رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد؛

نام نویسی بیش از ۳ هزار نفر در انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان

۳ هزار و ۹۷ نفر در مدت سه روز برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان ثبت نام کردند.

نام نویسی بیش از ۳ هزار نفر در  انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس ستاد انتخابات گیلان عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با نام نویسی ۱۱۲۲ نفر  در سومین روز از ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ تعداد داوطلبان این انتخابات به ۳ هزار و ۹۷ رسید.

محمد احمدی پور افزود: در روز سوم  ۱۴۱نفر در شهرها و ۹۷۱ نفر در روستا نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: شهرستانهای رشت، لاهیجان، تالش، رودسر و صومعه سرا بیشترین ثبت نام ها را در روز سوم داشتند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: از مجموع داوطلبان امروز ۴۱نفر زن و ۱۰۷۱نفر مرد هستند.

گفتنی است نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز (دوشنبه) در فرمانداری ها و بخشداری های  گیلان آغاز شد و تا پایان وقت اداری یکشنبه ششم فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان گیلان  داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار و ۲ نسخه تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن، چهار قطعه عکس جدید ۴ × ۳ و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده ۲۸ قانون، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.

ارایه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار الزامی است.

همچنین داوطلبانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.

ستاد انتخابات گیلان اعلام کرده است  داوطلبانی که در دفاتر پیش خوان دولت پیش ثبت نام کرده اند حتما باید  هنگام نام نویسی نهایی علاوه بر به همراه داشتن مدارک لازم کد رهگیری پیش ثبت نام را باید همراه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه