هاشمی: از روحانی دلخورم/ الویری: روحانی مطالبات اصلاحات را محقق نمی‌کند/ باهنر: عبور از روحانی را کلید زده‌اند

اصلاح طلبان در حالی که با چالشی به نام ائتلاف با دولت سر وکار دارند، با محوریت موسوی خوئینی ها،خاتمی و هاشمی در حال برنامه ریزی برای انتخابات آینده مجلس هستند.

هاشمی: از روحانی دلخورم/ الویری: روحانی مطالبات اصلاحات را محقق نمی‌کند/ باهنر: عبور از روحانی را کلید زده‌اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا موسوی خوینی ها مرد خاکستری اصلاحات در یک نشست محفلی راهبردهای اصلاحات برای انتخابات آینده را تشریح کرد.

رویکرد تشکل محور و فرد محور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

خوئینی ها گفته است: اصلاح طلبان برای انتخابات آینده با دو رویکرد تشکل محور و فرد محور وارد کارزار رقابت می شوند.

مرد خاکستری اصلاحات حرکت تشکل محور را با فراخوان و هماهنگی ۱۸ حزب اصلاحات برای سازماندهی تشکیلاتی و امکاناتی برای فراهم کردن مقدمات ورود به انتخابات، تهیه لیست و تبلیغات برای کاندیداها عنوان کرده است.

خوئینی ها می گوید: مدیرت حوزه فرد محور با سید محمد خاتمی است تا بتواند با شناسایی افراد مستعد و توانمند برای برپایی ستادهای انتخاباتی و کاندیداتوری قدم اصلی برای ورود به انتخابات مجلس را بردارد.

وی همچنین با گریزی به انتخابات خرداد ۹۲، شورای فرماندهی برای پیروزی روحانی را متشکل از خودش، هاشمی، خاتمی و فرد دیگری عنوان می کند و می گوید: این شورا وحدت را رقم زد و با برگزاری همایش های خوبی که برپا کرد این وحدت را به سراسر کشور تسری داد.

خوینی ها همچنین با اذعان به ادامه کارکرد این شورای فرماندهی برای انتخابات آینده از برپایی یک کارنوال سیاسی در آینده نزدیک در مرکز کشور خبر می دهد و می گوید: اگر بتوانیم در این همایش به هر قیمتی که شده چندهزار نفر را به تهران بیاوریم در واقع فضای امنیتی را شکسته ایم.

دلخوری هاشمی از روحانی/ او فقط کار خودش را می کند

این در حالی است که شنیده ها کاملا حکایت از اختلافات اساسی میان دولت و به اصطلاح اعتدالگرایان با شورای فرماندهی مورد نظر خوئینی ها دارد.

یکی از این روایت ها مربوط به دیدار عبدالله نوری با هاشمی رفسنجانی است.

هاشمی در دیدار عبدالله نوری از روحانی ابراز گلایه کرده و می گوید: او چشم می گوید اما کار خودش را می کند و خیلی با ما هماهنگ نیست. عملکرد و اعتقاد او خیلی با آن چیزی که ما می خواهیم هماهنگ نیست.

هاشمی در این دیدار اعلام می کند که روحانی در خصوص سیاست خارجی و مسائل هسته ای، انتخابات و … دیدگاه خاص خودش را دارد و این نگران کننده است.

پیشتر نیز هاشمی رفسنجانی پس از غیبت چند جلسه ای روحانی در جلسات مجمع تشخیص با انتقاد از رئیس جمهور در مقابل رسانه ها گوشه ای از این دلخوری ها را عیان کرده بود.

به هر حال آنچه که تقریبا می شود از آن اطمینان حاصل کرد بعید بودن حضور دولتیها با اصلاح طلبان در انتخابات آینده با یک لیست واحد است.

الویری: روحانی مطالبات اصلاح طلبان را محقق کند

در همین رابطه فعال اصلاح‌طلب و عضو مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جریان دولت فاقد دیدگاه مدون و مشخص در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند. دوم اینکه فاقد حزب یا احزاب فراگیری هستند که بتواند نیروهای آنان را سامان دهد.

مرتضی الویری گفت: این در حالی است که درجریان های اصلاح طلبی چهارچوب های مدونی در حوزه های مختلف در طول سالیان پس از ۷۶ مخصوصا توسط آقای خاتمی و یارانش تدوین شده و چندین حزب سیاسی اصلاح طلب برای بسیج مردم موجود است. دغدغه جدی و بحث اساسی که در جریان اصلاح طلبی وجود دارد این است که مکانیزمی را تعبیه کنند که بتوانند در شرایط مختلف با نامزدهای واحد به میدان آیند تا شانس پیروزی خود را بیشتر کنند.

الویری اضافه کرد: دولت روحانی برای ائتلاف با اصلاح طلبان باید بتواند مطالبات آنها را محقق کند تا همپوشانی بیشتر شود و در این صورت ممکن است به ائتلاف برسند.

به این عبارت الویری دقت کنید که می گوید ممکن است!! به ائتلاف برسند. البته این نا امیدی یا به عبارت بهتر کم امیدی برای ائتلاف دولتی ها با اصلاح طلبان را به غیر الویری و هاشمی، اصولگرایان نیز دریافته اند.

باهنر: عبور از روحانی را کلید زده اند/ اصلاح طلبها از رئیس جمهور راضی نیستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: از همین الان در اردوگاه اصلاح طلبان بحث عبور از روحانی شروع شده است تا اینکه چه کسی مجلس را در دست بگیرد، به عارف رضایت دهند یا به کس دیگر.

محمد رضا باهنر گفت: علی‌رغم آن که روحانی بسیاری از نیروهایش را از اصلاح طلبان استفاده کرد امروز خیلی از تندروهای اصلح طلب از روحانی راضی نیستند.

وی تصریح کرد: این که مجلس آینده چه شکلی می شود و کدام از این گروه ها اکثریت و کدام از آنها اقلیت می شوند زود است که تحلیل کنیم و به خیلی از رفتارها بستگی دارد.

به هر حال تکاپوی اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دهم و تقلای آنها برای کسب کرسی‌های سبزرنگ بهارستان موضوعی است که جلسات آنها را نیز در هفته‌های اخیر به شدت افزایش داده است.
مصاحبه‌ها و گزارش‌های پی در پی اصلاح‌طلبان در دو بعد «به تصویر کشیدن اختلافات دولت و مجلس» و همچنین مطرح کردن اسامی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای ریاست مجلس دهم نشان از آن دارد که اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای آنها بیش از هر چیز دیگر به دنبال کسب قدرت کرسی‌های سبزرنگ بهارستان هستند و خیلی تمایلی به شریک شدن با اعتدالیون دولت ندارند.

تشکیل جلسات انتخاباتی با تشکل‌های استانی و شهرستانی‌های مقیم تهران برای شناسایی نیروهای اصلاح‌طلب نیز از جمله راهبردهای آنها برای انتخابات آینده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه