روز شمار تاریخ ترور در ایران / هشتم فروردین؛

شهادت ۴۷ ایرانی در عملیاتهای تروریستی / ۸ فروردین ماه هم خونین شد

۸ فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۷ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۴۷ ایرانی در عملیاتهای تروریستی / ۸ فروردین ماه هم خونین شد

به گزارش هشت دی، هشتم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

اسدالله غنی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۳۲ در استان گلستان متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۵۸ در گنبد کاوس در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میریحیی اشجعی ۸ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ در گنبد کاووس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمداسماعیل سرخه دهی ۵ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ در خیابان شیرخورشید تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

منیژه اهری زاده ۲۱ فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان گلستان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ توسط اشرار مسلح ترور شد  و به شهادت رسید.

احمد حق شناس در سال ۱۳۳۹ در استان مازرندان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا حقیقت پسند ۱۵ بهمن ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی رشتی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در استان مازندران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۵۸ در گنبد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تقی مشکوه السادات ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۹ در استان تهران متولد شدو هشتم فروردین ماه ۱۳۵۹ در تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل میرزا زاده گله دار ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود ارجمندی ۹ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در خیابان تهرانپارس تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی صدقی ۲۹ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی چوپان جمجردی ۵ مهر ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در تهران در حالی که پاسدار بود در خیابان تهران پارس توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد  و به شهادت رسید.

عبدالرحیم حاجی نوری ۶ خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در تهران در حالی که معلم بود توسط گروهک تروریستی منافقین در پادگان لویزان ترور شد و به شهادت رسید.

محمد طالبان یکم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم گلی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

گلعلی گلیج ۵ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شریفی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قلی شیراحمدی یکم دی ماه ۱۳۴۱ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی رحمانی سوم تیر ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مریوان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هادی بابامیر ۴ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سلطانی دوم خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سلیمان زاده ۷ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا صفی ثانی ۲۴ دی ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که دانشجو بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور امینی ۷ اسفند ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز تکلو ۳ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در بانه در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم ساعدی دوم آإر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عین الادب طهماسبی زاده یکم مهر ماه ۱۳۳۷ در استان اردبیل متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم خضرنژاد ۳ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی درویش پورسیاح دوم فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۳ در روستای صوفیان اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید جواد حسینی یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلام خسروی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید الله عثمانیان در سال ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قرنی ابراهیمی ۶ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد بخشی ۲۷ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید پرزیوند ۲۰ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در حالی که پیشمرگ کرد بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق میری ۱۷ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نوروز نظری یکم خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر علیرضا نژاد ۲۰ مهر ماه ۱۳۱۵ در استان گیلان متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۵ در آستانه اشرفیه بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

کمال آسیایی ۱۶ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد قادری ۲ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی قاسمی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۵ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احد کله سوم شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر کواسی ۲۶ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالرزاق کعبی فلاحیه اصلی یکم اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان خوزستان متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۷ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن جهانگیری سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۶۷ در حالی که سرباز وظیفه بود در خرمشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر محسنی ۲۰ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان اصفهان متولد شد و هشتم فروردین ماه ۱۳۶۷ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خضر ایسوفی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۸ فروردین ماه ۱۳۷۰ در سردشت توسط گروهک دموکرات در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه