استاندار گیلان:

مسیر گردشگری دریای انزلی، آستارا، باکو به آستراخان باید اجرایی شود

سرکنسول روسیه در رشت صبح امروز با حضور در استانداری گیلان فرارسیدن سال جدید را به استاندار و مردم گیلان تبریک گفت .

مسیر گردشگری دریای انزلی، آستارا، باکو به آستراخان باید اجرایی شود

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور ایران و روسیه در دولت یازدهم  گفت : دیدارهای منظم سران دو کشور  علاوه بر ایجاد فرصت های جدیدی برای دو گسترش روابط ، نقش بسزایی را در فعال تر کردن بخش خصوصی ایفاء می کند .

وی افزود: این دیدارها و رایزنی ها علاوه بر  توسعه مناسبات دوکشور ،تاثیرات منطقه ای و  جهانی نیز دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز گیلانیان و تمامی مردم حاشیه دریای کاسپین این حضور و دوستی دو کشور را بیش از پیش شاهد هستند افزود: این توسعه روابط موجب روان سازی داد وستد بین دو کشور خواهد شد تا بخش خصوصی و تجار امیدوار تر به آینده تلاشهای خود را  ادامه دهند.

نجفی بر ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم از سوی گمرک ، بنادر و کشتیرانی در جهت  توسعه گردشگری دریایی و شکوفایی بخش خصوصی  تاکید کرد و افزود: با توجه به آمادگی آستراخان مسیر گردشگری دریای انزلی ، آستارا ،باکو به آستراخان باید اجرایی شود.

استاندار گیلان گفت : هم اکنون بهترین شرایط برای اجرایی شدن این خط کشتیرانی وجود دارد.

وی احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان توسط گیلان را فرصتی برای توسعه مناسبات دانست و افزود : این  مرکز ظرفیت مطلوبی را برای بخش خصوصی دو کشور فراهم می کند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار از صدور بیش از ۱۵ هزار ویزا به کشور روسیه  در رشت برای گردشگران ایرانی در سال میلادی گذشته  خبر داد و افزود : ویزای صادر شده بیش از ۴ برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است .

کنستانتین آلکسه یف با اشاره به علاقمندی ایرانیان جهت گردشگری از کشور روسیه بر ضرورت روان سازی در صدور ویزا تاکید کرد تصریح کرد : امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

سر کنسول روسیه از برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی با حضور استانهای جنوبی روسیه در استان گیلان خبر داد و گفت :این نمایشگاه خرداد ماه با محوریت آستراخان روسیه در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه