از سازش تا داعش...

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد!+ تصاویر

گروه تکفیری – تروریستی داعش با انتشار ویدئویی به زبان فارسی،‌ ضمن تهدید ایران به‌زعم خود تلاش کرد تا اهل سنت ایران را علیه کشورشان تحریک کند.

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد!+ تصاویر

به گزارش ۸دی، گروه تروریستی – تکفیری «داعش» روز یکشنبه ۶ فروردین (۱۶ مارس) با انتشار ویدئویی به زبان فارسی، رسما جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد این اولین ویدئو رسمی منتسب به داعش علیه ایران باشد که به مدت ۳۷ دقیقه منتشر شده و در آن حداقل سه نفر علیه ایران سخن می‌گویند.

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد +تصاویر

تلاش شده است که هر یک از این افراد نماینده‌ای از یکی از قومیت‌ها در ایران بوده و فرد اول موسوم به «ابو فاروق الفارسی» نماینده فارس‌زبان‌ها، فرد دوم موسوم به «ابو مجاهد البلوشی» نماینده قوم بلوچ و فرد سوم موسوم به «ابو سعد الاحوازی» نماینده هموطنان عرب‌زبان باشد.

ویدئو با ارائه اطلاعاتی از تاریخ سرزمین کهن ایران و امپراتوری فارس آغاز می‌شود که مملو از تحریف‌های آشکار است. ارائه اطلاعات غلط درباره تاریخ ایران تا دوره صفویه و بعد از آن پهلوی و سرانجام جمهوری اسلامی ادامه می‌یابد.

داعش در این ویدئوکلیپ که انتشار آن را به آنچه «ولایت دیاله» (شرق عراق نزدیک مرز غربی ایران) منتسب می‌داند، صرفا اهل سنت ایران را هدف قرار داده و تلاش می‌کند مردم اهل سنت را به آنچه «جهاد» می‌خواند تحریک و به ایجاد ناامنی در ایران دعوت کند.

داعش در این ویدئو می‌گوید که حکومت ایران همیشه در حال کشتار اهل سنت است [!] و اهل سنت باید برای احقاق حقوق خود فرصت را از دست ندهند و با جمع‌آوری سلاح، انبار و توزیع آن علیه حکومت ایران وارد اقدام مسلحانه شوند.

این گروهک تروریستی با به نمایش گذاشتن تصاویری از نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی در مجلس شورای اسلامی و حتی علمای اهل سنت در ایران آنان را کافر و مرتد توصیف می‌کند که در حال همکاری با «حکومت رافضی ایران» هستند.

داعش در این ویدئو اصلا از مردم ایران سخنی نمی‌گوید و صرفا اهل سنت را خطاب قرار داده و تلاش می‌کند با ذکر آیاتی از قرآن آنان را به اقدام ضدامنیتی و خرابکاری علیه ایران و مردم آن تحریک کند.

در حالی که داعش در عراق نفس‌های آخر را می‌کشد و «پایتخت» خودخوانده‌اش در عراق یعنی موصل را به زودی از دست می‌دهد، در پایان ویدئو از زبان فردی که آن را «ابو مجاهد البلوشی» معرفی کرده می‌گوید که این گروه «ایران را فتح می‌کند».

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد +تصاویر

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد +تصاویر

«داعش» به زبان فارسی، ایران را تهدید کرد +تصاویر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه