رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در گیلان:

نظارت ما برخلاف نظارت شورای نگهبان استصوابی نیست / براساس قانون زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود

دلخوش گفت: نظارت ما برخلاف نظارت شورای نگهبان استصوابی نیست و براساس قانون زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود.

نظارت ما برخلاف نظارت شورای نگهبان استصوابی نیست / براساس قانون زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ سیدکاظم دلخوش در نشست مشترک با هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گیلان در محل فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه  اظهار داشت: همه باید بر اساس قانون و اختیارات قانونی عمل کنیم.

وی بابیان اینکه نظارت ما برخلاف نظارت شورای نگهبان استصوابی نیست گفت: باید در انتخابات شورای اسلامی شهر رو روستا، بر اساس قانون به‌گونه‌ای عمل شود که زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز هست فراهم شود.

رئیس هیئت نظارت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای بالاترین آمار شرکت‌کننده در انتخابات است افزود: با هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها، بازرسانی از طرف آنان برای نظارت در فعالیت هیئت‌های نظارت تعیین‌شده است.

وی با تأکید بر نقش نظارتی بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بازرسان حق هیچ‌گونه دخالت در کارهای اجرایی  انتخابات ندارند و  مراجع چهارگانه ملاک هیئت نظارت شهرستان‌هاست تا آنچه قانون‌گذار پیش‌بینی کرده  رعایت مُر قانون است.

بازدید از روند اجرای ثبت‌نام کاندیدای شهر و روستا در آستانه‌اشرفیه از دیگر برنامه‌های هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گیلان در روز گذشته بود.

انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود که ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ آغاز و تا ششم فروردین ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه