رئیس‌جمهور در انزلی:

نباید قولی به مردم بدهیم که نتوانیم آن را انجام دهیم/اگر رسانه ملی، میلش کشید اقدامات دولت را نیز به نمایش بگذارد

رئیس‌جمهور در نشست با نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان گیلان که عصر پنج‌شنبه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، گفت: همواره در جلسات هیئت دولت تأکید کردم که نباید قولی به مردم بدهیم که نتوانیم آن را انجام دهیم.

نباید قولی به مردم بدهیم که نتوانیم آن را انجام دهیم/اگر رسانه ملی، میلش کشید اقدامات دولت را نیز به نمایش بگذارد

به گزارش ۸دی به نقل از لنگرخبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نشست با نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان گیلان که عصر پنج‌شنبه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد بابیان اینکه همه مکلفیم که زبان خود را حفظ کنیم، اظهار داشت: خوب است یک‌بار به گذشته برگردیم و تاریخ کشور را مطالعه کنیم که در چه وضعیتی بودیم.

روحانی تصریح کرد کرد: آن روز که به تقابل با یکدیگر و قوا باهم و سخنان تند نسبت به جناح‌ها و احزاب می‌شد تمام شد.

وی ادامه داد: روزگاری که سخنان بی‌حاصل به دنیا گفتند که نه سودی برای کشور و نه سودی برای دوستان داشت و فقط بهانه‌ای شد تا دشمنان بیشتر سود ببرند تمام شد و خوب است آن ایام را با امروز مقایسه کنیم.

روحانی بابیان اینکه در زمان دفاع مقدس قبل از انجام عملیات ساعت‌ها بحث و مشورت انجام می‌شد، اذعان کرد: دولت یازدهم همه کارها را با مشورت با متخصصین، فعالین عرصه‌های مرتبط با موضوعات، سمن‌ها و … پیگیری کرد.

رئیس‌جمهور گفت: دولت همیشه تابع رهبری است ولی برخی ساده‌لوح فکر می‌کنند که مابین دولت و رهبری اختلافاتی وجود دارد.

وی افزود: همواره در جلسات هیئت دولت تأکید کردم که نباید قولی به مردم بدهیم که نتوانیم آن را انجام دهیم.

روحانی با اشاره به تحویل ۱۷۰۰ تخت به مراکز درمانی گیلان در دوران چهارساله این دولت، یادآور شد: این در حالی است که از دوران مادها تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم تنها ۲۳۴۷ تخت تحویل مردم شده بود؛ و در طول دوران هشت‌ساله دولت قبلی نیز فقط ۱۴۷ تخت به مجموعه درمانی اضافه‌شده بود که در این ۴ سال ۱۲ برابر بیشتر از ۸ سال گذشته تخت تحویل شد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در سفر دوم دولت به گیلان وعده احداث ۱۱ سد لاستیکی را به مردم گیلان دادیم که تاکنون ۴ سد افتتاح‌شده است.

وی با اشاره به تصویب ۳۰ پروژه با ۸۰۵ میلیارد تومان در سفر دوم دولت به گیلان، خاطرنشان کرد: تا امروز ۸۸۴ میلیارد تومان به گیلان تزریق شد که بیش از وعده مالی دولت به مردم گیلان بود ولی در نظر داریم که پروژه‌ها تمام نشده است.

روحانی بابیان اینکه تورم مهار نشد بلکه رشد تورم مهارشده است، افزود: رشد تورم در سال ۹۲، ۴۰ درصد بود که امروز به حدود ۹ درصد رسیده است.

رئیس‌جمهور گفت: درگذشته اگر تورم ۲۵ درصد بود رشد حقوق مثلاً ۱۵ درصد بود و نصف تورم افزایش حقوق داشتیم ولی در این دولت تورم ۴ درصد شد و حقوق هم ۱۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اداره کشور کار هرکسی نیست، اظهار کرد: قیمت نفت در آغاز دولت یازدهم حدود ۸۰ دلار بود که از سال ۹۳ تاکنون به‌صورت چشم‌گیری کاهش یافت و حتی به روزی ۲۵ دلار رسید و کشورهایی که از نفت استفاده می‌کردند را با مشکل مواجه کرد که مجبور شدند از ذخایر خود استفاده کنند ولی دولت یازدهم در همان دوران کاهش قیمت نفت، علاوه بر هزینه‌های جاری دولت، ۴ هزار میلیارد را به صندوق ذخیره ارزی واریز کرد.

روحانی با اشاره به اینکه این توفیقات برجام است و باید دید که اگر برجام نبود چه اتفاقی می‌افتاد، تصریح کرد: اگر رسانه ملی، میلش کشید اقدامات دولت را نیز به نمایش بگذارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات و دعوت مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: همه تلاش کنیم که همه مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند که این از تأکیدات رهبری نیز است.

وی تأکید کرد: اگر مردم پای صندوق‌های رأی نروید این صندوق است که هر چه می‌خواهد می‌کند ولی اگر حضور پرشور باشند این مردم هستند که صندوق را می‌آفرینند و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در مورد رفع تحریم ها به وعده های جنابعالی مراجعه بفرمایید.در روز اجرای برجام از تلوزیون چه مطلبی را در مرد رفع تحریم ها اعلام کردید؟چه شد؟چرا جدیدترین تحریم ها همین چند روز پیش وضع شد؟حتی کشور کانادا هم پیگیر تحریم ایران است! مگر برای رفع تحریم مذاکره نفرمودید و صنعت هسته ای را به عقب نراندید؟ چرا برجام قابلیت مقابله با نقض برجام و وضع تحریم های جدید را ندارد؟ و چرا اراده ای برای مقابله با دهن کجی به ملت ایران و وضع تحریم های جدید به بهانه های غیرهسته ای دیده نمی شود؟
ناشناس
پیشنهاد می شود با تغییر قانون اساسی رسانه ملی در چند ماه باقی مانده دولت یازدهم در اختیارآقای روحانی قرار گیرد.
در حاشیه