مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

۷ میلیون گردشگر نوروزی در استان گیلان اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار نفر در استان گیلان اقامت کردند.

۷ میلیون گردشگر نوروزی در استان گیلان اقامت کردند

به گزارش ۸دی، رضا علیزاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین بیش از یک میلیون و ۲۵۵ هزار خودرو به استان گیلان وارد شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۱.۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان را بیش از ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۹ درصد رشد داشته است.

علیزاده بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان را در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۱۸۳ هزار نفر عنوان و بیان داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳.۸۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از حضور بیش از ۸۰۰ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود ۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان گیلان انجام شد افزود: این بازدیدها منجر به یک تشویق, ۱۱۱ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی شد و همچنین ۶۴.۳ درصد تاسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی در این ایام اشغال شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه