فرمانده سپاه گیلان در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا:

شهدا کاری کردند که کشوری جرئت حمله به ایران را نداشته باشد+ تصاویر

فرمانده سپاه گیلان در مراسم تجلیل از مادران شهدا گفت: شهدا کاری کردند که هیچ کشوری جرئت حمله به کشور ما را نداشته باشد.

شهدا کاری کردند که کشوری جرئت حمله به ایران را نداشته باشد+ تصاویر

به گزارش هشت دی، مراسم تجلیل از همسران و مادران چند شهید و مادران شهدای تک فرزند عصر امروز (شنبه) به همت امور ایثارگران شهرداری رشت در تالار تشریفات شهرداری برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدای ما کسانی هستند که خدا بر اینها نظر کرده است زیرا آنها با تاسی از فرهنگ عاشورا  به وصال حق رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید کسی نیست که فقط در معرکه ی جنگ تیر خورده باشد تصریح کرد: شهدا انتخاب شده و در این مسیر به شهادت رسیده اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: اگر میتوانستیم از شهدا بپرسیم که اگر امروز بودید چه می کردید یقینا پاسخ می دادند حضرت زهرا(س) خود را فدای ولایت کرد، ما نیز راه حضرت صدیقه ی طاهره (س) را در پیش خواهیم گرفت.

وی با نقل روایتی درباره سکوت حضرت علی (ع) تصریح کرد: آن روز اگر حضرت علی (ع) دست به شمشیر می برد اختلافات داخلی رخ می داد لذا چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

عبداله پور با تأکید بر حفظ جایگاه و احترام خانواده شهدا افزود: حفظ حرمت خانواده ی معظم شهدا بر ما واجب است زیرا آنها امانت شهدا در بین ما می باشند.

وی با اشاره به توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما این توان را داریم که اگر آمریکا دست از پا خطا کند در یک روز بیش از هفت هزار نظامی آمریکایی را نابود کنیم.

عبدالله پور در ادامه گفت: شهدا کاری کردند که هیچ کشوری جرئت حمله به کشور ما را نداشته باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: به اذعان مقامات آمریکایی تجهیزات دریایی آمریکا در مقابل تجهیزات دریایی سپاه آهن پاره  می باشد.

وی با بیان اینکه هرکس دنبال تعامل با آمریکاست ضد شهدا و ضد فاطمه الزهرا(س) است تصریح کرد: امروز باید ببینیم شهدا در زمان حیاتشان چه کردند، آنها تابع ولایت بوده اند و راه هدایت را پیش گرفتند. شهدا چیزی برای خود نخواستند و همیشه در راه ولایت بودند. چگونه است امروز ولی فقیه بر لزوم استفاده ی از کالای ایرانی تاکید  می کنند، اما ما چنین دغدغه ای را در زندگی نشان نمی دهیم؟

مادر شهیدان نهی قناد نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهردار رشت برای برنامه ریزی این برنامه اظهار داشت: فرزندانمان به رهبری امام خمینی(ره) رفتند اما امنیت و آسایش  را برایمان به ارمغان گذاشتند.

این مادر شهید ادامه داد: فرزندانمان برای انقلاب رفتند لذا باید صبور باشیم تا انقلاب را نگاه داریم.

سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: انسان ها می توانند ارزشهای کوتاه مدت مادی و همچنین ارزشهای  معنوی در دراز مدت را انتخاب کنند لذا این شهدا بودند که توانستند با نیت پاکشان در مسیر زندگی، ارزشهای معنوی را با انرژی مضاعف و از خودگذشتگی برگزینند.

شهردار رشت با بیان اینکه سرشت انسان ذاتی یا اکتسابی است تصریح کرد: از خودگذشتگی این انسانها از روی استیصال نبوده بلکه انتخابی از روی آگاهی بوده است و این نشانه ی بینش متعالی این انسانها می باشد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر رونمایی  از بانک اطلاعاتی ایثارگران توسط شهرداری رشت، از همسران و مادران شهدا نیز تجلیل به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه