نویسنده: مجتبی عسکری
یادداشت؛

مسئولین استان غائبین ۳۰ هزار زائر گیلانی راهیان نور / حمایت از راهیان نور تنها در حد حرف خلاصه شد

بی توجهی مسئولان استان گیلان به عظیم ترین کار فرهنگی پس از غیبشان در جمع ۳۰ هزار زائر گیلانی زمانی تکمیل می شود که از اختصاص کمترین اعتبارات برای ساخت یک اردوگاه در شأن فرزندان سرزمین میرزا کوچک دریغ می کنند.

مسئولین استان غائبین ۳۰ هزار زائر گیلانی راهیان نور / حمایت از راهیان نور تنها در حد حرف خلاصه شد

به گزارش ۸دی، یکی از عللی که ایران اسلامی را در دنیا متماز و به عنوان یک الگو معرفی کرده است، دستاوردهای عظیم هشت سال دفاع مقدس است. دفاع مقدس به ما آموخت در سخت ترین شرایط و در روزهایی که هیچ امکاناتی  در اختیار رزمندگان نبود می توان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند.

راهیان نور که در اوایل دهه هفتاد راه اندازی شده ارمغانی است که این میراث گرانبها و دایره المعارف جنگ را با بازدید اقشار مختلف مردم از یادمان های مناطق عملیاتی را روایت می کند.

شهدای هویزه، طلائیه، اروند، شلمچه، علقمه و… به ما می آموزند معنویت امروز سرزمین شهدا به واسطه اخلاص و یکرنگی رزمندگانی است که بی تفاوت به پست و مقام و منیت ها از جان گذشتند تا دانش آموز و دانشجو، پیر و جوان و مرد و زن از معنویت این سرزمین سراسر نور پس از ۳۰ سال استفاده کنند.

زیارت مناطق جنگی اقشار مختلف مردم در ایامی که می توانند در کنار ساحل و دشت و دمن خوش باشند، تفسیر همان آیه قرآن کریم است که فرمود: «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَهٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‏ وَ فُرادی‏»؛ شهدای جنگ تحمیلی ترجمان همین آیه قرآن بودند و نشان دادند که برای خدا باید به هر نحوی کار کرد.

در اهمیت راهیان نور، این حرکت عظیم فرهنگی همین بس که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور  و خادمین شهدا که در ۱۶ اسفند ۹۵ برگزار شد، فرمودند: راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است.

لذا با توجه به اهمیت این حرکت بزرگ فرهنگی که دوران با اهمیت جنگ هشت ساله را روایت می کند،عموم مردم و مسئولین وظیفه دارند در استمرار این حرکت عظیم فرهنگی بکوشند.

از نیمه اول اسفند سال گذشته فرصتی دست داد تا به عنوان خادم الشهدا در عرصه خبر جوش و خروش، عشق و دلدادگی، انس با شهدا و زمین گیری دوستداران شهدا را به تصویر کشیده و نا گفته ها را به رشته تحریر در بیاورم. در این مدت چند نکته برایم قابل تامل و توجه بود.

۱- از گیلان سرزمین حسین املاکی ها، خوش سیرت ها، قلی پور ها و… بالغ بر ۳۰ هزار نفر از خوشی های عید می گذرند، لباس های نوی عید خود را خاکی می کنند تا عهدی دوباره با شهدا ببنید اما جای خالی مسئولین اجرایی استان و شهرستانهایش بیش از پیش بچشم می خورد.

مگر می شود مسئولینی که به واسطه خون همین شهدا به مسند مسئولیت رسیده اند نسبت به این سرزمین بی توجه و بی تفاوت باشند و جای خالی شهردار و بخشدار شهرهایش گرفته تا استاندار، نماینده و برخی ائمه جمعه در این سرزمین جایشان خالی باشد.

شنیده شده در جلسات استانی و شهرستانی پیرامون راهیان نور، حمایت از راهیان نور تنها در حرف خلاصه شده و در عمل قدم خیّری برای برپایی این حرکت بزرگ فرهنگی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است برداشته نشده است.

۲-  حضور ۳۰ هزار زائر در سرزمین شهدا که بخشی با خودروی شخصی در این مناطق حاضر می شوند نیازمند فراهم ساختن زیرساخت های مورد نیاز پیرامون پذیرایی و اسکان است که شنیده ایم عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی مسئولان استانی اردوگاه راهیان نور گیلان را نیمه کاره گذاشته است و همین امر سبب شده تا آنگونه که باید و شاید از زائران سرزمین نور استقبال و پذیرایی نشود.

علی ایحال بی توجهی مسئولان استان گیلان به عظیم ترین کار فرهنگی پس از غیبشان در جمع ۳۰ هزار زائر گیلانی زمانی تکمیل می شود که از اختصاص کمترین اعتبارات برای ساخت یک اردوگاه در شأن فرزندان سرزمین میرزا کوچک دریغ می کنند. در حالی که مابقی استانها از چنین وضعیتی برخوردار نیستند و حتی ظرفیت پذیرایی زائران سراسر کشور هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه