در حاشیه سفر یک روزه رئیس جمهور؛

وقتی رسانه های منتقد به جلسه روحانی راه داده نشدند / خبرنگاران منتقد و حامی دولت را جدا کردند

نشست نخبگان و جوانان با رئیس جمهور در حالی برگزار شد که تیم همراه روحانی ضمن جدا کردن رسانه های منتقد و حامی دولت اجازه فعالیت رسانه ای به منتقدین را نداد.

وقتی رسانه های منتقد به جلسه روحانی راه داده نشدند / خبرنگاران منتقد و حامی دولت را جدا کردند

به گزارش ۸دی، سفر یک روزه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به گیلان در حالی برگزار شد که علاوه بر شائبه انتخاباتی بودن آن برخورد با رسانه های منتقد و عدم راه یابی این طیف از خبرنگاران در کنار رئیس جمهور جهت پوشش اخبار نمود قابل توجهی داشت.

این سفر رئیس جمهور هر چند با هدف افتتاح طرح های نیمه تمام دولت‌های قبلی بود با ایجاد محدودیت سختگیرانه برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غیر همسو و منتقد دولت همراه شد.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم نوشت: «با وجود دعوت از رسانه‌هایی مانند خبرگزاری تسنیم جهت  پوشش خبری سفر رئیس جمهور، با ضبط تلفن همراه و حتی کیف و کاغذ و قلم خبرنگار این خبرگزاری اجازه هیچ گونه فعالیت خبری تا پایان مراسم سخنرانی رئیس جمهور به وی داده نشد و حضور خبرنگار این خبرگزاری در این مراسم، حضوری نمایشی و تزئینی بود.
تیم رسانه‌ای رئیس جمهور حتی با صراحت در کلام، رسانه‌های حامی دولت و منتقد دولت را به اسم نام برده، از هم تفکیک کرده و خبرنگار خبرگزاری تسنیم را از امکانات مخابره خبر از  جمله تلفن همراه و حتی قلم و کاغذ محروم کردند

مصداق این رفتارها البته در بخش‌های پایانی سخنرانی رئیس جمهور در توطئه‌گر نامیدن رسانه‌های منتقد متبلور شد و غیرخودسرانه بودن رفتار تیم رسانه‌ای و حفاظت رئیس جمهور را تائید کرد».

روحانی البته در مراسم افتتاح پروژه های استان نیز به منتقدین حمله کرد و کلمات جدید را نثار رسانه های منتقد نمود.

وی به انتقادهای صورت گرفته در برخی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: توطئه‌هایی امروز برای ناامیدی مردم است و می‌خواهند بگویند مردم ایران که در سال ۹۲ رأی دادید، کار درستی نکردید اما مردم خودشان انتخاب کردند و کسی که انتخاب شد منتخب مردم است و اگر مردم نباشند و کمک نکنند دولت قادر به انجام کارهای عظیم نیست.

رییس‌ جمهور به افتتاح مجتمع لاستیک بارز در استان کردستان و برخی تهمت‌های نادرست به دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برخی می خواهند همه چیز را مبحوس و مردم را ناامید کنند. عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند مردمی که سال ۹۲ رأی دادید و دولت یازدهم را انتخاب کردید، کار خوبی نکردید، اما مردم ایران در سال ۹۲ کاری خوب انجام دادند و فردی که انتخاب می‌شود، منتخب و نماینده مردم است.

رییس‌ جمهور با اشاره به آغاز حلول ماه باصفای رجب، اظهار داشت: امیدواریم برخی رسانه‌ها در این ۳ ماه پیش رو برخی شیوه‌ها را کنار بگذارند.

نکته جالب اینکه در در پایان مراسمی با عنوان «نشست با نخبگان» عذر خبرنگاران خبرگزاری‌های منتقد دولت از جمله تسنیم و فارس خواسته شد و با اعلام اینکه حق شرکت در مراسم موسوم به “نشست نخبگان و جوانان” را ندارند از آنها خواسته شد محل سخنرانی را ترک کنند.

به گزارش ۸دی، متأسفانه روابط عمومی استانداری گیلان از خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی به عنوان پرمخاطب ترین سایت خبری استان گیلان جهت پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری دعوت نکرد و درخواست خبرنگار این پایگاه خبری نیز با مخالفت این مجموعه مواجه شد.

علاوه بر ۸دی، بسیاری از سایت های خبری منتقد دولت علی رغم درخواست ها با مخالفت مجموعه روابط عمومی استانداری به بهانه عدم وجود ظرفیت کافی مواجه شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
خوب است استانداری پاسخ دهد. تکلیف شعار تحمل مخالف و ...را نیز روشن کنند. اگر برخی از رسانه ها با قلب حقائق علیه دولت تبلیغ کنند با راه ندادن و ایجاد محدودیت مشکل حل نمی شود. قانون راه برخورد با تخلفات احتمالی رسانه ها را معلوم کرده است. در ایان نزدیک به انتخابات نمی توان گفت رسانه ها سه ماه انتقاد نکنند؛بعد شیوه خودشان را ادامه دهند
ناشناس
انتقادامر پسندیده ،بلکه واجب است فقط لطفا علیه صدا وسیما،قوه قضائیه،دولت دهم و یازدهم،دلواپسان و مانند اینها مطرح شود. از ما تعریف کنید و دستاوردها را ذکر فرمایید. متشکرم؛علی...
در حاشیه