روز شمار تاریخ گیلان / 13 فروردین؛

ترور دادستان سابق گیلان / شهادت تعدادی گیلان در مناطق عملیاتی

در چنین روزی، فرماندار انقلابی لاهیجان توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ترور دادستان سابق گیلان / شهادت تعدادی گیلان در مناطق عملیاتی

به گزارش ۸دی،  ۱۳ فروردین ماه ۱۳۶۰ شمسی، شهید هوشنگ نوردی از از نیروهای ژاندرمری هشتپر تالش در دو بند کبود به شهادت رسید. وی متولد ۱۸ فروردین ماه ۱۳۳۳ ماسوله بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید ماسوله تدفین شد.

۱۳ فروردین ماه ۱۳۶۰ شمسی، شهید انوشیروان بنی اسد از رزمندگان شهرستان آستارا در ایلام به شهادت رسید. وی متولد دوم فروردین ماه ۱۳۳۹ در روستای باغچه سرای آستارا بود و پیکر مطهرش در همین روستا تدفین شد.

۱۳ فروردین ماه ۱۳۶۵ شمسی، دادستان اسبق گیلان و فرماندار لاهیجان شیخ ابوالحسن کریمی ترور شد و به شهادت رسید. سردار حزب الله گیلان، دادستان انقلاب اسلامی استان گیلان شهید مظلوم شیخ ابوالحسن کریمی به دست منافقین در لاهیجان ترور شد و به شهادت رسید. سخنرانی های روشنگر او سال ها مورد استفاده جوانان بسیجی و حزب اللهی بود. زمانی که او از مؤسسه مطبوعاتی فتح در لاهیجان به سوی خانه می رفت مورد تهاجم منافقین قرار گرفت. او در جبهه مبارزه با نفاق سرداری مجاهد بود. بی بصیرتی خواص در زمان او باعث شد که مورد هجوم دوست و دشمن واقع شود. مظلومیت شهید کریمی از ویژگی های منحصر به فرد اوست. حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت از کسانی بود که طی پیامی این ضایعه را تسلیت گفتند. ایشان همچنین قرآنی را امضا کردند و برای خانواده شهید کریمی فرستادند. (۱)

۱۳ فروردین ماه ۱۳۶۶ شمسی، شهید رحمت فلاحپور رودپیشی از رزمندگان شهرستان صومعه سرا به شهادت رسید. وی متولد ۱۷ فروردین ماه ۱۳۴۶ در نوخاله صومعه سرا بود و پیکر مطهرش بقعه آقاسیدابراهیم نوخاله  صومعه سرا تدفین شد.

پی نوشت:

۱- آرشیو رنگ ایمان، پرونده شهید ابوالحسن کریمی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه