نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

دیلمان به فیبر نوری مجهز می شود/ محور سیاهکل به دیلمان آماده استقبال از آنتن تلفن همراه

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: با تصمیمات اتخاذ شده؛ به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در بخش دیلمان و پیرکوه آغاز می شود.

دیلمان به فیبر نوری مجهز می شود/ محور سیاهکل به دیلمان آماده استقبال از آنتن تلفن همراه

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، رسول آمویی مدیرکل مخابرات گیلان با حضور در لاهیجان با نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ذبیح نیکفر در رابطه با نتایج این دیدار اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده؛ به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در بخش دیلمان و پیرکوه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه کوهستانی سال ها در انتظار اجرایی شدن این پروژه بودند، گفت: با این اقدام؛ سرتاسر مسیر سیاهکل به دیلمان و بخش دیلمان و پیرکوه به پیشرفته ترین سیستم مخابراتی مجهز می شوند و مشکل عدم آنتن دهی این مسیر کوهستانی و توریستی برطرف می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: ایجاد فیبر نوری با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی مخابرات گیلان اجرایی می شود و در حفاری و جاگذاری آن نیز توسط کارخانه گیلان سبز دیلمان انجام می شود.

نیکفر تصریح کرد: در عصر ارتباطات؛ دسترسی به اینترنت از جمله خواسته های به حق مردم بخش دیلمان و پیرکوه است که با اجرا شدن این پروژه؛ اینترنت در نقاط مختلف این منطقه کوهستانی در دسترس می باشد.

گفتنی است فیبر نوری یا تار نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابلهای مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه