یادداشت عضو شورای شهر رشت؛

شهردار هنرمندی که از تورم ثروتمند شد / پشت پرده ثروت سید محمدعلی ثابت قدم

عضو شورای شهر رشت در واکنش به مصاحبه جنجالی اخیر شهردار این شهر، از پشت پرده مسائل مالی محمدعلی ثابت قدم نوشت.

شهردار هنرمندی که از تورم ثروتمند شد / پشت پرده ثروت سید محمدعلی ثابت قدم

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در واکنش به مصاحبه اخیر شهردار رشت با یکی از رسانه ها واکنش نشان داد و ضمن یادداشتی نوشت:

آقای شهردار در نشست مطبوعاتی مورخ ۳۰/۱۰/۹۵ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر داشتن چک برگشتی با جسارت و شجاعت مثال زدنی گفته اند:

بله بنده چک برگشتی دارم! شهردار می تواند صد چک برگشتی داشته باشد، اگر اقتصاد نمی فهمید بروید اقتصاد را یاد بگیرید. بله بنده چک برگشتی دارم! شهردار می تواند صد چک برگشتی داشته باشد، اگر اقتصاد نمی فهمید بروید اقتصاد را یاد بگیرید.

[…]  بنده فکر اقتصادی داشتم و اگر کسی می خواهد می تواند بیاید به وی یاد بدهم. […] شهردار رشت با بیان اینکه می پرسند ثابت قدم ثروتش را از کجا آورده است، گفت: در این مملکت تورم وجود داشت و من می دانستم در کجا باید سرمایه گذاری کنم. اگر شما می گویید بادآورده است، خب بگویید! وی افزود: معلوم نیست بنده ثروتمندم یا چک برگشتی دارم! اگر هر دو هستم پس این هنر من بوده و من یک هنرمندم. (خزر آنلاین)

شهردار رشت در مصاحبه نوروزی با گیلان امروز (۲۸/۱۲/۹۵) :

من کلاً در رشت با شرکت خصوصی کاری انجام نداده ام، شخص حقیقی من در رشت کاری کرده است. ولی شخص حقوقی من کاری نکرده است. این ها موجودی من بنده است و حالا ارزش مالی این ها چقدر است، ۴۰ میلیارد، ۵۰ میلیارد حالا هر چقدر است، من وقت نکردم روی آن نرخ بگذارم. ولی فکر می کنم قیمتش حول و حوش چهل میلیارد تومان است. نه اینکه بخواهم بگویم این مبلغ کم است یا زیاد است ولی در ۲۳ ماهی که در شهرداری هستم تا این لحظه واقعیت اش این است وقت نکرده ام حتی دو بار بروم به املاکم سر بزنم چه برسد به اینکه حتی به امورشان رسیدگی کنم.

نکته:

۱- من یکی از شرکای تهرانی شهردار رشت در شرکت …. را می شناسم. اتفاقا پارسال بود، قصد ورود به ساختمان شهرداری را داشتم مرد میان سالی جلویم را گرفت و خود را معرفی کرد و گفت من از شهردار شما طلبکارم و چکش را برگشت زده ام و می خواهم با مامور بروم داخل شهرداری او را دستگیر کنم اما شهردار از من خواهش کرد که آبرویش را نبرم … یا ماجرای خرید کشتی …. و دکتری که شریک ایشان بود و الان آمریکاست و  زمین های مناسب رشت را با دکتر دیگری که مشاورش بود می خریدند و … یا تی شین را چگونه معامله کردند و یا ساختمان گلسار را به چند نفر فروختند و … .امیدوارم بتوانم برخی از اسناد ثروت های شهردار را بزودی منتشرکنم! .

۲- شهردار رشت گفته است که : ” اگر اعضای شورا، که همه اعضا را از دید یک نفر می شود خرید یا خریدم، یا خریده اند، اگر قابلیت این موضوع را دارند پس کل مردم قابل خرید هستند” . من واقعا از این که نام بعضی از اعضای شورا را که خریداری شدند را ببرم اکراه دارم اما کم کم دارم متقاعد می شوم که برخی مگوها را بگویم . شهردار بگوید دیزاینر شما اینک در منزل کدام عضو شورا و با دستور شما در حال کار است؟ آدرس دقیق را بگویم یا کفایت می کند؟! . از تهاترها پرده افکنی کنم؟ از بکارگیری نیروها و انتصابات چی؟ از دلالان مرتبط، از پیمانکاران همسود از خرید ها و … بس کنید و دست از دروغ بردارید. با بازی های رسانه ای و از جیب مردم و شهرداری خرج کردن، مشکل شهردار را حل نمی کند. من نگران این نیستم که چه کسانی اعتماد مردم را فروختند آنان حدشان همان بود و مردم خود، جوابشان را می دهند. کافی است مصاحبه های بعضی ها را بخوانید و بالا و پایین پریدن ها را ببینید … خریدن فقط پول و امتیاز دادن نیست خریدن قول حضور در لیست انتخاباتی شهردار نیز معنا می دهد و …

۳- من ربط چک های برگشتی شهردار را با اقتصاد نمی دانم. مبحث چک یک مبحث صرفا مالی است و به توانایی و یا عدم توانایی افراد در مدیریت مالی خودش ارتباط دارد. این که شهردار نمی تواند امورات شخصی اش را به صورت نقدی اداره کند و مجبور است با صدور چک بلامحل و از جیب دیگران هزینه کند و آن را به اقتصاد ربط دهد از عجایبی است که فقط از شهردار ثروتمند و چک برگشتی شهرمان  بر می آید؟

۴- خوب است شهردار متن قانون چک با آخرین اصلاحات و مجازات را بخواند و به چک کشیدن های مکررش افتخار نکند و پیشنهادم این است که با افتخار بگویند این چک ها بابت چه معاملاتی و در چه مقطع زمانی و … صادر شده است؟ اگر شهردار با همین منطق و با همین روال و با ایجاد تعهدات مالی بلا محل، دارد شهر را اداره می کند پس باید به حال این شهر، شهروندان، شهرداران آینده، زار زار گریست و بیمناک بود و به موافقان شهردار هم تبریک گفت.

۵- هر سال در آستانه عید اداره کل زندان ها جشن گلریزان  می گیرد و از خیرین کمک می گیرد تا بعضی از محبوسین جرایم مالی  از زندان آزاد شوند. خیلی ها را می شناسم که به خاطر چک های برگشتی بلامحل با مبالغ کم در زندان بسر می برند و آمار آنان از زندان و دادگستری قابل استعلام است. حال باید پرسید که چگونه شهردار می گوید چک های برگشتی زیادی دارد و هنوز از نعمت آزادی برخوردار است و نکته مهم تر این که کسی از پولش نمی گذرد و شهردار بگوید چه معامله و از چه محلی با شاکیان خود توافق کرده و آن را مجاب به عدم پی گیری قانونی مطالبات خود کرده است؟

۶- در هر صورت آقای شهردار به عنوان یک فرد حقیقی مسئول و صاحب اختیار خود، زندگی و اعتبار شخصی اش است و می تواند با خوش حسابی و یا بد حسابی، اعتبارش را در شهر بالا و پایین ببرد؛ اما نکته خطر آمیز این قضیه این است که اگر همین شیوه در شهرداری رشت به عنوان یکی از شهرهای پرسابقه و با فرهنگ ایران اعمال شده باشد – که بر ما مجهول است – آیا اعتبار و منزلتی برای رشت در نزد هم وطنان خواهند ماند؟

                                                                                                                                  فاعتبروا یا اولی الابصار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه