صبح امروز؛

رئیس جمهور وارد رشت شد / ۱۵ پروژه بزرگ عمرانی و عام المنفعه توسط دکتر روحانی افتتاح می شود

رئیس جمهور لحظاتی قبل به همراه تعدادی از اعضای دولت برای بهره برداری از چند پروژه عام المنفعه وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

رئیس جمهور وارد رشت شد / ۱۵ پروژه بزرگ عمرانی و عام المنفعه توسط دکتر روحانی افتتاح می شود

به گزارش ۸دی، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور لحظاتی قبل به همراه تعدادی از اعضای دولت برای بهره برداری از چند پروژه عام المنفعه وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

دکتر روحانی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از سوی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، جمعی از نمایندگان مجلس، مقامات و مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

در سفر رئیس جمهور به گیلان ۱۵ پروژه زیربنایی، عمرانی، بندری، صنعتی، بهداشت و درمانی، آی سی تی، مخابراتی، اشتغالزایی و گردشگری و کشاورزی بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته مسئولان استان برای احداث و به مرحله بهره برداری رسیدن این پروژه ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی هزینه شده است.

در سفر یک روزه رئیس جمهور عملیات اجرایی بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

همچنین در سفر امروز دو اسکله از مجتمع بندری کاسپین به بهره‌برداری می‌رسد. مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ۲۲ پست اسکله و ۲ موج شکن به طول ۵ هزار و ۱۰۰ متر در دست ساخت است.

به گفته استاندار گیلان با ساخت اسکله‌‌های بندر کاسپین برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیر مستقیم بسیاری همچون آمد و رفت کشتی‌ها، حمل بار و تجارت ایجاد و به پویاشدن اقتصاد منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.

سه پروژه بزرگ صنعتی با اعتبار هزار و ۱۸ میلیارد تومان در مجموع با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار متر مکعب ورق های ام.دی.اف، اچ. دی.اف، فیبر خام  روکش و اشتغالزاریی ۷۵۰ نفر، افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۰ تختخوابی پارس رشت با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی ۶۸۰ نفر، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهید بهشتی آستارا با ۵۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۷۰ نفر، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد با ۲۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۵۰ نفر از دیگر پروژه هایی هستند که امروز با حضور رئیس جمهور و اعضای دولت به صورت رسمی به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین امروز از طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام با حضور رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید. این طرح با استفاده از ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مرحله ی اجرا درآمده که توانسته برای ۱۸۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

در روستای دهنه سر شیخان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی و دستگاه های مختلف در بخش های گردشگری طرح های اقامتگاه بوم گردی، تالاب گردی، سایت پرنده نگاری، صنایع دستی، رستوران و غذاهای محلی، سایت سوارکاری، سایت بازی تراپ و پینت بال، سایت اطلاعات گردشگری و در بخش کشاورزی پرورش مرغ بومی، استخر مصنوعی و پرورش ماهی و توسعه بانک نشاء برای ریشه کنی بیکاری به اجراء درآمده است.

علاوه بر این، امروز ۳۷۶ طرح آی، سی. تی در قالب یک طرح و با ۱۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور رییس جمهور در گیلان افتتاح خواهد شد.

در سفر  رئیس جمهور به گیلان تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور وی را همراهی می کنند.

این پروژه‌ها یا  بصورت حضوری توسط ریاست جمهوری و یا به دلیل تعدد طرح ها به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور وی و حضور وزرا در محل پروژ ها به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه