براساس سرشماری 95؛

افزایش ۳هزار نفره جمعیت رودسر در طی ۵ سال / ۹۰۰ روستایی، شهری شدند

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن جمعیت شهرستان رودسر ۳هزار نفر افزایش داشته است.

افزایش ۳هزار نفره جمعیت رودسر در طی ۵ سال / ۹۰۰ روستایی، شهری شدند

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ که توسط سازمان ملی آمار اعلام شد شهرستان رودسر ۱۴۷۳۹۹ نفر جمعیت دارد که نسبت به آمار ۵ سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۰ شاهد رشد ۳۰۳۳ نفر بوده ایم .

 

شهرستان رودسر در سال ۹۰، دارای هفتاد و یک هزار و صدو هفتاد و هشت نفر جمعیت مرد و ۷۳۱۷۹ نفر جمعیت مرد بوده است که پس از پنج سال جمعیت مردان با ۲۵۲۴ نفر به ۷۳۷۱۱ نفر رسیده و جمعیت زن با رشد ۵۰۹ نفری ۷۳۶۸۸ نفر بوده است.

 

و اما در جمعیت شهری نسبت به سال ۹۰ که ۶۹۷۵۰ نفر بوده است، ۳۹۵۹ نفر زندگی شهرنشینی را انتخاب کرده اند و بر این اساس جمعیت شهری به ۷۳۷۰۹ نفر رسیده است. از این تعداد در سال ۹۰ ، ۳۴۵۴۲ نفر مرد بوده اند که ۲۱۳۷ نفر افزایش داشته و به رقم ۳۶۶۷۹ مرد رسیده اند. جمعیت زن در سال ۹۰ ، ۳۵۲۰۷ نفر بوده ۱۸۲۲ نفر افزایش داشته و به ۳۷۰۳۰ زن رسیده اند.

 

در آمار جمعیت روستایی، شهرستان با کاهش ۹۲۷ نفری همراه بوده است و جمعیت روستایی۷۴۶۱۶ نفر به ۷۳۶۸۹ نفر تقلیل یافته که براین اساس ۳۶۶۴۵ مرد با افزایش ۳۸۶ نفره به ۳۷۰۳۱ نفر رسیده و ۱۳۱۳ زن زندگی شهری را به زندگی روستایی ترجیح داده اند و جمعیت ۳۷۹۷۱ نفری را به ۳۶۶۵۸ نفر رسانده اند.

 

این کاهش آماری در جمعیت روستایی نشان از کم اهمیت بودن اقتصاد مقاومتی در عمل برای مدیران ارشد و تصمیم ساز شهرستان می باشد که باید با برنامه ای مدون در سالی که به اقتصادمقاومتی ، اشتغال و تولید نام گذاری شده است ،  روستائیان را ترغیب به زندگی در روستاها و افزایش تولیدات محلی نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه