امام جمعه اسالم:

یک مسئول دولتی ۲ واحد مسکونی بیت المال را در اسالم تصرف کرده است

امام جمعه اسالم گفت: یک مسئول در اسالم ۶ ماه پیش رفته اما دو واحد مسکونی دولتی در تصرفش است و هیچ کس نمیتواند اعتراض کند.

یک مسئول دولتی ۲ واحد مسکونی بیت  المال را در اسالم تصرف کرده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش اسالم یکی از دلایل عمده انقلاب مردم ایران در سال ۵۷ را بی عدالتی های گسترده دوران ستم شاهی عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت گرچه امروز در سراسر دنیا تبدیل به یک شعار مردم پسند شده، اما از شعار تا واقعیت فاصله زیاد است. خیلی ها ادعای عدالت دارند ولی یا می خواهند و نمی توانند یا می خواهند ولی چون وام دار هستند، جرئت نمی کنند حرف اش را بزنند. بعضی ها صرفاً جهت عوام فریبی از عدالت حرف می زنند. والا اصلاً مال این حرف ها نیستند چون کل گوشت و پوست و استخوان شان از بی عدالتی تشکیل شده است.

وی افزود: در همین اسالم ما، یک مسئولی ۶ ماه پیش رفته و ۳۰۰ کلیومتر از اسالم دور شده است، ولی هنوز دو واحد مسکونی دولتی در تصرف اش می باشد. چرا؟ چون آقازاده استفاده می کنند. هیچ کس هم نمی تواند کاری کند. آیا این عدالت است؟ به مردم وقتی می خواهند ۵ میلیون وام بدهند دو تا ضامن معتبر می خواهند ، کلی سند و مدرک می گیرند ، چک و سفته می گیرند. بعد از همه این ها تازه نوبت می زنند ولی برای بعضی ها، هیچ کدام از تشریفات قانونی وجود ندارد، صرفاً یک تلفن بزنند کفایت می کند. آیا این عدالت است؟

امام جمعه اسالم ادامه داد: هر رقمی بخواهند، اصلاً پرداخت کنند یا نکنند اصلاً مهم نیست. چیزی که مردم را به شدت ناراحت و عصبانی کرده، این بی عدالتی هاست. مردم از این همه تبعیض و اشرافی گری و اختلاس و حقوق های نجومی به ستوه آمده اند. اگر هزینه یکی از این اختلاس ها به فقرا اختصاص داده می شد فقر در کشورمان بطور کلی ریشه کن می شد. مردم انتظار داشتند در برابر این همه بی عدالتی یک نفر پیدا می شد اعتراض می کرد، پی گیری می کرد، اظهار تاسف      می کرد، اظهار ناراحتی می کرد. ما در حسرت ماندیم و هیچ واکنش جدی از مسئولین عالی رتبه ندیدیم. وقتی واکنشی نیست در واقع نوعی دفاع هست؛ چندین سال است بسیاری از سؤالات مردم بی پاسخ مانده ، بسیاری از سؤالات امامان جمعه، شخصیت های برجسته نظام بی پاسخ مانده،

حجت الاسلام حدایی افزود: برای رشد و شکوفائی در اسالم، ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی وجود دارد. اگر یک مقدار همدلی و وحدت و همفکری و کمک باشد در اسالم تحول ایجاد خواهد شد. یکی از این ظرفیت ها، جنگل کنار ساحل آلالان گیلک محله است. بنده از فرماندار محترم درخواست کردم با هم رفتیم از محل بازدید کردیم
و از ایشان درخواست کردم از ریختن زباله ها در این منطقه ی زیبا جلوگیری شود و این منطقه محصور و نگهبانی زده شود و با احداث آلاچیق و زیباسازی مردم و مسافرین برای استفاده از طبیعت زیبای جنگل ترغیب شوند. هم اشتغال زائی می شود هم برای مسافرین و مهمان های مان خاطره زیبایی ایجاد می شود. اما متوجه شدیم که موانع قانونی وجود دارد.

امام جمعه اسالم ادامه داد: عرض من این است که مگر نه این است که فلسفه گذاشتن قانون ها، برای تسهیل زندگی مردم است. قانون گذار نباید بگونه ای قانون را تدوین کند که یکی از بهترین جنگل های کشورمان ، تبدیل به زباله دانی شود یا تبدیل به باتلاق گردد. امیدوارم نماینده محترم مجلس هم از این محل بازدید بفرمایند و بعد بروند مجلس، مشکلات قانونی این کار بزرگ را رفع بفرمایند.

حجت الاسلام جدائی یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی مردم و یکی از اساسی ترین مسائل زندگی هر فردی را  سلامتی دانست و گفت: سلامتی گران ترین گوهری است که متاسفانه انسان ها زمانی متوجه ارزش و اهمیت این گوهر گرانبها می شوند که آن را از دست می دهند. متاسفانه در دنیای امروز به این نعمت بزرگ الهی بی محلی زیادی می شود. شرکت های  بزرگ تجاری، چون مبنای کارشان سود است؛ کاری با سلامتی مردم ندارند صرفاً می خواهند محصولشان برای مشتری جذاب باشد.

وی افزود: حالا این محصول جذاب، مضر به بدن است یا مفید؟ این اصلاً مهم نیست. امروزه بسیاری از محصولاتی که در بازار عرضه می شود، از نگاه تیزبین طب سنتی ، مضر هستند و برای حفظ سلامتی باید از آن ها به شدت دوری کرد. به نظر می رسد در این زمینه هم نیاز به یک تحول بزرگ است. نیاز به یک آگاهی و روشنگری گسترده است. نیاز به یک بازنگری و تغییر نگاه وعملکرد هستیم. اگر ما منتظر اقدامات مسئولین امر باشیم ، فکر نمی کنم به این زودی ها ، نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه