همرزم شهید حامد کوچک زاده:

بیشترین دغدغه شهید مسایل فرهنگی بود/گریه های شهید کوچک زاده در سوریه از حوادث «روز رشت»+ تصاویر

همرزم شهید کوچک زاده گفت: یکی از جاهایی که یادم هست حامد گریه کرد، مربوط به زمانی بود که ما در سوریه بودیم و افتضاح روز رشت رخ داد.

بیشترین دغدغه شهید مسایل فرهنگی بود/گریه های شهید کوچک زاده در سوریه از حوادث «روز رشت»+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، همرزم شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه های استان گیلان با خانواده شهید مدافع حرم با اشاره به حوزه نظامی جمهوری اسلامی گفت: الحمدالله به برکت خون شهدا، نظام در حوزه نظامی مشکلی ندارد، وقتی انقلاب ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهایش در حال پیگیری اهداف خود می باشد یعنی قوت و قدرت دارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تهدید خارجی ندارد و اگر ضربه ای باشد از درون است، گفت: شهید کوچک زاده در وصیت نامه اش دغدغه اش را سوریه و جنگ نمی دانست، بلکه میگفت دغدغه ام، اوضاع داخلی کشور است.

همرزم شهید تاکید کرد: مسائل و مشکلات فرهنگی، سیاسی و حمایت از رهبری و انقلاب، بیشترین بخش های وصیت نامه ی حامد را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حامد در انتخابات گذشته وقتی متوجه شد که برخی افراد تأیید شدند، بسیار ناراحتی کشیدند و حرص میخوردند، افزود: اگر می بینید یک شهیدی که در اصل یک نظامی است و تا این حد بر مسائل فرهنگی توجه و تأکید دارد، نشان از دید واضح اش از انقلاب و رویاروییش با جنگ و دشمن حقیقی است.

همرزم شهید با بیان اینکه یکی از جاهایی که یادم هست حامد گریه کردند، مربوط به زمانی بود که ما در سوریه بودیم و آن افتضاح روز رشت رخ داد، افزود: ایشان گریه می کرد و میگفت فلانی ما نیستیم، ببین چه کار کردند؛ چه افتضاحی به بار آوردند و از بیت المال خرج رقاص کردند.

وی با اشاره به اینکه نبود یک مرکز بزرگ مشاوره اسلامی در رشت یکی از بزرگترین دغدغه های شهید کوچک زاده بود، بیان داشت: بسیار در مسئله مشاورها و مشاوره های غیر دینی مخصوصا در باب خانواده حساس بودند.

همرزم شهید خاطر نشان کرد: شهید کوچک زاده به شدت اهل گفتگو بودند و حتی در درگیری های ۸۸ رفیق پیدا کرده بود، با آنها صحبت می کرد، نگاهش این بود که اینها عناد ندارند بلکه فریب خورده اند.

وی در پایان گفت: سوریه با جنگ حل نمی شود و نیاز به تبلیغ دارد، مبلغ های مسلط به زبان عربی بسیار کم داریم و عزیزان باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

در ادامه همسر شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده با اشاره به اینکه شهید اگر روزی کار ثمربخش و فایده داری نمی کردند افسرده بودند، افزود:  یادم هست وقتی که پیکر شهید سیرت نیا را آوردند تا دیر وقت کار می کردند و زمانی که به خانه می آمدند اصلا خسته نبودند و بسیار خوشحال و بشاش بودند از عمر فایده دار لذت می بردند.

وی تصریح کرد: ناراحت بودند که چرا بیشتر مفید نیستند، برای کارها خیلی حرص و جوش میخوردند مخصوصا فعالیت های فرهنگی و سیاسی، میگفتم اگر شهید نشوید این حرص و جوش کار شما را از پا در می آورد.

شایان ذکر است؛ شهید حامد کوچک‌زاده متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان رشت است که روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و جریان آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در استان حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت رسید. از شهید کوچک‌زاده دو فرزند به یادگار مانده است.

 

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مدافعان حرم
تا جایی که ما میدونیم حامد 2 تا بچه داشت نه سه تا
در حاشیه