سفیرچین از حمایتهای سازمان منطقه آزاد انزلی قدردانی کرد

سفیر چین با اعلام رضایت سرمایه گذاران چینی از حمایتها و خدمات مدیران و پرسنل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: منطقه آزاد انزلی یکی از بهترین نقاط برای سرمایه گذاری است و امیدوارم با گسترش همکاریها، این منطقه در آینده روابط اقتصادی رو به گسترش دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

سفیرچین از حمایتهای سازمان منطقه آزاد انزلی قدردانی کرد

به گزارش ۸دی نیوز، یو هونگ یانگ، سفیر جمهوری خلق چین در ایران در دیدار با رضا مسرور مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه فرصتها و مزیتهای سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی را به سرمایه گذاران چینی معرفی می کنم، اظهار داشت: وجود مزایای قانونی متعدد که تسهیل و تضمین کننده فعالیت سرمایه گذاران خارجی است، جایگاه استراتژیک در کریدور شمال جنوب و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و بین المللی از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق آزاد ایران است.  

Khabare-bazdide-safire-chin-az-sazman

وی با اعلام رضایت سرمایه گذاران چینی از حمایتها و خدمات مدیران و پرسنل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: منطقه آزاد انزلی یکی از بهترین نقاط برای سرمایه گذاری است و امیدوارم با گسترش همکاریها، این منطقه  در آینده روابط اقتصادی رو به گسترش دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

سفیر چین با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برای ایجاد کریدور ترانزیتی جدید چین-اکتائو قزاقستان و منطقه آزاد انزلی اضافه کرد:با احیای جاده ابریشم مسیر تجاری آسیا به اروپا کوتاه تر و ارزان تر شده و زمینه گسترش روابط فرهنگی اجتماعی دو کشور نیز فرآهم می آید چراکه نقش ایران در این مسیر ترانزیتی بسیار حائز اهمیت است.

Mr-masror-&-Chini-1392.11.02

یو هونگ یانگ بابیان اینکه دولت چین از حضور و سرمایه گذاری شرکتهای چینی در حوزه های زیرساختی و اقتصادی ایران حمایت می کند افزود: با احداث خط آهن قزوین -رشت -انزلی که بخشی از آن از سوی شرکتهای چینی درحال ساخت می باشد، منطقه آزاد انزلی در ترانزیت بین المللی نقش بیشتری خواهد داشت.

گفتنی است سفیر چین و هیأت همراه در جریان این سفر از شرکتهای چینی فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی، بندر درحال احداث کاسپین و واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی این منطقه بازدید به عمل آورد

سرمایه گذاران و بازرگانان چینی در سه شرکت تولیدی در زمینه های صنعت چاپ، قطعات الکترونیک ضد انفجار و دخانیات، ۲۱ شرکت بازرگانی و بالغ بر  ۵۰ غرفه تجاری مشغول به فعالیت هستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه