ضررهایی که نامزدهای شورای شهر به شهرداری رشت وارد کردند+ تصاویر

بر اساس اصل ۹۲ قانون شهرداری ها افرادی که از دیوارها برای تبلیغات خود استفاده می کنند ضمن پاکسازی تبلیغات انجام شده، باید مبلغ هفصد هزار الی یک میلیون تومان را جهت جریمه پرداخت کنند.

ضررهایی که نامزدهای شورای شهر به شهرداری رشت وارد کردند+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویبس اجتماعی ۸دی نیوز، خرداد ماه امسال صحنه ی رقابت انتخاباتی میان کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهرها و روستاها بود، ستادهای انتخاباتی برای تبلیغات راه های گوناگونی را در پیش گرفتند از برگزاری میتینگ های تبلیغاتی گرفته تا ارسال پیامک های گسترده ی اینترنتی اما در این میان برخی از هواداران با استفاده از اسپری های نسبتا ارزان قیمت خود نام کاندیدای محبوب خود را بر دیوارها نوشتند تا نام آنها نیز در کنار سایر اسامی انتخاباتی مربوط به سال های گذشته به یادگار بماند و هزینه های گران قیمت پاک سازی آنها بهانه ای باشد برای ساکنین ساختمان شهرداری که می گویند نمی توانند همه ی شعارهای تبلیغاتی را پاک کنند. 

entekhabat00023

محمدرضا غلامی مسئول زیباسازی شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز در رابطه با اوضاع کنونی دیوارهای شهر گفت: قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها و روستاها مکان هایی را برای تبلیغات ستادهای انتخاباتی در نظر گرفتیم اما متاسفانه تبلیغات در تمام سطح شهر رشت از طریق نوشتن شعارهای تبلیغاتی با استفاده از اسپری و چسباندن پوستر بر روی دیوارها انجام شد.

وی افزود: روند پاکسازی آثار تبلیغات از چهره ی شهر با ارایه ی گزارش معاونت های خدمات شهری شهرداری های مناطق پنجگانه ی شهر رشت به سازمان مدیریت پسماند و از طریق پیمانکاران طرف قرار داد آنها انجام خواهد شد و معاونت زیباسازی شهرداری به جز نامه نگاری برای انجام روند پاکسازی در این مورد مسولیت دیگری ندارد.

غلامی در ادامه یادآور شد: به غیر از شعارهای تبلیغاتی از جنس انتخابات، شاهد تبلیغات آموزشگاه ها، لوله بازکنی ها و… بر روی دیوار معابر اصلی و فرعی هستیم که این کار غیر قانونی بوده و بر اساس اصل۹۲ قانون شهرداری ها افرادی که از دیوارها برای تبلیغات خود استفاده می کنند ضمن پاکسازی تبلیغات انجام شده، باید مبلغ هفصد هزار الی یک میلیون تومان را جهت جریمه پرداخت کنند اما به دلیل تبصره های گوناگون انجام این قانون مغفول واقع مانده است.

entekhabat00018

غلامی در پاسخ به حدود اختیارات و تلاش های صورت گرفته توسط معاونت زیبا سازی شهرداری رشت در قبال دیوارهای شهر گفت: این معاونت در نظر دارد دیوارهای مناسب شهر را شناسایی کرده و با پیاده کردن طرح های گوناگون بر روی آنها زیبایی یک خیابان یا یک محله را افزایش دهد.

غلامی از پروژه های انجام شده در این زمینه به دیوار مدرسه ی دهخدا، دیوار دبستان محمدی گیلانی، دیوار دبیرستان شهید بهشتی، دیوار خیابان معلم و… که هزینه های چند میلیونی را در بر داشته است اشاره کرد.

دیوار دبیرستان دهخدا در خیابان منتهی به میدان شهرداری طبق گفته ی آقای غلامی طراحی و نقاشی شده بود که البته به علت سد معبر دست فروش ها ۳۰% از کیفیت نقاشی کاسته شده است اما دیوارهای رو به میدان صیقلان این دبیرستان از گزند تبلیغات در امان نمانده و برای پاک سازی آنها هم تدبیری نیاندیشده اند.

هم چنین غلامی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به این سوال که برای ترمیم و نگهداری از دیوارهای نقاشی شده چه تدبیری را اندیشیده اید گفت: دیوارهای نقاشی شده تا ۳-۴ سال آینده نیازی به ترمیم ندارند و باید ببینیم سیاست شهرداری راجع به ترمیم آنها در آن زمان چه خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه