روز شمار تاریخ ترور در ایران / 14 فروردین؛

شهادت ۱۹ ایرانی در حملات تروریستی عناصر ضد انقلاب / اسامی شهدای ۱۴ فروردین ماه

۱۴ فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۱۹ ایرانی در حملات تروریستی عناصر ضد انقلاب / اسامی شهدای ۱۴ فروردین ماه

به گزارش هشت دی، ۱۴ فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

حسن سلیمانی ۵ مهر ماه ۱۳۱۲ در استان گلستان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۵۸ ترور شد و به شهادت رسید.

باقر الماسی ۹ دی ماه ۱۳۱۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۵۹ در حالی که پیشمرگ کرد بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

مراد ویسی ریزوندی ۳ تیر ماه ۱۳۱۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد وفایی ۷ اسفند ماه ۱۳۳۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی مهدی زاده کلیشمی ۹ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در خیابان ستارخان تهران ترور شد و به شهادت رسید.

صمد شریفی ۱۹ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در پایگاه ناناس ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نجفقلی صمصامی در سال ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در پایگاه ناناس ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله صمصامی ۴ فروردین ماه ۱۳۰۰ شمسی در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا اشراقی ۱۸ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در بیرجند در حالی که پاسدار بود در بیرجند در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن رحمتی در سال ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

برات ریحانی ۵ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان فارس متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن بختیاری منش ۱۹ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

ابوالقاسم پروین آشتیانی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین پروجعری گدنه ۷ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان کرمان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پسوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

محمدرضا ترابیان ۱۰ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سقز در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر خنامانی برزگر حیدری ۱۰ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان کرمان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

تاروردی شریفی ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۶۵ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان صالحی دوم فروردین ماه ۱۳۵۱ در استان گلستان متولد شد و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۷۲ در مهاباد در حالی که پاسدار بود در داخل شهر مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

مهدی احمدی ۹ فروردین ماه ۱۳۵۲ در استان فارس متولد شد و۱۴ فروردین ماه ۱۳۷۲ در مهاباد در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه