نگاهی به کتاب‌های سال 95؛

«افعی کشی»، روایت اخاذی یک رمال از جان و مال و ناموس مردم

“افعی کشی” داستان یک رمال است که از جان و مال و ناموس مردم اخاذی می‌کند و با توجه به جهل مردم از آنها سو استفاده می‌کند.

«افعی کشی»، روایت اخاذی یک رمال از جان و مال و ناموس مردم

به گزارش ۸دی، به نقل از فرهنگ، “افعی کشی”  داستان یک رمال است که از جان و مال و ناموس مردم اخاذی می‌کند و با توجه به جهل مردم از آنها سو استفاده می‌کند.

داستان افعی کشی با محوریت زندگی شخصیت ساده لوحی بنام «فرشید» شروع می شود که در ادامه پای شخصیت های دیگر هم به قصه باز می شود. از جمله«پیربابا» که با رمالی از مراجعه کنندگان ساده لوح سوء استفاده می کند.

داستان کتاب زندگی سست شده مردی به نام فرشید است که خانوادگی قید دین را زده اند و سبک زندگی غربی را برگزیده اند. روابط نامشروع، جادو و خرافات، در گیری های خانوادگی آفاتی است که دامن گیرشان می شود.

فرشید نماد مردانی است که لذت شهوت را بر گزیده اند وچنان در مقابل هوسهای دنیا لنگ انداخته اند که حتی توان اداره یک زندگی سه نفره را با عقل و حساب ندارند . دل و دین را داده اند و دماغ عملی و دستورات ماهواره ای را به جان خریده اند و البته که نه زن میماند بر ایشان و نه زندگی . حتی دوستانی از جنس خودشان هم به راحتی سرشان کلاه می گزارند و نادیده شان می گیرند.

 پیر بابا دومین شخصیت داستان که مردی است پیچیده در ملافه نازک ظاهر و دروغ . به اسم دین، دین و دنیای مردم را بر باد میدهد وکلاف سردر گم زندگی ها را با جادو و جنبل گره کور میزند والبته عوامی که پی دستورات الهی نروند حتما سوار بر خر مراد شیطان اند از نا کجا آباد سر در خواهند آورد .

نویسنده می خواهد فضای سیاه خیانت بارو کثیف دعا نویس ها و مدعیان جادو و اثرات کار آن ها را بیان کند.

در این رمان به خطرات ماهواره و اعتماد کاذبی که مردم به رمال ها می کنند اشاره شده است. این رمال با مطرح کردن ادعاهای دروغ به ناموس خانواده ها تجاوز می کند و آبروی آنها را هدف می گیرد.

رمان «افعی  کشی» با قلمی روان خواننده را در موقعیت های داستانی قرار می دهد. در این اثر خواننده با تصاویری روبرو می شود که برگرفته از متن جامعه است.

“افعی کشی”، پرده از جنایتی بر میدارد که دل را مکدر می کند و فکر را مشوش و متاسفانه یکی از حقایقی موجود جامعه ماست که رو به فزونی دارد.

نویسنده تقریبا همه نکات کلیدی داستان را به صورت مستقیم بیان می کند. ابهام چندانی در طرح داستان وجود ندارد. بنابر این، نویسنده چیزی را از مخاطب مخفی نمی کند. حتی جلوی تفسیرهای مختلف از داستان را هم می گیرد. به بیان دیگر، همه داستان همان است که در برداشت اول از کلیت طرح به دست می آید.

 رمان «افعی کشی» اثر مهدی کرد فیروزجایی که انتشارات کتابستان معرفت آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه