۹۰درصدجرائم جعل وکلاهبرداری بادخالت مستقیم مالباختگان انجام میشود

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان: جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ بر ۹۰درصد با دخالت مستقیم مالباختگان انجام می پذیرد که با آگاهی شهروندان از شیوه و شگردهای کلاهبرداران می توان تا حد زیادی این جرم را تعدیل نمود.

۹۰درصدجرائم جعل وکلاهبرداری بادخالت مستقیم مالباختگان انجام میشود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، فرهاد فلاح کریمی در نشستی با خبرنگاران  با تاکید بر اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۵۸۴۳ نفر سارق توسط رده های انتظامی استان دستگیر شده اند افزود: ۶۰% سارقین دستگیر شده دارای سابقه کیفری دیگری نیز می باشند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به  درآمد ناشی از فعالیت های قانونی مقایسه آن با درآمد ناشی از جرم گفت : هزینه کم جرائم یکی از عوامل تشدید کننده وقوع جرم است.

 وی با اشاره به وقوع جرائم خشن در استان بیان کرد : ۳۸ درصد از قتل ها در مرکز استان و ۶۲ درصد از قتل ها در شهرستانهای استان رخ داده اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان بابیان اینکه ۵۰ درصد از قتل ها با برنامه قبلی به وقوع پیوسته و۴۱ درصد آن بدون برنامه قبلی وآنی رخ داده اند گفت : ۵۳ درصد از قاتلین هیچگونه نسبت نسبی یا سببی با قربانیان نداشته و ۴۷ درصد آنان دارای نسبت با مقتولین می باشند.

 وی با اشاره به جرائم جعل و کلاهبرداری در استان اظهار کرد: ۸۸ درصد مجرمین بومی و۱۲ درصد غیربومی می باشند.

به گفته فلاح کریمی ۱۰% از کلاهبرداران با تحصیلات زیر دیپلم و ۳۵% دیپلم  و نیز ۵۵% دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان کلاهبرداری تلفنی، ،تأسیس دفاتر تجاری فاقد پشتوانه فعالیت اقتصادی صحیح، ترغیب به سرمایه گذاری در پروژه های واهی با سود دهی بالا ،اغفال و فریب ،کلاهبرداری در پوشش ازدواج،اخذ ویزا،گرفتن گواهینامه،پاسپورت،سفر به خارج،کاریابی را از شیوه ها  و شگردهای کلاهبرداری در استان عنوان کرد.

فلاح کریمی با بیان اینکه جرایم جعل بطور کلی در طی ۱۰ ماهه سالجاری ۹۱% درصد کشفی داشته است گفت : در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۲% افزایش در کشف  در این بخش داشتیم.

وی تصریح کرد : جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ بر ۹۰درصد با دخالت مستقیم مالباختگان انجام می پذیرد که با آگاهی شهروندان از شیوه و شگردهای کلاهبرداران   تا حد زیادی می توان  این جرم را تعدیل نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه