تحریم جدید علیه ایران موجب شکاف بین اروپا و آمریکا می‌شود

دبیرکل سابق سازمان ملل ‌با تأکید بر نقش محوری ایران در تأمین ثبات در منطقه خاورمیانه از کنگره آمریکا خواست تا به شرایط دیپلماتیک ایجادشده برای تنش‌زدایی با تهران فرصت دهند.

تحریم جدید علیه ایران موجب شکاف بین اروپا و آمریکا می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از تسنیم، دبیرکل سابق سازمان ملل با تأکید بر نقش محوری ایران در تأمین ثبات در منطقه خاورمیانه از کنگره آمریکا خواست تا به شرایط دیپلماتیک ایجادشده برای تنش‌زدایی با تهران فرصت دهند.

کوفی عنان که در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس حضور یافته است، در مصاحبه با رویترز افزود: اگر قرار است به‌سمت ثبات در خاورمیانه حرکت کنیم  بسیار مهم است که ایران نقش طبیعی خود را در منطقه ایفا کند.

عنان درباره توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ نیز گفت: ایرانی‌ها نیز تندروهایی در درون کشور دارند که نسبت به بهبود روابط (بر اساس توافق ژنو) متقاعد نشده‌اند. از سوی دیگر در واشنگتن نیز تندروهایی هستند که معتقد نیستند این مسیر حرکت است و در حالی  از اعمال تحریم‌های جدید دم می‌زنند که مذاکرات توافق هسته‌ای همچنان در جریان است.

عنان هشدار داد: این اقدام منجر به شکاف بین اروپا و آمریکا خواهد شد. از دوستانم در واشنگتن می‌خواهم  پیش از این اقدام کمی تأمل کنند. آنها باید به دیپلماسی، گفت‌وگو و صلح مجالی دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه