جزئیاتی از وضعیت امنیتی استخر محل فوت هاشمی رفسنجانی

دختر هاشمی جزئیات جدیدی از استخر مخصوص خانواده هاشمی را بازگو کرده و گفته است که پدرش حتی اجازه فعال بودن آیفون صوتی درون محوطه استخر را نداده است.

جزئیاتی از وضعیت امنیتی استخر محل فوت هاشمی رفسنجانی

به گزارش ۸دی، به نقل از مشرق، فائزه هاشمی رفسنجانی، پدرش را «شناگر خوبی» می‌داند که در استخر متعلق به «مجمع تشخیص مصلحت» به دیار باقی شتافت؛ او پیرامون وضعیت امنیتی استخر مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «هیچ زمان در استخر دوربین فیلم‌برداری نبود؛ خود بابا هم اجازه نمی‌داد محافظین در محوطه استخر حضورداشته باشند. محافظان هم آیفونی را گذاشته بودند تا از سروصدای داخل استخر مطلع باشند تا اگر اتفاقی افتاد، خودشان را برسانند. به‌هرحال استخر جای خطرناکی است و در استخرهای معمولی هم ناجی می‌گذارند چون در آب هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. بابا وقتی مطلع می‌شود محافظان آیفون صوتی گذاشته‌اند، می‌خواهد که قطع کنند؛ استدلالشان هم این بود چون گاهی خانواده ازآنجا استفاده می‌کند، خوب نیست صدایی بیرون بیاید.»

به روایت فائزه هاشمی رفسنجانی، محافظان فقط با سنسوری از وضعیت مرحوم هاشمی رفسنجانی مطلع می‌شوند؛ وی سپس اظهار داشت: «سنسور نشان می‌داد که ایشان الآن در آب است، اما نشان نمی‌داد که در چه حال و در چه فعالیتی است، مثلاً شنا می‌کند، راه می‌رود یا ایستاده است؛ در همین حد بود.

بر همین اساس آخرین اطلاع از ایشان در آن روز توسط سنسور این بود که بابا داخل آب است؛ قرار بوده ساعت ۵ بیرون بیاید، نیامد؛ محافظان ۳-۲ دقیقه صبر می‌کنند و داخل استخر می‌شوند و می‌بینند آنچه را که نباید ببینند. اینکه چه مدت در آب بوده؟ آیا در آب اتفاقی افتاده یا در بیرون و بعد درون آب افتاده‌اند، حدسیات است.»[۱]


 -[۱] سالنامه روزنامه ایران، صفحه۶۰

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه