خواندنی‌هايی از زندگی مقام معظم رهبری؛

شاید باورتان نشود!/ ماجرای مبل دست دوم و هدایایی که بیت‌المال هستند/ نامه‌ای که رسانه‌های غربی را خلع سلاح کرد

روایات متعدد از نفرات مختلف، سادگی بیت رهبر جمهوری اسلامی ایران را تأیید می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ اسباب زندگی‌شان می‌گویند، اگر از کتاب‌ها صرف‌نظر کنید، همه‌ زندگی‌شان پشت یک وانت جمع می‌شود!

شاید باورتان نشود!/ ماجرای مبل دست دوم و هدایایی که بیت‌المال هستند/ نامه‌ای که رسانه‌های غربی را خلع سلاح کرد

مقام معظم رهبری

به گزارش ۸دی، «می‌ترسم خیلی‌ها باور نکنند.»  این عبارتی است که به نقل از سایت عصر ایران در تیر ۸۹،  رهبر انقلاب در جواب حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبری گفته‌اند. درست زمانی که حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبری از رهبری خواسته بود از داخل منزل رهبر و وضعیت زندگی ایشان فیلمبرداری کنند.

سادگی بی‌نهایت
روایات متعدد از نفرات مختلف، سادگی بیت رهبر جمهوری اسلامی ایران را تأیید می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی اسباب زندگی‌شان می‌گویند، اگر از کتاب‌ها صرف‌نظر کنید، همه‌ی زندگی‌شان پشت یک وانت جمع می‌شود. ایشان زمانی که می‌خواستند از دختر حداد عادل، برای سیدمجتبی خواستگاری کنند گفته بودند که شما و همسرت استاد دانشگاهید، زندگی ما با شما متفاوت است. وضعیت خانه‌شان را نیز شرح داده بودند که خانه‌شان دو اتاق اندرونی و یک اتاق بیرونی دارد برای دیدار مسئولان. اضافه کرده بودند که پولی برای خرید خانه ندارند و پسرش باید در یک منزل اجاره‌ای زندگی کند. در ساختمانی که یک طبقه‌اش را سیدمصطفی دیگر پسرشان اجاره کرده بود. حداد عادل نیز این حرف‌ها را به دخترش انتقال می‌دهد. دختر او با روی باز استقبال می‌کند و اکنون سال‌هاست که عروس رهبر انقلاب شده است.
روی موکت زندگی می‌کنند
سادگی خانه‌ی رهبری فقط مستند به حرف‌‌هایشان نیست. مرحوم سیداحمد خمینی نیز در زمان حیات، شهادت داده بود که زندگی رهبر به‌دور از تجملات است. مرحوم سید احمد گفته بود که در خانه‌ی رهبری بیش از یک نوع غذا نیست، خانواده‌ی ایشان روی موکت زندگی می‌کنند. یک فرش پوسیده نیز از جهیزیه‌ی همسرشان باقی‌ مانده است. حجت‌الاسلام مروی نیز این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید که رهبری تنها یک فرش دستباف دارد که پوسیده شده، اما چون یادگاری است آن را نگه داشته‌اند. بقیه‌ی خانه هم با موکت پوشیده شده است.
نماد ساده‌زیستی
تصویر دیدار رهبر معظم انقلاب با رهبران، رؤسای جمهور و فرستادگان دیگر کشورها نیز نشان می‌دهد که کف اتاق از موکت پوشیده شده است. صندلی رهبر و مبل مهمانان نیز حداقل ۲۰ سال است که ثابت است و فقط در چند سال اخیر، مبل رنگ و رویه‌کوبی شده است. مقایسه‌ی عکس‌های دیدار نلسون ماندلا، پوتین، رؤسای سازمان ملل و… این موضوع را نشان می‌دهد. محمدرضا باهنر نیز روایتی از حضرت امام(ره) نقل کرده و گفته بود اگر می‌خواهید ساده‌زیستی را یاد بگیرید، به سراغ سیدعلی آقا بروید.
رهبری و آیت الله جوادی
دلیل این همه عزت
رهبر معظم انقلاب شش فرزند دارند. چهار پسر و دو دختر. ایشان درباره‌ی فرزندانشان نیز به‌شدت حساس هستند. اجازه نمی‌دهند فرزندانشان از حقی برخوردار شوند که دیگران از آن محروم‌اند. هنگام تعویض ضریح امام‌رضا(ع)، وقتی آیت‌الله طبسی به رهبری می‌گوید، «اگر اجازه هست آقازاده‌ها برای زیارت به جلو بیایند؟»، آقا مخالفت می‌کنند و می‌گویند: اگر دیگران هم می‌توانند بیایند، آن‌ها هم بیایند. آقازاده‌ها اجازه‌ی استفاده از بیت‌المال را ولو به‌اندازه‌ی یک غذا ندارند. آیت‌الله جوادی آملی از روزی می‌گوید که مهمان رهبری بود. آقا مصطفی نیز در اتاق بود که سفره انداخته شد. آیت‌الله خامنه‌ای به پسرشان می‌گویند شما به منزل بروید. آیت‌الله جوادی، از رهبری می‌خواهد که اجازه دهند آقازاده برای غذا بماند. اما رهبری مخالفت  نموده می‌گویند: «این غذا از بیت‌المال است، شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزل بروند و از غذای خانه میل کنند.» آیت‌الله جوادی در واکنش به این اتفاق گفته است: «من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این‌همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.»
ماجرای مبل دست‌دوم
زمانی که رهبری به دفتر می‌گویند یک مبل دو نفره دست‌دوم تعمیر و برایش تهیه کنند و به منزل بفرستند، همسر ایشان حاضر به پذیرش صندلی دو نفره نمی‌شود و مبل را بیرون می‌گذارد. شب که آقا به منزل برمی‌گردند و از دلیل این کار پرسش می‌کنند، همسر ایشان می‌گوید: «تا حالا در خانه‌ی ما مبل نبوده، تا الان زندگی ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید.» رهبری توضیح می‌دهند که این را از پول شخصی تهیه کرده‌‌ تا بتواند بیشتر در خانه باشد، چرا که می‌خواهد هم به کارهایش برسد هم به بچه‌ها رسیدگی کند. به این ترتیب همسر ایشان رضایت می‌دهد که این مبل دو نفره در خانه باشد.
غذایی که بیشتر از یک مدل نیست
زی طلبگی رهبری نه از باب نداشتن، فقر و تنگدستی بلکه از باب همگامی با «اضعف الناس» جامعه است. خاطرات نقل شده از کسانی که مهمان رهبری بوده‌اند، نشان می‌دهد که غذای خانه‌ی ایشان هیچ‌وقت بیش از یک مدل نبوده است. سردار نجات که سال‌ها فرمانده‌ی تیم حفاظت رهبری بوده، می‌گوید در تمام مهمانی‌ها فقط یک مدل غذا برای پذیرایی آورده می‌شود. این نوع پذیرایی ناشی از شرط و شروط ابتدای زندگی رهبری با همسر است. ایشان به سردار نجات در این‌باره گفته‌اند: «پدرم با مادرم قرار گذاشته بودند در مهمانی‌ها همیشه یک رقم پلو با دو نوع خورش داشته باشیم. من هم با همسرم قرار گذاشتم، یک رقم پلو و یک رقم خورش، داشته باشیم.»
سید مسعود و سید میثم خامنه ای
جنس این آقازاده‌ها فرق می‌کند
در دنیای سیاست دریافت و اهدای هدایا میان مردان سیاست امری عادی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کسوت ریاست جمهوری، سفری به کره‌شمالی داشتند. رئیس‌جمهور کره، یک ظرف چینی به او هدیه می‌دهد و ظرف به منزل برده می‌شود. اما همسر رهبری اجازه نمی‌دهد این ظرف در منزل بماند درحالی‌که این ظرف گران‌قیمت نیز نبود. اما همسر ایشان می‌گوید که ما ظرف‌های خودمان خوب است و نیازی به این ظرف‌ها نداریم. حساسیت جدی بر بیت‌المال باعث شده فرزندان رهبری به بهترین نحو تربیت شوند.
هدیه‌ها بیت‌المال‌اند
در تمام سال‌های ریاست جمهوری و رهبری، هدایای ارزشمند اهدا شده به رهبر انقلاب، به موزه‌ی آستان قدس رضوی فرستاده شده است. برخی از هدایا همانند عبای گران‌قیمت و…. که قابلیت اهدا به آستان قدس را ندارد، فروخته و پولش میان طلبه‌ها یا مستمندان توزیع می‌شود. ایشان در دیدار مسئولان نیز تذکر داده بودند که «هدایایی که شما از دیگران می‌گیرید، برای خودتان نیست، بیت‌المال است. چراکه شما از پول بیت‌المال به دیگران هدیه می‌دهید و هدایای دریافتی در عوض همان هدیه‌های داده شده است.»
پوتین در محضر رهبری
فقط با یک سخنرانی یک‌ساعته
در کنار تمام این ساده‌زیستی‌ها، تحلیل‌ها و سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی بسیاری از نقشه‌های جریان استکبار را نقش بر آب می‌کند. این موضوع توسط کاندولیزا رایس مطرح شده است. وزیر امور خارجه آمریکا در دوران جورج بوش گفته  است:«رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیشترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.»
بازگشت سرافکنده‌ سفرا
مصداق این سخنان رایس می‌تواند سخنرانی‌های مختلفی باشد. شاید منظور او به سخنرانی رهبر در ماجرای میکینوس باشد. زمانی که پس از انفجاری در برلین، سفرای اروپایی ایران را ترک کردند و ایران را دچار بحران سیاسی در جامعه‌ی بین‌المللی کردند، رهبری در سخنرانی خود در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) کاری کرد که سفرا یکی پس از دیگری به ایران برگشتند. یا سخنرانی در ۲۱ تیر سال ۷۸ که نقشه‌ی توطئه‌ی ۱۸ تیر را خنثی کرد. شاید هم مصداق این صحبت وزیر امورخارجه آمریکا، سخنرانی ۲۹ خرداد ۸۸ باشد. سخنرانی تاریخی که بساط ناآرامی خیابانی فتنه‌ی ۸۸ را جمع کرد.
دشمن را نباید شاد کرد
نشان دادن دشمنی آمریکا با ایران نیز پای ثابت سخنرانی‌های رهبری است. ایشان از مسئولان نیز می‌خواهند حرفی نزنند که موجب خوشحالی دشمنان شوند. اولین نشست‌های خبری روسای جمهور جدید، همیشه حساس بوده است و رهبری پیش از آن توصیه‌هایی به منتخبان داشته‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۷۶، در اولین دیدار رئیس‌جمهور منتخب مردم فرمودند: «نمی‌دانم شما رادیوهای بیگانه را گوش کرده‌اید یا نه. اما من گوش کرده‌ام. این رادیوها طوری وانمود می‌کنند که انتخابات دوم خرداد، حرکتی ضدانقلاب، ضدامام و ضداسلام است…. من مایلم شما در همین اولین صحبتی که خواهید کرد، تو دهن این‌ها بزنید و نشان دهید نه قضیه این‌طور نیست. راه، راه امام است، راه انقلاب است.» رئیس‌جمهور منتخب نیز بعدها گفته بود در طول مصاحبه فقط همین یادم بود که باید توی دهان این‌ها بزنم. شبیه به همین توصیه نیز به دکتر روحانی و دکتر احمدی‌نژاد شده بود.
معیار؛ ضدیت با ظالمان
رهبر معظم انقلاب برای حمایت از کشورها و دولت‌ها معیار مشخصی دارند. معیار همانی بود که در اسفند ۹۵ بیان شد. معیار حمایت ایران ضدیت با استکبار، ضدیت با رژیم صهیونیستی و پایبندی به اصل مقاومت است. در بحبوحه‌ی بیداری اسلامی، وقتی تحرکات جنگ در سوریه آغاز شده بود، رهبر معظم انقلاب بازهم فرموده بودند، حرکاتی که مردمی، اسلامی و ضدآمریکا و رژیم صهیونیستی باشد مورد حمایت ماست. این معیار سال ۹۰ نیز بیان شده بود، جایی که گفته شد هرکس علیه اسرائیل بجنگد، از او حمایت می‌کنیم. همان کاری که در جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه انجام شد و حزب‌الله در جنگ پیروز شد. شاید به همین دلیل است که آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دشمنانش را آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند.
دپوی عید/ 7 فروردین/ شاید باورتان نشود!
در ادامه اما مروری خواهیم داشت بر ماجرای انتشار نامه معروف مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در رسانه‌های غربی که باعث خلع سلاح آن‌ها شد.
پس از کشته شدن تعدادی از روزنامه‌نگاران مجله هتاک شارلی ابدو توسط چند جوان افراطی، اقدام هوشمندانه‌ی مقام معظم رهبری در مخاطب قرار دادن مستقیم جوانان کشورهای غربی مبنی بر مطالعه و شناخت بی‌واسطه‌ی اسلام ناب محمدی، ابتکار عمل را از دست رسانه‌های تحت نفوذ صهیونست‌ها و سیاستمداران آلت دست آن‌ها از یک طرف و نیز افراطیون به ظاهر مسلمان نظیر داعش و القاعده از طرف دیگر خارج کرد. به همین لحاظ برخی انتشار این نامه را با نامه‌ی تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف و پیش‌بینی سقوط شوروی مقایسه کرده‌اند.
پیام رحمانی
مقام معظم رهبری در پیام خود به جوانان کشورهای اروپا و آمریکای شمالی اعلام کردند که منادیان دین رحمانی اسلام گروه‌هایی مانند القاعده، داعش یا بوکوحرام یا نمایندگان افراطی سلفی و وهابی آن‌ها در غرب نیستند که با اقدامات افراطی، خشونت‌آمیز و کشتن انسان‌های بی‌گناه چهره‌ی خشن از این دین به دنیا ارائه می‌دهند. بخش خبری یاهو نیوز که میلیون‌ها خواننده دارد در اقدامی بی‌سابقه، اقدام به درج پیام مقام معظم رهبری به زبان‌های مختلف کرد. این سایت روی بخشی از پیام رهبری درباره‌ی فعالیت‌های برخی گروه‌های تروریستی به نام اسلام تأکید کرده که در آن از جوانان می‌خواهد که نگذارند مزدوران خود را به نام مسلمانان، به آن‌ها معرفی کنند.شبکه‌ی تلویزیونی سی.ان.ان در تارنمای خود در مطلبی با عنوان «نامه‌ی سرگشاده‌ی رهبر جمهوری اسلامی ایران به جوانان غرب» نوشت: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای از جوانان غربی خواسته است تا براساس حوادث تروریستی مجله‌ی شارلی ابدو اسلام را قضاوت نکنند.
همچنین از آن‌ها می‌خواهد تا اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست‌هایی که خود استخدام کرده‌اند به عنوان نمایندگان اسلام، هراس در دل آن‌ها بیندازند.
نشانه‌ی آگاهی
هفته‌نامه نیویورک‌مگزین نیز ضمن درج کامل پیام رهبر انقلاب، استفاده ایشان از شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام خود به جوانان غربی را نشانه‌ی آگاهی بر تحولات جهان بیان کرد.
خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) با انتخاب تیتر عنوان «رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان غربی: اسلام واقعی در قرآن است» نوشته: آیت‌الله علی خامنه‌ای، بالاترین مقام ایران در پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آن‌ها دعوت کرد تا فریب تصویرسازی نادرست از اسلام را در غرب نخورند و سعی کنند واقعیت دین را در قرآن و زندگی پیامبر بیابند.خبرگزاری مورد اشاره افزوده است: رهبر جمهوری اسلامی ایران از جوانان غربی خواسته تا بدون پیش‌داوری به مطالعه‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام و شناخت مستقیم و بی‌واسطه از این دین بپردازند و بدانند آنچه آن‌ها را از آن می‌ترسانند، چیست و چه ماهیتی دارد.
روزنامه‌ی ایل فاتوکوئوتیدیانو نیز با انتخاب تیتری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان غربی: اسلام را بدون پیش‌داروی مطالعه کنید» نوشته است: رهبر عالی ایران در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی پیام داده است؛ به آن‌ها اجازه ندهید تا با دورویی تروریست‌هایی را که در استخدام خود آن‌ها هستند، به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند. اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود و اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اول آن بشناسید.
تروریست‌های نامسلمان
روزنامه‌ی آنلاین ارتیکولوتره هم با انتشار متن کامل این نامه با عنوان «نامه‌ی سرگشاده‌ی آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته است: چند روز پس از بحث‌های داغ در خصوص واقعه‌ی پاریس، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران به جوانان غربی پیام داده به انتقادات و شناخت مستقیم اسلام که به اشتباه به عنوان دشمنی ترسناک پس از سقوط جماهیر شوروی معرفی شده است، دقت بیشتری کنند.
سایت خبری تحلیلی گلوبالیست نیز در خبر خود نامه‌ی مذکور را این‌گونه منعکس کرده که در این پیام از واقعیتی صحبت می‌شود که با وضعیت به وجود آمده غیرقابل اجتناب بوده و آن شناخت اسلام از سرچشمه است. رهبر ایران در پیام خود از جوانان اروپایی و آمریکایی دعوت می‌کند تا اسلام را از قرآن و پیامبرش بشناسند.
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز در گزارش مشروحی از تهران با عنوان پیام رهبر ایران به جوانان غرب، نوشته است: رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آن‌ها خواسته اجازه ندهند تا تروریست‌هایی که دست‌پرورده‌ی خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده‌ی اسلام به آن‌ها معرفی کنند.
منبع:‌ همشهری پایداری، شماره‌  ۱۷۱،  اسفند  ۹۵ و فروردین ۹۶

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
قابل توجه نجومی بگیران
در حاشیه