تأملی در سفر دکتر روحانی به گیلان؛

افتتاح بیمارستانهای رضوانشهر و آستارا انتخاباتی است؟ / وقتی تعداد تخت های بیمارستان ها آب می رود

بیمارستان های رضوانشهر و آستارا در حالی فردا با حضور مسئولان دولتی افتتاح می شود که شائبه انتخاباتی بودن این این برنامه ها وجود دارد.

افتتاح بیمارستانهای رضوانشهر و آستارا انتخاباتی است؟ / وقتی تعداد تخت های بیمارستان ها آب می رود

به گزارش ۸دی، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۷۰ نفر فردا پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد اما این افتتاح بنا به دلایلی انتخاباتی به نظر می رسد.

۱۳ مرداد ماه سال ۹۴ حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار وقت رضوانشهر  در ستاد بزرگداشت هفته دولت با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی بیمارستان رضوانشهر گفته بود: هم اکنون ساختمان های جانبی بیمارستان، محوطه سازی، سرویس بهداشتی محوطه و زباله سوز بیمارستان باقی مانده است که نیاز به اعتبار ۲ میلیارد تومانی دارد.

وی افزود: این بیمارستان به لحاظ تجهیزات نیز تجهیز نشده است و ما نمی خواهیم یک بیمارستان بدون تجهیزات را افتتاح کنیم. البته دستور خرید تجهیزات از سوی وزیر محترم داده شده است و امیدواریم پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل تأمین اعتبار برای بیمارستان وجود ندارد گفت: اصل ساختمان بیمارستان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تأملی در این اظهارات فرماندار سابق شهرستان رضوانشهر نشان می دهد که این پروژه در سال ۹۴ نه تنها مشکل اعتباری نداشته است بلکه بهره برداری از آن تنها منوط به اراده مسئولان بود اما با این وجود، این پروژه متوقف ماند و نه تنها در سال ۹۴ به اتمام نرسید و همه وعده های مسئولان فعلی محقق نشد بلکه در سال ۹۵ نیز افتتاح نشده و تنها دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و در یک سفر تبلیغاتی انتخاباتی به بهره برداری می رسد.

این در حالی که است که در کمیت مورد بهره برداری در بیمارستان نیز باز هم تغییراتی ایجاد شده است به نحوی که در گذشته این بیمارستان ۳۵ تختخوابی اعلام شده بود اما مسئولان محترم حتی از تعداد تخت های بیمارستان هم کاستند و آن را به ۳۲ تخت خوابی تبدیل کردند.

همانند آنچه برای بیمارستان رضوانشهر رخ داده برای بیمارستان آستارا نیز رخ داده است. این بیمارستان نیز بارها با وعده های سر خرمن مسئولان با تأخیر در موعد بهره برداری مواجه شده است. به عنوان مثال محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۱ بهمن ماه ۹۴ از پیشرفت ۹۴ درصدی بیمارستان آستارا خبر داده و گفته بود: این بیمارستان نیمه نخست سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

در همین زمان علیزاده از پیشرفت ۹۲ درصدی بیمارستان رضوانشهر خبر داد.

علیزاده با بیان اینکه برای پیشرفت ۹۴ درصد بیمارستان جدیدالاحداث آستارا ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: امسال برای اتمام این پروژه بزرگ بیمارستانی ۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

نکته جالب اینکه نه تنها بیمارستان آستارا در نیمه اول سال ۹۴ به بهره برداری نرسید بلکه اکنون استاندار گیلان میزان اعتیار هزینه شده برای این بیمارستان را ۵۶ میلیارد تومان (۱۵ میلیارد تومان بیش انچه از قبل گفته شده بود) اعلام کرده است که عددی به مراتب بالاتر از آنچه که مسئولان دولتی اعلام کرده بودند است. ضمن آنکه این بیمارستان در سال ۹۴ از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۳۲ تختخوابی اعلام شده بود اما اکنون توسط استاندار گیلان ۱۰۰ تختخوابی اعلام شده که باز هم ۳۲ تخت در این بیمارستان آب رفته است.

امیدواریم مسئولان دولت در استان برای این ابهامات پاسخ مناسبی داشته باشند.

در پایان اینکه به نظر می رسد تأخیر در آماده سازی و بهره برداری از پروژه های به اتمام رسیده، شائبه انتخاباتی بودن این افتتاح ها را تقویت کرده است و امیدواریم، مسئولان بهره برداری از نیازمندی ضروری مردم را به خاطر مطامع سیاسی خود هیچ وقت به تعویق نیاندازند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه