معاون روحانی:

تعداد زیادی سایت با پول بیت‌المال علیه دولت فعالیت می‌کنند/دولت روحانی دنبال فریب مردم نیست

معاون روحانی گفت: در دوران پس از انقلاب، کمتر دولتی با این حجم از فشارها و هجمه‌ها چه در عرصه خارجی و چه در داخل مواجه بوده است.

تعداد زیادی سایت با پول بیت‌المال علیه دولت فعالیت می‌کنند/دولت روحانی دنبال فریب مردم نیست

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر، حجت الاسلام مجید انصاری در جریان سفر به بندرعباس و در دیداری صمیمی با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی استان هرمزگان گفت: اگر چه در مقطعی سیاستهای سند چشم انداز و سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی یا اجرا نشد و یا غلط اجرا شد، اما امروز دولت یازدهم کاملا بر اجرای دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تمرکز کرده است.

وی افزود: این دولت دو سال اول فعالیت خود را صرف آواربرداری و اصلاح مسیر قطار توسعه کشور کرد که منحرف شده بود. اما حالا ریل گذاری های لازم انجام شده و مسیر اصلاح شده و اگر حرکت بر روی همین ریل ادامه یابد، بسیاری از مشکلات حل شده و آینده درخشانی در انتظار کشور است.

معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه به هجمه های تبلیغی و تخریبی علیه دولت یازدهم اشاره کرد و اظهارداشت: در دوران پس از انقلاب اسلامی ، کمتر دولتی با این حجم از فشارها و هجمه ها چه در عرصه خارجی و چه در داخل مواجه بوده است .

حجت الاسلام انصاری افزود: دولت یازدهم بخصوص طی دوره ۱۸ ماهه که درگیر مذاکرات هسته ای بود در کنار این مسئولیت سخت و سنگین، از یکسو تحت فشار دشمنان خارجی و از سوی دیگر با فشار و تخریب داخلی مواجه بود.

وی با اشاره به تلاش هایش برای مدیریت روابط میان دولت و مجلس نهم و کاستن از تنش های ناخواسته و حفظ و تقویت تعامل میان قوا، گفت: دولت نمایشی عالی از وفاق و همدلی به نمایش گذاشت و امروز هم ما گزینه دومی جز همدلی و همراهی پیش رو نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ادامه به نقش مثبت ومنفی ابزارهای اطلاع رسانی در عصر کنونی اشاره کرد و اظهارداشت: ابزارهای جدید اطلاع رسانی به همان میزان که امکانی برای انتقال اخبار و اطلاع رسانی سریع تر و موثرتر است، می تواند عاملی هم برای فشار بیشتر تبلیغی و تخریبی باشد.

تعداد زیادی رسانه و سایت با پول بیت المال علیه دولت فعالیت می کنند

حجت الاسلام انصاری گفت: امروز تعداد زیادی رسانه و سایت در فضای مجازی با پول بیت المال با هدایت کانونهایی خاص شبانه روز علیه دولت فعالیت می کنند. به عنوان مثال در موضوع حقوقهای نجومی دولت به محض اطلاع، همه اقدامات لازم را برای برخورد با مساله و رفع خلاهای قانونی با هدف جلوگیری از تکرار آن انجام داد، اما عده ای که هنوز در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ باقی مانده اند، همچنان این موضوع را دستمایه تخریب و هجمه علیه دولت قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۲۰۰ هزار مدیر دولت، کمتر از ۳۰۰ نفر دریافتی غیرمتعارف داشتند که پس از پیگیری موضوع در دولت، همه ۲۳ میلیارد تومانی که در مجموع به این افراد پرداخت شده بود ، به خزانه دولت بازگشت و حتی برخی از این افراد ۱۰۰ درصد دریافتی های دوره مدیریت خود را به خزانه بازگرداندند. حالا این رقم ۲۳ میلیارد تومان را با ۱۰ هزار میلیارد تومانی که فقط بابک زنجانی به خزانه دولت بازنگردانده است، مقایسه کنید. این ۲۳ میلیارد تومان را که به هر ترتیب به خزانه برگشت با صدها برابر این مبلغ مقایسه کنید که همین حالا به انگیزه های مختلف از سوی همان افرادی که علیه دولت بلندگو در دست گرفته اند، برداشت می شود.

تنها دولتی که در کل دنیا شبکه مستقل ندارد دولت روحانی است

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف برخوردها با دولت به همین شکل است، گفت: فکر می کنم تنها دولتی که در کل دنیا شبکه مستقل ندارد، این دولت باشد. کاش از ۲۲ شبکه تلویزیونی سراسری فقط یک شبکه در اختیار دولت بود تا اقدامات و دستاوردهایش را تشریح کند.

حجت الاسلام انصاری درباره این مساله که ارتباط دولت با اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار محروم به اندازه کافی نیست، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید میانگین پرداختی معلمان با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی به ۲ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رسیده و با وجود همه محدودیتهای مالی دولت، قانون جامع ایثارگران که در دولت قبل به بهانه بار مالی اجرا نشده بود، اجرا شد. از سوی دیگر دولت گندم را از کشاورزان به قیمت هر کیلو ۱۳۰۰ تومان خریده و آرد آن را در ازای هر کیلو حدود ۴۰۰ تومان به نانوایان تحویل داده است. این مابه التفاوت پول گندم و آرد و ثمرات اجرای آن طرحها در آموزش و پرورش و بنیاد شهید، آیا نصیب کسانی نمی شود که جزو اقشار محروم جامعه به حساب می آیند؟

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری با همه مشغله ها و برنامه های فشرده، دیدارهای منظمی با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دارد. آیا کشاورزان و خانواده معظم شهدا و جانبازان جزو اقشار محروم جامعه محسوب نمی شوند؟ آیا فرهنگیان که حداقل دریافتی آنها دو برابر شده اقشار محروم جامعه نیستند؟ آیا توجه ویژه دولت به بهسازی و نوسازی راههای روستایی توجه به اقشار محروم جامعه نیست؟ آیا اجرای طرح تحول نظام سلامت که باعث کاهش چشمگیر هزینه های درمانی روستائیان شده است، توجه به اقشار ضعیف اقتصادی نیست؟

دولت روحانی دنبال کارهای عوام گرایانه و فریب مردم نیست

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: این دولت دنبال کارهای عوام گرایانه نیست و همواره دنبال این بوده که با صداقت کار کند. اگر دولت یازدهم هم می خواست پوپولیستی عمل کند باید این روزها در آستانه انتخابات اقدام به توزیع کالا می کرد. این دولت به دنبال اداره جامعه به شکل کمیته امدادی نیست.

وی گفت: با توجه به روند رشد نرخ تورم پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، اگر آن مسیر ادامه می یافت، با در نظر گرفتن وضعیتی که برای قیمت و میزان صادرات نفت کشورمان پیش آمد، هیچ بعید نبود که تورم سه رقمی شود. اینکه چنین اتفاق وحشتناکی نیفتاد، خود گواه این است که کشور درست اداره شده است. دولت یازدهم در حوزه های مختلف آموزش، فرهنگ، سیاست و اجتماع ، اقدامات صحیح و بنیادینی انجام داده است.

انصاری اظهار داشت: امیدوارم انتخابات پیش رو بهتر و پرشورتر از گذشته، با مشارکت حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری که تضمین کننده امنیت و آرامش کشور است، برگزار شود و اخلاق و انصاف در رقابتهای انتخاباتی رعایت شود. البته نباید از اهمیت انتخابات شوراها هم غافل شد و از سوی دیگر نباید رقابتهای انتخابات شوراها در مناطق کوچک تر بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه