گیلان گردی؛

ویسادار زیباترین آبشار کشور در دل جنگل‌های گیلان

آبشار ویسادار یکی از زیباترین آبشارهای کشور در دل جنگل های زیبای گیلان است.

ویسادار زیباترین آبشار کشور در دل جنگل‌های گیلان

به گزارش ۸دی، آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع گیلان بوده و در زبان محلی تالشی به معنای «سایه درخت بید» بوده که در ۱۵ کیلومتری شهر پره‌سر رضوانشهر واقع شده و جلوه‌ای از آفرینش طبیعت در منطقه است.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب بوده به ویژه زمانی که از پایین به این آبشار نگاه می‌شود ابهت و زیبایی آن بیشتر نمایان شده و صدای ریزش آب از ارتفاع حدود ۲۰.۵ متر دایره‌ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می‌کند، دیدنی است.

Image result for ‫آبشار ویسادار‬‎

 مسیر ۱۵ کیلومتری رسیدن به این آبشار به موازات رودخانه زیبا و پر آب آبویار و از بین جنگل‌های راش عبور کرده و همراه با نوای بلبلان و آبشارهای کوچک رودخانه بهشت را در ذهن تداعی می‌کند و با این وصف زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری گیلان قابل توصیف نیست.

آبشار ویسادار یکی از همین مکان‌های دیدنی و ناشناخته کشور بوده که به گفته اهالی منطقه توسط خود گردشگران کشف و معرفی شده و برای دیدن این آبشار و استفاده از زیبایی‌های منطقه باید از رشت به طرف آستارا حرکت کرده و از میدان آبشار پره‌سر رضوانشهر به سمت غرب و کوه‌های تالش ۱۵ کیلومتر ادامه مسیر داد و پس از عبور از روستاهای زیبای صیقل‌سرا و مازوپشته و آبویار به این آبشار زیبا رسید.

Image result for ‫آبشار ویسادار‬‎

Image result for ‫آبشار ویسادار‬‎

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه