رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب گیلان:

مسئولان دولتی پاسخی برای برطرف کردن مشکلات ندارند و به تناقض‌گویی افتاده‌اند

رئیس شورای جمنا گیلان گفت: بسیاری از حرف‌های دولت شعاری است و پاسخی برای سوالات جامعه نداشته و به تناقض‌گویی افتاده‌اند.

مسئولان دولتی پاسخی برای برطرف کردن مشکلات ندارند و به تناقض‌گویی افتاده‌اند

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری با رای مستقیم اعضای عضو شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان به‌ عنوان رئیس شورای این جبهه در استان گیلان انتخاب شد.

حجت‌الاسلام میرحسینی اشکوری که از مبارزان دوران ستم‌شاهی است قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چندین  بار توسط رژیم پهلوی دستگیر و بازداشت شد.

وی بعد از انقلاب مدتی رئیس کمیته انقلاب اسلامی در شهرستان‌های رودبار و اشکورات بود. پس از آن مجددا برای تحصیل به قم بازگشت و همزمان با حوزه در دانشگاه نیز به تحصیل پرداخت.

اشکوری مدتی امام جمعه شهرستان رضوانشهر و ۷ سال امام جمعه موقت رشت بود و ۴ سال مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان گیلان را برعهده داشت و چند سال آخر خدمت رسمی تا قبل از بازنشستگی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان بود.

وی ۱۸ سال سابقه تدریس در دانشگاه دارد و ۷ جلد کتاب و بیش از ۵۰ مقاله از وی منتشر شده است و از جمله آثار وی کتاب “جریانشناسی فتنه در نهج البلاغه” درباره خطر فتنه و فتنه‌گری است.

خبرنگار تسنیم در رشت درباره وضعیت و آینده جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در کشور و به‌ویژه استان گیلان با وی به گفت‌و‌گو نشست که حاصل این گفت‌وگو را در ذیل می‌خوانید.

تسنیم: دلایل و ضرورت تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  را عنوان کنید؟

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از بررسی‌های گسترده به این نتیجه رسید که مشکلات کشور در مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تنها مربوط به استکبار جهانی نیست و مشکل اصلی جامعه امروز بحث مدیریت است.

اگر چه استکبار جهانی دشمن ایران اسلامی است و تلاش می‌کند مشکلات در کشور تشدید شود اما ایران اسلامی از نظر صنعتی، کشاورزی، آب، خاک و سایر امکانات یک کشور بکر محسوب می‌شود و مشکل اصلی میهن اسلامی ایران مدیریت ناکارآمد است.

نقد وضعیت موجود یکی از مسائل مهم در حال بررسی جبهه مذکور است و این جبهه معتقد است که مدیریت حال حاضر ناکارآمد است و جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی درصدد است به‌صورت جهادی و مردمی مدیریت را در راستای رفع مشکلات مردم و رفع ناکارآمدی‌ها سازماندهی کند.

معنای جبهه مردمی انقلاب اسلامی به صورت حساب شده انتخاب شده است و مهم‌ترین ویژگی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، مردمی بودن این جبهه است.

جنگ و مبارزه در معنای اسم این جبهه پیدا است و ما همواره در حال جنگ با دشمن هستیم هر چند این جنگ امروز به شکل جنگ نظامی نیست.

این جنگ همواره جنگ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ناکارآمد است و جنگ و در مذان حمله نظامی بودن جمهوری اسلامی دروغی بیش نیست.

بیش از ۵۰ نفر از نظریه پردازان معرف غربی به صراحت می‌گویند که شرایط حمله نظامی به ایران به هیچ عنوان وجود ندارد و در بعد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تورم، گرانی و بی‌عدالتی برای رهایی از مشکلات موجود نیاز به یک حرکت جهادی و انقلابی است.

جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم مسیر خود را می‌پیماید و به‌صورت جهادی در رفع مشکلات مردم و ناکارآمدی‌های موجود در جامعه اقدام می‌کند.

ما در تمامی دشواری‌های دوران بعد از انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس با تکیه بر مردم بود که به پیروزی رسیدیم و معتقدیم با تکیه بر مردم و نیروهای جوان و با توسعه اقتصاد مقاومتی، تمامی مشکلات برطرف می‌شود.

نیروهای انقلابی افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کردند و با روحیه انقلابی‌گری و شجاعت به دور از دنیاطلبی هستند و ایران اسلامی این افراد را همواره در طول تاریخ خود به‌درستی داشته است.

کشور اسلامی ایران امکانات و نیروهای بالقوه زیادی دارد و در طول تاریخ انقلاب همواره اسلام انقلابی، رهبر انقلابی و مردم انقلابی داشته است.

ایدئولوژی انقلابی، رهبر انقلابی و مردم انقلابی سه شرط اصلی است که ایران اسلامی این امر را به‌درستی دارد و رهبر انقلابی جمهوری اسلامی ایران فرد فرزانه‌ای است که مواضع ایشان به‌درستی مشخص و مبرهن است.

ایران اسلامی امروز مردمی انقلابی و توانمند دارد و تنها با تکیه بر نیروهای جوان و کارآمد مردمی و انقلابی است که مشکلات برطرف می‌شود.

مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران از نبود یک مدیریت انقلابی است و جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی معتقد است که تمامی حرکت‌ها در جامعه باید انقلابی و با تکیه بر مردم باشد ضمن اینکه کارکرد این جبهه صرفاً در زمان انتخابات نیست و فعالیت آن همواره ادامه دارد.

تسنیم: دیدگاه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ارتباط با وضعیت فعلی اداره کشور چیست؟

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: در حال حاضر بسیاری از حرف‌های مسئولان دولت شعاری است و پاسخ روشنی برای سوالات موجود در جامعه نداشته و به تناقض‌گویی افتاده‌اند.

برخی مسائل از سوی دولتمردان گفته می‌شود که به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد و این دولت برای خود یک دشمن فرضی درست کرده است. باید از آنها پرسید در کشور چه کسی است که با نوگرایی و ارتباط با کشورهای دیگر مخالف است.

افرادی از کار افتاده، بی‌انگیزه و رفاه طلب و افرادی که ده‌ها شرکت دارند و حقوق‌های نجومی می‌گیرند و آنها را ذخیره نظام می‌دانند مدیریت را در جامعه برعهده دارند.

دولت در مورد برجام حرفی برای گفتن ندارد در حالی‌ که در گذشته برجام را عاملی برای رفع تمامی تحریم‌ها می‌کرد. اکنون برجام را به‌خاطر جلوگیری از حمله نظامی عنوان می‌کنند که این امر دروغی بیش نیست.

تسنیم: ساختار تشکیلاتی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تشریح کنید.

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک ساختار جدیدی را برای اصلاح مدیریت و برخورد با مدیریت ناکارآمد و ناشایست به‌وجود آورد.

در گذشته نوع انتخاب مدیریت از سوی مرکز و تهران مشخص می‌شد و افراد برای اخذ رای به مردم معرفی می‌شدند اما این ساختار در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از رده‌های پایین به سمت بالا است.

در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حساب آوردن اکثریت مردم، اساس و پایه انتخاب مدیریت است و رده‌های پایین مردم در تصمیم گیری‌های کلان مدیریت جامعه سهیم هستند و شرکت دارند.

۳۰ درصد ساختار این جبهه را بانوان و ۴۰ درصد آن را نیروهای جوان تشکیل می‌دهند و در کانون‌های جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با رای گیری افراد تشکیل دهنده، مسئول کانون مشخص می‌شود.

تسنیم: در مورد به نخستین همایش ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توضیح دهید.

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: همایش ملی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد و در این همایش نمایندگانی از استان‌های مختلف حضور داشتند و تمام تصمیمات در همایش مذکور طبق اکثریت آرای نمایندگان حاضر در این مراسم گرفته شد.

در مراسم مذکور حتی از هیئت موسس این شورا که ۹ نفر بودند رایگیری شد و اعلام شد که افراد به‌عنوان نمایندگان شورای مرکزی علاوه بر هیئت موسس از هر استانی که علاقه فعالیت در شورای مرکزی را دارند می‌توانند در این شورا کاندیدا داشته باشند.

شورای مرکزی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با رای خود مردم تشکیل شده و تمامی تصمیمات گرفته شده در آن بر اساس آرا و رای گیری است و در ساختار تشکیل این شورا ظرفیت مطلوبی برای بانوان و جوانان ایجاد شده است.

در حال حاضر این شورا بالغ بر ۳۰ نفر کاندیدا دارد و ترکیب کاندیدا به طور کل یک ترکیب مردمی است و نیروهای تشکیل دهنده این شورا از نیروهای فرهیخته با سابقه و نیروهای جوان پرتوان هستند.

تسنیم: دیدگاه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ارتباط با جذب اعضا چگونه است؟

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز اصولگرا و اصلاحطلب به هیچ عنوان معنا ندارد و جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی تنها در مقابل ضد انقلابی‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کند.

امروز در جامعه سه جریان انقلابی، ضد انقلاب و غیر انقلابی وجود دارد و ما از افراد غیرانقلابی برای تغییر به سوی انقلابیگری استفاده می‌کنیم.

اگر بر ما ثابت شود که افراد اصلاح‌طلب، اصل انقلاب، نظام و رهبری را قبول دارند و روش زندگی آنها بر پایه و اساس قوانین اسلامی است طبیعی است که از آنها در این جبهه استفاده می‌شود.

فضای فعالیت این جبهه در گیلان نیز محدود نیست و کسانی که اصل انقلاب، پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام را قبول دارند از سوی این جبهه حمایت می‌شوند.

اما شورای جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی معتقد است کسی که در حال حاضر در بدنه مدیریتی دولت فعلی حضور دارد و رویکرد این دولت را قبول دارد نمی‌تواند در این جبهه فعالیت کند.

تسنیم: کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با چه مکانیسمی و در چه زمانی معرفی می‌شود؟

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: در شورای مذکور افراد زیادی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کردند و هر تشکل سیاسی در این شورا برای داشتن کاندیدا آزاد بود.

بالغ بر ۵۰ نفر در این شورا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کرده و برخی انصراف دادند.

در همایش ملی جبهه جمعیت ۳ هزار نفری هر کدام به ۱۰ نفر رای دادند که از آن تعداد ۱۰ نفر آرای اولیه را کسب کردند اما هنوز آرا به‌طور رسمی اعلام نشده است.

قرار بر این است که هیئت موسس شورا آرا را شمارش کرده و اعلام نکنند اما اسامی منتشر شده افراد شورای مرکزی از سوی رسانه‌ها صحیح است.

اعضای کاندیدای ریاست جمهوری در حال حاضر در شورای مذکور مشخص نشده است به این علت که ممکن است برخی از افراد از این ثبت نام انصراف دهند و شرایط ویژه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی را قبول نکنند.

پیش بینی شده است که بعد از ایام نوروز در همایشی در تهران با یک رای گیری مجدد ۵ نفر از ۱۰ نفر منتخب، انتخاب شده و به بیان برنامه‌های خود بپردازند و اسامی ۵ نفر مذکور بعد از رای گیری مجدد به‌عنوان منتخبان نهایی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اعلام و معرفی می‌شوند.

هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مختار است که از بین ۵ نفر منتخب اصلی، یک نفر را انتخاب کنند اما آن ۵ نفر نیز اجازه فعالیت دارند.

در حال حاضر هر گونه اظهار نظر در خصوص این موضوع نادرست است زیرا خود شورای مرکز هم در حال حاضر از کاندیدای نهایی با خبر نیست و مسائلی که برخی از گروه‌های رقیب طرح میکنند صحت ندارد.

معرفی نشدن کاندیدای ریاست جمهوری از سوی این جبهه دلیل بر  نبودن گزینه برای این امر نیست و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گزینه‌های شایسته، با تجربه، مردمی و کارآمدی را در اختیار دارد که یقیناً در موقعیت مناسب معرفی می‌شوند.

برخی از رقبا یقین بدانند که با توجه به ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، این جبهه به یک نفر مطلوب می‌رسد و پس از معرفی این گزینه مطلوب به‌طور حتم گروه‌های رقیب غافلگیر می‌شوند.

انقلابی بودن و قبول داشتن اصل نظام، اصل ولایت و دین لازمه اصلی شرط کاندیداتوری انتخابات در جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی است و در شرایط انتخابات نه گفتن به وضعیت موجود یکی از مهم‌ترین شرط‌های فعالیت افراد در جبهه مذکور است.

ما معتقد هستیم که مسائل شرعی و قانونی همواره باید در تمامی مسائل رعایت شود در حالی که رقبا در حال حاضر شروع به انجام تبلیغات کرده‌اند اما این امر کار درست و خیری نیست و هیچگونه جلسات از سوی این جبهه به‌دلیل مشخص نبودن گزینه منتخب در استان‌ها تشکیل نمی‌شود.

تسنیم: وضعیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان گیلان چگونه است؟

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان با دارا بودن کمیته‌های مختلف اقشار، سازمان دهی و شبکه سازی و دارا بودن کانون‌های متنوع، ورزشی، فرهنگی، بانوان، فرهیختگان، بازاریان و اصناف در حال فعالیت است.

در سطح استان گیلان تلاش شده است که از تمامی جریان‌های انقلابی استفاده شود و هم اکنون در همه روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان تشکل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده است.

هر کانون و کمیته‌ای دستورالعملی جداگانه دارد و این کانون‌ها و کمیته‌ها در شهرها و شهرستان‌های گیلان در حال تشکیل شدن است.

خوشبختانه در گیلان بسیاری از فرهیختگان استان عضو شورای جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستند و به‌ خوبی در این کمیته‌ها فعالیت می‌کنند.

در تمامی شهرستان‌های گیلان جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی راهاندازی شده است و نیروهای انقلاب و جبهه‌های مردمی باهم فعالیت می‌کنند.

مصاحبه از گیلانپور

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
عبدی پور
خسته نباشید و خداقوت خدمت حاج آقاحسینی اشکوری به خاطر تلاش های چندین و چندساله و البته خستگی ناپذیرشان در راه اعتلای ارزش ها و آرمانهای انقلاب و اسلامی.
میلاد
متاسفانه عده ای معدود از افراد خودی از ابتدای تشکیل جبهه ی مردمی نیروهای انقلاب، بذر یاس و ناامیدی را بین مردم پاشیده اند و همچنان به کار اشتباه خود اصرار میورزند و حاضرند روحانی و اصلاح طلبان پیروز شوند ولی تلاش های جمنا نتیجه ندهد و شکست بخورد. گویا از اختلافات انتخابات دوره قبل هنوز عبرت نگرفته اند.
همشهری
باتوجه به عملکرد ضعیف دولت روحانی وضعیت افتضاح اقتصاد فعلی کشور، انتخابات پیش رو بهترین فرصت برای کنار زدن این دولت ناتوان و پرمدعاست البته به شرط وحدت و اتحاد و همدلی نیروهای انقلابی و حزب اللهی .
ناشناس
از نظر اقتصادی وضع بهتر از کذشته است.به آمارهای دولتی کاری نداریم.نگاهی به آمارهای سازمانهای بین المللی بکنین.رشد اقتصادی ایران در ۲۰۱۶ بیشترین رشد در منطقه و حتی جهان است.تورم بعد ۲۶ سال تک رقمی شده.در گندم به خودکفایی رسیدیم.ناوگان هوایی در حال نوسازی است.میزان صادرات غیرنفتی بر میزان واردات پیشی گرفته و...... لطفا اندکی انصاف داشته باشین.واسه رای آوردن به تخریب دیگران نپردازید.۸ سال دولت همفکر شما بر کشور حاکم بود نتیجه اش چی شد؟؟؟تورم ۴۰ درصدی رشد منفی اقتصادی رکود بیکاری.تخریمهای فلج کننده و....امیدوارم نظرمو منتشر کنین
در حاشیه