۹دلیل برای رد ادعاهای تروریست‌ها درخصوص استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی

زمانیکه دولت آمریکا ادعا می‌کند سوریه از سلاح شیمیایی در حومه دمشق استفاده کرده، شک و تردیدهایی در این حمله دیده می‌شود تا جایی که دروغ بودن ادعاهای تروریست‌ها را ثابت می‌شود.

۹دلیل برای رد ادعاهای تروریست‌ها درخصوص استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از ادعاهای تروریست‌ها در خصوص اینکه نیروهای سوریه در منطقه غوطه دمشق از گاز شیمیایی استفاده کرده‌اند، دولت آمریکا هم اکنون ادعا می‌کند هیچ شکی در اقدام سوریه به حمله شیمیایی نیست و از آنجایی که ایالات متحده قبلا اعلام کرده بود که سلاح شیمیایی خط قرمز ماست، بنابراین هم اکنون آمریکا خود را ملزم به واکنش نظامی می‌داند و این چیزی است که روسیه قبلا نسبت به آن هشدار داده بود. 
 
با وجود این و برخلاف ادعاهای دروغین آمریکا، شواهد محکمی وجود دارد که ادعاهای تروریست‌ها را باطل می‌کند یا حداقل با ادعاهای آمریکا در تضاد است و این دلایل می‌تواند تا زمانی که آمریکایی‌ها چشمان خود را به طورعمدی بر این شواهد نبنند، ادعاهای آن‌ها را دچار شک و تردید کند. 
 
در زیر به دلایلی اشاره می کنیم که نشان می‌دهد عامل استفاده از سلاح شیمیایی ترویست‌ها بودند نه ارتش سوریه. قابل ذکر است که رسانه‌های حامی مقاومت اخیرا گزارش‌های ارزشمند و شفافی در این زمینه منتشر کردند که مخاطبان می‌توانند آن را در شبکه جهانی اینترنت ببینند. 
۱- از جهت سیاسی – استراتژی: آمریکایی‌ها بعد از اینکه به این باور رسیدند که همه ژاپنی‌ها باید کشته شوند، طی جنگ جهانی دوم از سلاح هسته‌ای استفاده کردند و در جنگ تحمیلی ایران و عراق پیشروی ایرانی‌ها به سمت مناطق کرد نشین عراق، ارتش عراق را وادار کرد که در حمله به شهر حلبچه از بمب‌های شیمیایی استفاده کند. اما این شرایط در سوریه دیده نمی‌شود. توازن نیروها طی ماه‌های گذشته به نفع نیروهای حکومتی بود و اوج این تغییرات در بازپس‌گیری شهر “القصیر” به عنوان دژ محکمی برای تروریست‌ها، نمایان شد. بنابراین و با استناد به این دیدگاه هیچ دلیلی برای اثبات استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی وجود ندارد. 
 
۲- با استناد به اظهارات کارشناسان نظامی مبنی بر اینکه منطقه‌ای که در آن از سلاح شیمیایی استفاده شده، بدون تجهیزات ویژه و حداقل با کمتر از ۱۲ ساعت نمی‌توان وارد آن شد و به یک هفته زمان برای چنین اقدامی نیاز است. پس چگونه اشخاصی وارد این منطقه شدند و از آن عکسبرداری کردند؟ درحالی که روشن است که تروریستها هیچ تجهیزات بازدارنده برای واردشدن به سوریه ندارند بلکه تصاویر به دست آمده حاکی از آن است که همه افراد حاضر در منطقه مورد نظر هیچ تجهیزات بازدارنده در اختیار ندارند. 
 
۳- با توجه به وجود شرایط آب و هوایی در غوطه  دمشق، محال است که گاز سارین فقط در این منطقه بماند و به مناطق مجاور سرایت نکند. انتظار می‌رفت که آثار سمی بودن این گاز در دیگر مناطق دمشق نیز مشاهده شود. 
 
۴- شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها قبل از آغاز حمله شیمیایی در حال تهیه و تدارک این مواد برای حمله بودند و وزارت امور خارجه روسیه نیز به این مسأله اشاره کرده بود.
۵- روسیه اخیرا اعلام کرد که ماهواره‌هایش، تصاویری را ضبط کردند که نشان می‌دهد تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند نه ارتش سوریه.
 
۶- بعد از این حمله‌ها ارتش سوریه مقادیری از سلاح شیمیایی را در محل‌هایی کشف کرده که تروریست ها در آن حضور داشتند و این نشان می‌دهد که تروریست ها به آسانی می توانند از این سلاح‌ها استفاده کنند.
 
۷- تصاویر به دست آمده از غوطه حاکی از آن است که بیشتر قربانیان کودک هستند، گویا اینکه گاز سارین فقط به کودکان آسیب رسانده و با بزرگسالان کاری نداشته است، در حالی که می‌دانیم چنین گازی به هیچ موجود زنده‌ای رحم نمی‌کند. این بدان معناست که این تصاویر تنها با هدف رسانه ای بوده نه برای چیز دیگر.
 
۸- ادعاهای مطرح شده در مورد استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی همزمان با حضور بازرسان سازمان ملل در سوریه بوده است. علاوه بر اینکه مسئولان سوری بعد از ادعاهای دروغین تروریست‌ها با دیدار و بازدید بازرسان از این منطقه موافقت کردند.
 
۹- از نظر سیاسی و با توجه به اینکه امریکا خطوط قرمزی را برای حمله ترسیم کرده و اتاق جنگ علیه سوریه به راه انداخته و جبهه غربی – عربی منتظر بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه هستند، حکومت سوریه به خوبی می‌داند که دشمنانش منتظر استفاده از این سلاح هستند تا بعدها اعلام کنند که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده و در نتیجه ما به آن حمله کردیم.
 
این دلایل ۹ گانه برای کذب‌دانستن ادعاهای ترویست‌ها مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کافی است اما با وجود این مسئولان آمریکا شک ندارند که حکومت سوریه این حمله را به راه انداخته است و نه تروریست‌ها.
 از این رو آشکار است که جبهه غربی – عربی منتظر بهانه‌ای برای دخالت در سوریه و جلوگیری از برخورد ارتش این کشور با تروریست‌ها هستند و از آنجایی که نتوانستند بهانه‌ای پیدا کنند، تعدادی از سوری‌ها را به دست خود کشتند تا با تبلیغات رسانه ای، راه را برای دخالت نظامی در این کشور هموار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه