خبرهای نگران کننده از جشنواره‌ی فیلم فجر/حضور فیلم‏های حامی فتنه

در حالی که ده روز دیگر جشنواره‌ی فیلم فجر آغاز به کار می‌کند، نگرانی‌ها نسبت به حضور چند فیلم حامی فتنه‌ی ۸۸ در این جشنواره همچنان باقی است و موجب موضع‌گیری برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شده است.

خبرهای نگران کننده از جشنواره‌ی فیلم فجر/حضور فیلم‏های حامی فتنه

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از رجانیوز ،در تازه‌ترین موضع‌گیری اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفتگو با رجانیوز، بعد از تقدیر از مقاومت دبیر جشنواره نسبت به حضور یک فیلم حامی فتنه در جشنواره، خواستار تجدیدنظر دست‌اندرکاران جشنواره نسبت به حضور دیگر آثار حامی فتنه‌ی ۸۸ در بخش‌های اصلی شد.

«سید علی طاهری» -سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس- در گفتگو با خبرنگار فرهنگی رجانیوز به عدم تناسب آثار حاضر در جشنواره‌ی فیلم فجر با عنوان این جشنواره اشاره کرد و گفت: «عنوان جشنواره‌ی فجر بالاخره یک تشخصی به این جشنواره می‌دهد. اما متأسفانه معمولاً تناسبی میان فیلم‌های جشنواره با عنوان «فجر» نیست و از این حیث، همیشه انتقاداتی به آن وارد بوده است. حتی گاهی فارغ از فیلم‌ها، شیوه‌ی برگزاری و اتفاقات افتتاحیه و اختتامیه هم دور از ارزش‌هایی است که از جشنواره‌ای مزین به نام فجر انتظار می‌رود.»
نماینده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی گرگان و آق‌قلا با ابراز نگرانی از روند امسال جشنواره افزود: «امسال هم ظاهراً همین روند ادامه دارد. در واقع به صورت کلی این اشکال از قبل به جشنواره وارد بوده است و الان هم متأسفانه شاهد تداوم همین مشکل هستیم. چنانکه با وجود عدم آغاز جشنواره‌ی فیلم فجر، اخباری که از جوانب مختلف و به ویژه از سوی علاقه‌مندان به نظام و انقلاب نسبت به حضور برخی فیلم‌ها در این جشنواره به کمیسیون فرهنگی می‌رسد، اخبار نگران‌کننده‌ای است.»
وی اضافه کرد: «توقع این است که شخص وزیر ارشاد که فرد متدینی است و شخص رئیس سازمان سینمایی که ایشان هم فرد متدین و انقلابی است، نسبت به ارزش‌های انقلاب و نظام در جشنواره‌ی فجر حساسیت لازم را داشته باشند و داوران جشنواره را نیز با همین نگاه انتخاب کنند تا شاهد تلخ‌کامی متدینین و علاقه‌مندان به ارزش‌ها و انقلاب نباشیم.»
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «جشنواره‌ی فیلم فجر در تمام حوزه‌ها –از جمله فیلم و تئاتر و شعر و موسیقی- می‌تواند با تصمیم‌گیری درست وزارت ارشاد، همچون جشنواره‌ی عمار به محل نمایش و ارائه‌ی آثار ارزشی و متناسب با عنوان فجر تبدیل شود.»
طاهری در ادامه نسبت به حضور برخی فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره‌ی فجر ابراز نگرانی کرد و گفت: «البته باید از دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر به دلیل مقاومتی که در برابر ورود یکی از فیلم‌های حامی فتنه به جشنواره داشته است، تقدیر کرد و انتظار می‌رود که همین حساسیت و تدبیر در مورد دیگر فیلم‌هایی که قصد قبح‌زدایی از فتنه‌ی ۸۸ را دارند، وجود داشته باشد. چرا که یکی از داغ‌ترین و حساس‌ترین حوادثی که انقلاب در طول این سال‌ها پشت سر گذاشته، فتنه‌ی ۸۸ بوده است که به حمدالله با ایستادگی جانانه‌ی متدینین در طول هشت ماه، با شکست مواجه شد. از این رو، حساسیت‌ها نسبت به فتنه‌ی ۸۸ باید بیشتر باشد.»
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان اظهار کرد: «فتنه‌ی ۸۸ قطعاً خط قرمز نظام است و انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس این است که در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال نسبت به حضور فیلم‌هایی که مشهور به دفاع از فتنه‌ی ۸۸ هستند، تجدید نظر شود.»
گفتنی است که پیش از این، «لاله افتخاری» و «حجت الاسلام پژمان‌فر» -از دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس-هم نسبت به حضور فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره‌ی فجر امسال ابراز نگرانی کرده  و هشدار داده بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه