مدیرعامل کشت و صنعت خزر:

هزاران هکتار از اراضی گیلان بلا استفاده است / شعار دادن دردی از مردم دوا نمی‌کند

مدیرعامل کشت و صنعت خزر گفت: هزاران هکتار اراضی گیلان قابلیت واگذاری به مردم برای کشاورزی را دارد که بلا استفاده است.

هزاران هکتار از اراضی گیلان بلا استفاده است / شعار دادن دردی از مردم دوا نمی‌کند

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، فرزین کاظمی‌نوری با بیان اینکه رسانه‌ها بازوان سازمان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید به‌صورت کامل و جامع محقق شود.

وی با بیان اینکه سه سایت اقتصاد مقاومتی کشت و صنعت خزر در مازندران، جنوب گیلان و شهرستان رشت احداث شده و یا در حال احداث است، افزود: سایت اقتصاد مقاومتی شهرستان رشت در سال ۹۶ اجرایی می‌شود و سایت اقتصاد مقاومتی جنوب گیلان در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار احداث شده است.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به محصولات ارگانیک این سازمان اقتصاد مقاومتی، گفت: به‌طور مثال در سایت رودبار شاهد کاشت نهال‌های اصلاح شده زیتون با باروری ۵۰ کیلوگرم زیتون در مدت سه سال بعد از کاشت نهال هستیم که در نوع خود کم‌نظیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کاظمی‌نوری با بیان اینکه مزارع ما در زمین‌هایی احداث شده که هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمی‌شد، تصریح کرد: هزاران هکتار اراضی گیلان قابلیت واگذاری به مردم برای تولید محصولات کشاورزی را دارد که بلا استفاده است و اجرای طرحی در این راستا می‌تواند بیکاری گیلان را به صفر نزدیک کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ابتکار، خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و کار و تلاش است، اظهار داشت: اگر به جوانان متخصص و متعهد بومی اعتماد کنیم می‌توانیم ثمره آن را با سوددهی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه مشاهده و حس کنیم.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به فقر گیلان در حوزه کار برای جوانان افزود: در استانی که آب و هوای مساعد و زمین کشاورزی وجود دارد نباید نیروی بیکار داشته باشیم چرا که کشاورزی آورده‌های زیادی در صنعت گردشگری دارد و طبیعت گردی و گردشگری در سایت‌های کشاورزی از مهمترین زیربخش‌های حوزه گردشگری است.

کاظمی‌نوری با بیان اینکه مسئولان دولتی باید بیش از پیش برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، گفت: شعار دادن نه دردی از مردم دوا می‌کند و نه ثمری دارد بلکه باید با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی شیرینی اجرای آن را برای جامعه ملموس داشت.

وی با اشاره به ظرفیت گیلان برای تولید زعفران خاطرنشان کرد: متخصصان و محققان در حوزه معاونت تحقیقات کشاورزی کشت و صنعت خزر، طرح تولید زعفران در گیلان را تا پایان سال ۹۷ اجرایی می‌کنند و در فاز دوم سایت جنوب گیلان اسخر پرورش ماهی نیز اجرا می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به اهمیت حوزه بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی اظهار داشت: صنایع مدرن بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی شمال کشور در  سال ۹۶ احداث می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه