دبیر ستاد راهیان نور استان گیلان خبر داد؛

حضور ۱۶۶۰ زائر گیلانی در یادمان هور در لحظه تحویل سال

دبیر ستاد راهیان نور گیلان گفت: در لحظه تحویل سال حدود ۱۶۶۰ گیلانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور و در منطقه‌ی هور حضور داشتند.

حضور ۱۶۶۰ زائر گیلانی در یادمان هور در لحظه تحویل سال

به گزارش هشت دی، اصغرزاد رستم مسئول سازمان اردویی و دبیر ستاد راهیان نور استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه ی گیلان اظهار داشت: ما مجری و خادم شهدا و زائرین آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مقوله راهیان نور با هدف آشنایی نسل جوان و آحاد مردم تهیه و تدوین شده است افزود: راهیان نور با هدف آشنایی جوانان و آحاد مردم با فرهنگ ایثار، شهادت و رشادت ها و ایثارگری های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس است، به فرموده ی مقام معظم رهبری بزرگترین عملیات فرهنگی کشور راهیان نور است و از این رو سازمان اردویی بحث اسکان زائرین و اعزام آنها به یادمان ها را عهده دار است.

زادرستم با بیان اینکه رئیس ستاد راهیان نور سرهنگ عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان است افزود: همه این موارد و اعزام ها با نظارت و پشتیبانی سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان انجام می پذیرد.

دبیر ستاد راهیان نور استان گیلان با بیان اینکه راهیان نور هر ساله از ابتدای اردیبهشت سال تا ۱۳ فروردین سال بعد آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: با شروع عملیات بازی دراز در کرمانشاه، کار راهیان نور آغاز می‌شود و پس از آن با توجه به شرایط آب و هوای استان خوزستان در فصل تابستان راهیان نور به شمال غرب و غرب کشور از جمله استان‌های آذربایجان، کردستان و ایلام اعزام می‌شود و معمولا استان گیلان بیشتر به استان‌های کردستان و کرمانشاه کاروان راهیان نور خود را اعزام می کند.

مسئول سازمان اردویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد سهمیه ی اعزام راهیان نور در فصل تابستان انجام می‌گیرد یادآور شد: کاروان ها برای اجرای مراسم دعای عرفه در مرز خسروی و شلمچه اعزام می‌شوند اما حجم اصلی اعزام کاروان‌ها در سه ماهه ی چهارم سال که کاروان راهیان نور محلات و اقشار است به طور معمول از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۳۰ فروردین ادامه دارد.

زاد رستم قسمتی از اعزام کاروان راهیان نور را دانش آموزی عنوان و اظهار کرد: اعزام کاروان های دانش آموزی از ۱۰ مهر آغاز و ۲۰ اسفند به پایان می رسد، اعزام کاروان های دانش آموزی استان گیلان در سال جاری به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور انجام شد و در ۲۳ اسفند به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ از استان گیلان قریب به ۱۴ هزار دانش آموز دبیرستانی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند افزود: این اعزام ها تا ۲۳ اسفند به پایان رسید و پس از آن اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی از ۱۵ اسفند تا ۲۸ اسفند ماه به مناطق عملیاتی آغاز شد.

مسئول ستاد اردویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در استان، استاندار مسئول ستاد راهیان نور است خاطرنشان کرد:  این سمت در شهرستان به عهده ی فرماندار  شهرستان بوده و به تبع آن سپاه دبیر ستاد راهیان نور خواهد بود.

وی به ایجاد موج اعزام کاروان راهیان نور خانوادگی به مناطق عملیاتین جنوب کشور اشاره داشت و افزود:  این مهم با تاکید فرمانده سپاه قدس گیلان سردار محمد عبدالله پور انجام شد و خانواده ها با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی آمده و ستاد اردویی اسکان آنها را بر عهده گرفته  و خانواده ها را با اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می کند.

زاد رستم با بیان اینکه استاندار و فرماندار باید در بحث راهیان نور با سپاه همکاری داشته باشند تصریح کرد: گاها پیش می آید با توجه به شرایط اقتصادی مباحث مالی آنچنان  که باید محقق نمی‌شود اکنون با توجه به مسافت استان گیلان تا خوزستان حدود ۱۸۰ هزار تومان برای هر نفر زائر  هزینه می‌شود و بنابراین مجبور می شویم گاهی از زائر نیز هزینه دریافت کنیم.

مسئول ستاد اردوی راهیان نور استان گیلان با اشاره به جشنواره ره‌آورد سرزمین نور که سال هفتم خود را می‌گذراند گفت: این جشنواره هر سال در حوزه‌های شعر، عکس، متن ادبی، فیلم کوتاه و غیره به مدت ۱۰ روز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می شود قسمتی از این جشنواره اهدای جایزه باروت خیس است.

زاد رستم در پایان اظهار کرد: تعداد زوار مناطق راهیان نور نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و در لحظه تحویل سال حدود ۱۶۶۰ زائر گیلانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور و در منطقه ی هور حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه