی باتوجه به روند جوانگرایی آن زمان به عنوان مسئول دسته فعالیت می‌کرد که از همان زمان نیز همانند انسان سبک بالی بود که همواره خنده بر چهره داشت.

همسر شهید جمال رضی نیز با اشاره به تأکید وی به حضور در دعای ندبه بیان کرد: یکی از آرزوهای شهید جمال رضی داشتن یک قبر موقت در کنار مزار شهدا بود تا بر سر مزار موقت خود فاتحه بخواند و همراه فرزندان در مزار شهدا قدم می‌زد.

زینب ربیعی به ارادت همسر شهید خود به امام زاده جلیل القدر در منطقه کشل (روستای پدری شهید) اشاره کرد و گفت: نخستین اعزام شهید رضی به سوریه تنها ۲۸ روز از تولد محمدحسین فرزند دومان بود که در اعزام بعد نیز علی رغم مخالفت‌های اطرافیان معتقد بود که باید لبیک یا ائمه (ع) زبان ما تبدیل به عمل شود.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید جمال رضی افزود: در ابتدای وصیت‌نامه شهید رضی آمده که به ندای رهبرم لبیک گفتم تا به خودم قابت کنم اگر در زمان امام حسین (ع) بودم در کدام صف قرار می‌گرفتم.

وی با تقدیر از حضور همرزمان و فرماندهان شهید رضی در کنار فرزندان شهید گفت: محمدطاها از حضور دوستان پدرش لذت می‌برد.

همچنین فرمانده سپاه قدس گیلان با حضور در منزل پدری شهید رضی یا پدر وی گفتگو کرد.

شهید جمال رضی در زمان شهادت ۳۵ سال داشت که از وی ۲ فرزند پسر به نام‌های محمدطاها و محمدحسین به یادگار مانده است.

نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم شهید جمال رضی ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۸ فروردین ماه با سخنرانی سردار ابراهیم پور و مداحی الیاس آستی در گلزار مطهر شهدای آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

شهید جمال رضی نخستین شهید مدافع حرم اهل آستانه‌اشرفیه، روز شنبه ۱۸ فروردین ماه سال جاری در حین مأموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

حضور در منزل خانواده شهید عبداللهی . بازدید از حرم مطهر شهدای آستانه‌اشرفیه حسن ختام حضور فرمانده سپاه قدس گیلان در این شهر بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه