روز شمار تاریخ ترور در ایران / سوم فروردین؛

ترور ۳۵ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط تروریست ها / منافقین سوم فروردین خونین را هم رقم زدند

سوم فروردین مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۵ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط تروریست ها / منافقین سوم فروردین خونین را هم رقم زدند

به گزارش هشت دی، سوم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمد فرمانبردار در سال ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۵۸ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فاخر نادری یکم مرداد ماه ۱۳۴۲ در اتسان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۵۹ در حالی که پیشمرگ کرد بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله مرادی ۱۵ آبان ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۵۹ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین پیروتی در سال ۱۳۰۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۵۹ در راژان ارومیه در حالی که از نیروهای جوانمرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله بتکن دوم مرداد ماه ۱۳۱۴ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردی ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که از نیروهای جوانمرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کرم نقشینی یکم فروردین ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

فرهاد شاه چراغی ۱۴ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۰ در قروه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرامرز غفاری دوم اسفند ماه ۱۳۰۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۰ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدسعید صیدی در سال ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۰ در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور حمدی ۴ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احداله خادمیان دوم خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کرمانشاه متولد شدو سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هادی خانلری ۱۵ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور تقوی یکم مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان مازندران متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در خیابان سهروردی جنوب تهران ترور شد و به شهادت رسید.

مجتبی محمد کریمی ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل شیخها یکم تیر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی غفوری ۲۰ اسفند ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد رشید فلاحیان دوم بهمن ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهمن قلعه یکم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و سوم  فروردین ۱۳۶۲ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم عیسی مداری یکم فروردین ماه ۱۳۱۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فرروردین ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حاجی علی باقری ۷ مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان لرستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله بابایی ۵ تیر ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس اورکشیرانی ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۵ متولد شدو سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین عابدینی سوم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی عبدی ۵ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران ترور شد و به شهادت رسید.

ناصر شیروانی یکم اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد زینلی قطرومی ۳۰ مهر مه ۱۳۴۱ در استان یزد متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سامقانی یکم شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در بوکان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل سحاب دوم تیر ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود میرزا حسینی وشنوئی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی معروفی اقدم ۸ مرداد ماه ۱۳۱۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۳ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احد علی پور ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۳ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله بهرامی قصرچمی ۵ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ترکعلی بیات ۷ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۵ در بانه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید متواضع بناب ۶ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۵ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا ضیایی یکم فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و سوم فروردین ماه ۱۳۶۶ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه