در خاطرات همسر استاندار آسمانی مطرح شد؛

درگیری استاندار گیلان با فرمانده اش / اعتراض ظریف پیرمرد سیگارفروش به حکومت

فرمانده مثل همیشه آنروز هم می خواست بدون پرداخت پول مغرورانه پاکت سیگار را از مغازه مرد بردارد.

درگیری استاندار گیلان با فرمانده اش / اعتراض ظریف پیرمرد سیگارفروش به حکومت

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، دکتر حمیده دانش کاظمی همسر شهید علی انصاری از ماجرای اخراج همسرش از ارتش این چنین روایت می‌کند:

” علی می‌گفت: یک روز به همراه فرمانده و چند تن از سربازان، در خیابان در حال عبور بودیم که در خیابان ولیعصر کنونی – در محدوده ی مجلس شورای اسلامی – پیرمرد دوره گردی را مشاهده کردیم که روی زمین بساط سیگار فروشی راه انداخته بود. فرمانده که مثل همیشه هرگز پولی برای سیگار پرداخت نمی کرد و آنرا مغرورانه از مغازه‌ها برمی‌داشت، آن روز نیز خم شد تا یکی از پاکت های سیگار را بردارد در این حین چشمش به پاکت سیگاری خورد که رویش نوار مشکی کوچکی به نشانه عزا نصب شده بود.

فرمانده خشمگین از این که نوعی اعتراض به واقعه ۱۵ خرداد و کشتار مردم شده است به پیرمرد دستور داد که نوار مشکی را محو کند.

پیرمرد به فرمانده گفت که اهل ورامین است و عزادار یکی از اقوام نزدیکش می باشد و این کار را نمی‌کند. در این حین، اصرار پیرمرد باعث شد که فرمانده کلت خود را بیرون کشیده و در یک چشم بر هم زدن پیرمرد را نقش بر زمین کند!

شهید انصاری به فرمانده پرخاش کرد و مشاجره ای بین او و فرمانده صورت گرفت که گزارش این مشاجره به همراه گزارش هایی دیگر منجر به اخراج شهید انصاری از ارتش شد.

پیش از این گزارش هایی از تلاش شهید انصاری برای نمازخوان کردن و تبلیغ مسایل اسلامی در بین سربازها به دست مقامات ارتش رسیده بود.

منبع:کتاب استاندار آسمانی، صفحه۵۴، عبدالرضا سالمی نژاد، با تلخیص و تصرف

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه