روز شمار تاریخ ترور در ایران / یکم فروردین؛

شهادت ۱۰ ایرانی همزمان با عید نوروز توسط تروریست ها / نوروز خونین

یکم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۰ ایرانی در سال ۶۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۱۰ ایرانی همزمان با عید نوروز توسط تروریست ها / نوروز خونین

به گزارش هشت دی، یکم فروردین ماه (عید نوروز)، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمد پریاران سوم تیر ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۵۸ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محی الدین امجدی ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۱۷ در استان تهران متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۵۸ در چهار راه اسدی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

علی اکبر الیاسی ۱۴ دی ماه ۱۳۱۷ در استان تهران متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۵۸ در چهار راه اسدی ترور شد و به شهادت رسید.

وهاب پرنیان یکم تیر ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۵۹ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر پورشنبه یکم بهمن ماه ۱۳۳۴ در استان هرمزگان متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یاورعلی اربطی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان زنجان متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

معصوم ارجمندوست بوراچالو یکم فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۶۱ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسمعیل اسکندری ۱۵ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۶۲ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد استادی فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و یکم فروردین ماه ۱۳۶۲ در آذرشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه