عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت:

عملکرد جزیره ای ارگان ها در خصوص زباله/ حضور گردشگران محیط زیست گیلان را حساس و شکننده کرد

حسن پور راهکارهای انجام شده تا به امروز در حل مشکل پسماند را برای استان های شمالی منطقی و مناسب ندانست.

عملکرد جزیره ای ارگان ها در خصوص زباله/ حضور گردشگران محیط زیست گیلان را حساس و شکننده کرد

به گزارش ۸دی، رضا حسن پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت، در گفتگو با روشن خبر، در مورد موضوع محیط زیست و حل مشکل پسماند زباله در استان، گفت: به واسطه ی حضور گردشگران و فعالیت های انسانی در استان، محیط زیست استان گیلان را بسیار حساس و شکننده کرده است.

 

 

وی افزود: در استان های شمالی فاصله کوهستان با جلگه، رودخانه با دریا و شهر با روستا بسیار کم است و فعالیت یک نقطه بالاتر از شهر بلافاصله به شهر رسیده و از آنجا به دریا یا باغات و زمین های کشاورزی وارد می شود.

 

 

دکتر حسن پور راهکارهای انجام شده تا به امروز در حل مشکل پسماند را برای استان های شمالی منطقی و مناسب ندانست و گفت: کارخانجات کمپوست گیلان دارای ظرفیت اسمی پایینی بوده و از تکنولوژی بالایی نیز برخوردار نیستند.

 

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: عدم تفکیک درست زباله در استان نیز باعث کاهش کارایی کارخانه های کمپوست شده است.

 

وی در مورد راه اندازی کارخانه های زباله سوز برای حل این مشکل، گفت: با توجه به اینکه اکثر زباله های شهری به صورت تر هستند، استفاده از زباله سوز ها به منظور تولید انرژی کارایی زیادی نخواهد داشت.

 

 

دکتر حسن پور در مورد دفن بهداشتی زباله در سراوان گفت: دفن زباله در سراوان به هیچ وجه بهداشتی نبوده و فقط دفن زباله صورت می گیرد و اصلا بهداشتی نیست.

 

وی با انتقاد از عملکرد جزیره ای ارگان های مرتبط با پسماند زباله در استان اظهار داشت: راه حل مشکل زباله و پسماند در سطح استان ایجاد مدیریت یکپارچه بر تولید، تفکیک، حمل و دفن زباله میان همه ارگان ها مثل محیط زیست، شهرداری و دانشگاه هاست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه