برخورد جناحی برخی رسانه ها با یک اقدام شایسته؛

ماجرای خروج شکری از جلسه با بازرس ویژه وزیر جهاد کشاورزی چه بود؟

صبح روز گذشته با حضور فرستاده ویژه وزیر کشاورزی مشکلات زمین های منابع طبیعی بررسی شد اما این نشست حاشیه های بسیاری داشت.

ماجرای خروج شکری از جلسه با بازرس ویژه وزیر جهاد کشاورزی چه بود؟

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، جلسه پرحاشیه بررسی مشکلات زمین های مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اداره منابع طبیعی صبح دیروز در محل فرمانداری تالش برگزار شد.

این نشست در پی طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی از سوی نماینده تالش بزرگ در کمیسیون مربوطه به علت عدم حل مشکلات زمین های دارای ابهات در حوزه منابع طبیعی تشکیل شد.

این جلسه با حضور مهندس موسوی بازرس وزیر جهاد کشاورزی، مهندس جهانشاهی معاون دفتر بازرسی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دکتر یوسف پور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، دکتر توکلی معاون مدیر کل منابع طبیعی گیلان، دکتر کلابی مدیر عامل شرکت شفارود، شکری نماینده تالش بزرگ، حجت الاسلام پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مهدوی فرمانداری ماسال، رئسای ادارات گاز، بنیاد مسکن و منابع طبیعی شهرستان های ماسال، تالش و رضوانشهر و جمعی از مردم تشکیل شد.

در این نشست تعدادی از مردم و خسارت دیدگان از ناحیه عدم هماهنگی های منابع طبیعی کشور، حضور داشتند و به طرح مشکلاتشان پرداختند.

در پی طرح مشکلات مردمی، فرماندار تالش خواستار عدم ادامه طرح کامل مشکلات مردمی شده و بخشی از این مشکلات را قابل حل در سطح شهرستان دانست.

مهدوی همچنین جدیدالورود بودن خود به تالش و عدم اشراف به همه مناطق تالش را علتی برای عدم ادامه طرح مشکلات از سوی نمایندگان مردمی حاضر در جلسه برشمرد.

شکری نماینده مردم تالش بزرگ اما تشکیل چنین جلسه ای را به علت طرح همین مشکلات از سوی مردم دانست و تاکید کرد: این مشکلات قبلا در استانداری و با حضور آقای شعبانپور معاون استاندار و فرمانداران سه شهرستان پیگیری شده و حل نشده است. حضور بازرس ویژه وزیر هم از طریق رایزنی های متعدد و برای شنیدن همین مشکلات از زبان مردم است.

مهدوی اما مجددا طرح همه مشکلات از زبان مردم را غیر ضروری دانسته و خواستار طرح باقیمانده مشکلات مردمی در جلسات خصوصی تر  شد.

شکری با اصرار فرماندار مبنی بر عدم ادامه طرح همه مشکلات مردمی، عصبانی شده و با بیان اینکه « بهتر است دیگر جلسات را در فرمانداری تشکیل ندهم!» وساطت گری ها را با تندی نپذیرفته و جلسه را ترک کرد.

لحظاتی پس از ترک مکان از سوی شکری، حاضرین در جلسه، بجز فرماندار، در اداره منابع طبیعی تالش حضور یافته و جلسه ادامه یافت.

در ادامه جلسه در اداره منابع طبیعی تالش، باقیمانده مشکلات مردمی طرح و مسئولین حاضر در جلسه هم مشکلات و ابهامات زمین های دچار مشکلات مربوط به منابع طبیعی را طرح کردند.

رئسای ادارات بنیاد مسکن، گاز و منابع طبیعی از جمله مسئولینی بودند که از مشکلات مردم به علت عدم حل مشکل از سوی اداره کل منابع طبیعی گفتند.

نکته حالب توجه آنکه مهندس موسوی بازرس ویژه وزیر در این جلسه گفت: من مامورم و باید مشکلات مردم را پپیگیری کنم. حاضرم فردا را هم بمانم و همه مسایل و مشکلات مردم را شنیده و بررسی کنم. چون باید با یک جمعبندی دقیقی به تهران بروم.

وی افزود: من وقتی مامور بررسی مشکلات مردم در این حوزه شدم میخواستم حضورا در برخی مناطق حضور یابم اما در استان گفتند که حضور در برخی مناطق در شرایط فعلی ممکن نیست و خودروها امکان عبور ندارند. برای رسیدن به صحت قضیه از طریق مسئولین استان اردبیل هم بررسی کردم گفتند نمی شود رفت. مجددا باز هم اصرار کردم که نهایتا برایم اثبات شد که امکان حضور در شرایط فعلی در خود منطقه نیست.

یوسف پور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان  هم در پایان این نشست قول مساعد مبنی بر تشکیل جلسه پس از ۱۳ فروردین و حل بخش زیادی از مشکلات این مناطق از جمله مشکلات مربوط به ادارات گاز و بنیاد مسکن را داد.

این نشست با صرف نهار و بازدید حاضرین از پروژه سد شفارود به اتمام رسید.

***

نکته جالب توجه در خصوص این نشست، روایت غیرصریح و ناقص برخی رسانه ها از آن است. برخی رسانه ها گزارش این نشست را تنها تا عصبانی شدن شکری و خروج وی از جلسه و اتمام سریع جلسه پس از این اتفاق روایت کردند. روایتی که وانمود می کرد جلسه ناقص به اتمام رسیده و نتیجه ای نداشته است.

این در حالی است که هر چند عصبانیت شکری نمی تواند رفتاری مورد تایید باشد اما نهایتا با خروج وی، زمینه برای طرح همه مشکلات مردمی و ادامه نشست در اداره منابع طبیعی مهیا شد و اگر موضوعی در این میان جای نقد اساسی داشته باشد تلاش برای قطع سخنان مردم به هر بهانه ای است.

حضور مردم زیان دیده به عنوان ولی نعمتان انقلاب در یک نشست و طرح مستقیم مشکلاتشان با مسئولین کشوری، اقدامی شایسته و کم سابقه در سال های اخیر بود که توسط شکری اجرایی، اما این چنین با برخورد جناحی برخی رسانه ها مواجه شد.

گفتنی است مشکلات مربوط به منابع طبیعی در زمین های شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال از بزرگترین مشکلات مردم علی الخصوص روستائیان در سالهای اخیر بوده است.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه