امام در سراسر زندگی خود هیچگاه «من» نیاورد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی گفت: امام در سراسر زندگی خود هیچگاه «من» نیاورد،نباید در زندگی خود از کسی بد بگویم و کینه بورزیم.

امام در سراسر زندگی خود هیچگاه «من» نیاورد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام خمینی(ره) صبح امروز در مراسم تجدید میثاق ائمه جمعه سراسر کشور با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم امام(ره)، با اشاره به اینکه “در ساختار تحصیلی حوزه علمیه مشکل عدم تناسب بین آموخته‌ها و انتظارات وجود دارد”، گفت: ما روحانی‌ای می‌خواهیم که دست مردم را بگیرد، آنها را ارشاد و با آنها زندگی کند اما ما تنها به طلبه‌های خود فقه می‌آموزیم که این کافی نیست.

وی با تاکید بر اهمیت نماز جمعه خاطر نشان کرد: ترغیب به طاعت، نهی از معصیت الهی،‌ آگاه شدن مردم از زندگی خود و مطرح شدن مسائل سیاسی روز از جمله اهداف برگزاری نماز جمعه است و البته موعظه دلیل اصلی و حکمت نماز جمعه است که شرط موعظه این است که دل‌ها را صاف کنیم.
فرزند یادگار امام(ره) با تاکید بر اینکه “امام در سراسر زندگی خود هیچگاه «من» نیاورد”، تصریح کرد: نباید در زندگی خود از کسی بد بگویم و کینه بورزیم.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اهمیت ارتباط با مردم از سوی مبلغان دینی افزود: موفق‌ترین مبلغان ما عالم‌ترین‌ها نبودند بلکه آنهایی بودند که توانستند با مردم ارتباط خوبی برقرار کنند.

وی افزود: در طول دوره‌ای که در خدمت امام(ره) بودم چندان از امام موعظه زبانی نمی‌شنیدم، اما ایشان به من درباره آخوند شدن مرتب توصیه می‌کردند. خوب بودن را لازم نبود از امام بشنویم زیرا ما خوب بودن را در عمل ایشان مشاهده می‌کردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه