و ما ادراک برجام؛

حمله‌ی دوباره‌ی مقام آمریکایی به توافق هسته‌ای و سپاه

رئیس کنگره آمریکا با حضور در نشست لابی صهیونیستی، تعهد این کشور به رژیم اشغالگر را “مقدس” نامید و بار دیگر زبان به تهدید جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران گشود.

حمله‌ی دوباره‌ی مقام آمریکایی به توافق هسته‌ای و سپاه

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش ۸دی به نقل از العالم، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: روابط ریشه داری با اسرائیل داریم و هیچ گونه اختلاف سیاسی میان دو طرف که آسیبی به این روابط ایجاد کند وجود ندارد.

وی در سخنرانی خود در نشست ایپک در واشنگتن گفت: تعهد ترامپ و کنگره آمریکا به اسرائیل یک امر “مقدس” است و توافق هسته ای با ایران یک فاجعه واقعی است و دولت ترامپ این مسئله را درک می کند. توافق هسته ای به ایران میلیاردها دلار کمک کرد تا برنامه موشکی خود را از سرگیرد.

رایان افزود: ما این باور قوی را داریم که توافق هسته ای با ایران خطری برای آمریکا و جهان است. ما باید ایران را به دلیل رفتارهای غیر هسته ای خود مجازات کنیم.

وی گفت: نمی توان توافق هسته ای را یک توافق محکم و بدون نقص دانست و بنابراین همه گزینه ها بر روی میز است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: نظام انقلابی و توسعه طلب ایران تهدیدی برای اسرائیل و کشورهای غربی است و همچنان ایران از نظام خونریز سوریه حمایت می کند.

رایان گفت: باید از هر ابزار ممکن برای مقابله با تهدیدات ایران استفاده کنیم و باید سپاه پاسداران انقلاب را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهیم. نباید اجازه دهیم خطوط هوایی ایران نیروهای این کشور را برای جنگ به سوریه اعزام کنند.

وی افزود: اسرائیل مانع از انجام شمار زیادی عملیات تروریستی شده است و می توانیم در این زمینه از اسرائیل بیاموزیم. آمریکا باید به حمایت از اسرائیل برای تقویت توان دفاعی این رژیم به ویژه سامانه گنبد آهنین ادامه بدهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمانی که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت می کنم به حمایت از اسرائیل ادامه خواهم داد. اسرائیل با تهدیدات جدی نظیر جنگ اقتصادی و تحریم کالاهای خود روبروست و ما چنین وضعی را نمی پذیریم. تحریم و جلوگیری از سرمایه گذاری در اسرائیل یکی از اشکال جدید یهودی ستیزی است. جنگ اقتصادی که اسرائیل با آن روبروست به تهدیدی برای موجودیت و بقای اسرائیل به عنوان یک رژیم یهودی تبدیل شده است.

رایان افزود: چگونه می توانیم اسرائیل را وادار کنیم با تشکیلات خودگردان فلسطین که با حماس دولت تشکیل می دهد قرارداد صلح امضا کند. این که می گویند اگر شهرک سازی متوقف شود، صلح محقق خواهد شد، نادرست است.
وی مدعی شد: اسرائیل یک رژیم دموکراتیک و قوی ترین متحد ما در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) است. در اینجا به اسرائیل می گویم که تنها نیستی و ما به صورت مستمر از تو حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: ما با تهدیدات ایران، روسیه و سازمان دولت (گروهک تکفیری داعش) روبرو هستیم ولی می توانیم بر این تهدیدات با همکاری چیره شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه