امام جمعه بندر انزلی در گفتگو با 8دی:

کارآفرینی با سرمایه خرد راهی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ مردم اصلی ترین حلقه مبارزه با کالا قاچاق هستند

امام جمعه انزلی با تأکید بر نقش رسانه ها در تبلیغ استفاده از کالاهای داخلی گفت: مردم اصلی ترین حلقه مبارزه با کالاهای قاچاق هستند.

کارآفرینی با سرمایه خرد راهی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ مردم اصلی ترین حلقه مبارزه با کالا قاچاق هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام اظهار داشت: رهبر انقلاب ضمن تشریح بحث اشتغال و الزامات آن در اقتصاد مقاومتی و تبیین آن کار را بر مسئولین بسیار آسانتر کردند و در بحث اشتغال اگر همان الزامات رهبر معظم انقلاب عملی شود تحولی بزرگی در حوزه اقتصادی پیدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت را از دست بدهیم، افزود: متاسفانه یا خوشبختانه دو تا سه ماه از سال درگیر انتخابات هستیم اما نباید از شعار سال در عرض همین دو سه ماه نیز غفلت شود.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه مجموعه هایی که مرتبط هستند باید به جد نسبت به اجرایی شدن شعار سال اقدامات لازم را شروع کنند، گفت: رسانه ها باید ضمن تشریح و بیان راهکارهای تحقق شعار سال نظرات صاحب نظران حوزه اقتصاد و اشتعال را دریافت و منعکس و راهکارهای مناسب را ارائه کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر استمرار تبیین شعار سال توسط رسانه ها اظهار کرد: معمولا بیان شعار سال در رسانه ها در یک مقطعی از زمان مطرح می شود اما ضرورت دارد به مباحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید در طی سال به صورت متوالی و مستمر پرداخته شود.

وی مسئولان اجرایی کشور را ملزم به ارائه گزارش عملکرد به مردم دانست و گفت: رسانه ها علاوه بر بیان نظرات باید نتایج حاصل شده از دستگاه ها را نیز در جامعه منعکس و اعلام کنند که چه اقدامات و عملکردی در طی یک ماه صورت گرفته است.

امام جمعه انزلی تصریح کرد: نباید گزارش گیری از دستگاه های متولی امر به ماه های پایانی سال یعنی بهمن و اسفند موکول شود و در عین حال همه مستلزم گزارش دهی خواهند شد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه رسانه ها همچنین باید در راستای رسالت ذاتی خود فرهنگ کار و تلاش را در جامعه خصوصا برای جوانان و به ویژه تحصیلکرده ها تبلیغ کنند، افزود: اینکه همه ی جوانان تحصیلکرده جامعه تکاپوی استخدام در دولت و ادارات را داشته باشند اشتباه است چون هم غیر ممکن است و هم نتیجه بخش نیست و کمکی به تولید و اشتغال نمی کند.

وی افزود: باید ضمن اینکه زمینه های لازم برای اشتغال جوانان فراهم می شود، فرهنگ سازی نیز بشود و جوان ها نیز در تکاپوی شغل هایی باشند که در راستای پیشرفت اقتصادی و رونق اقتصاد مقاومتی باشد.

امام جمعه انزلی مردم را به کارآفرینی با سرمایه های خرد توصیه کرد و ادامه داد: باید از بخش خصوصی در رابطه با سرمایه گذاری در بخش های تولید دعوت کرد و به جای اینکه بانک ها بر اساس دستورالعمل های خود به تولید و صنعت کمک کند و سرمایه را در اختیار کارآفرینان قرار دهند، مردم خودشان با سرمایه های خود کار ایجاد کنند.

حجت الاسلام شمس الدین در رابطه با شمردن محاسن سرمایه گذاری با سرمایه خرد توسط خانواده ها افزود: اولا کارآفرینی باعث می شود تا روابط غیر عادلانه بانکی اصلاح شود و ثانیا وقتی مردم در کاری سرمایه گذاری کردند به دلیل اینکه خودشان سهام دار هستند از کالاهای خودشان بیشتر استفاده می کنند.

وی با تاکید بر این مهم که باید اجناس داخلی تبلیغ بیشتری نسبت به اجناس مشابه خارجی داشته باشند، گفت: باید جلوی اشاعه کالای قاچاق در کشور گرفته شود.

امام جمعه انزلی مردم را از اصلی ترین حلقه مبارزه با کالاهای قاچاق دانست و تشریح کرد: وقتی جنسی به صورت قاچاق وارد کشور می شود، حداقل دو ضرر برای کشور دارد و آن اینکه اولا موجب بیکاری می شود و دوم اینکه چون از مبادی غیر گمرکی وارد می شود عوارض و مالیات دولتی نیز شامل آن نمی شود و موجب ضرر های مالی به کالای وطنی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه